crush heeft liefdesverdriet, hoe reageer ik?

Ik heb advies nodig.

Er is zo’n vriend van mij en die vind ik best wel leuk. Maar gister zei hij dat er een meisje voor hem was die hij leuk vond en dat zij allerlei dingen had gedaan, waardoor hij haar echt niet meer zag zitten. En hij vind haar volgens mij nog best wel leuk.
Ik weet echt niet wat ik moet doen!

Moet ik hem laten weten dat ik hem leuk vind?

Want hij doet zo lief alsof hij mij leuk vind.
En hij wil ook wel afspreken of een film te gaan kijken enzo?

help, hoe moet ik hiermee omgaan als ik hem leuk vind?

alvast bedankt!

x

Nouja, ik denk dat hij gewoon veel zal praten over het algemeen tegen meisjes om er beetje over heen te komen lijkt mij, dus het is niet echt een verstandig moment denk ik om hem te laten weten dat je hem leuk vindt…

Maar het is wel goed om er natuurlijk voor hem er te zijn, maar denk niet dat het het juiste moment is…

er voor hem zijn en steunen, veel met hem omgaan, leuke dingen doen zodat hijsneller over haar heen is. En dan zou ik het zeggen

jaa, gewoon een beetje voor hem zijn,zegmaar, maar ik zou niet gelijk hel erg laten blijken dat je hem leuk vind. wel gewoon lekker veel met elkaar omgaan

misschien later een klein kadootje? (:

Ja dat lijkt me inderdaad wel het beste, dat weet hij echt wat ie aan me heeft

zeggen dat jij ook liefdesverdriet hebt en als hij vraagt om wie dan zeg je om hem :smirk:

Ik zou niet meteen vertellen dat je 'm leuk vindt! Ik zou er eerst voor hem zijn en hem helpen, misschien leuke dingetjes doen samen en later pas vertellen wat je voor hem voelt. Als hij echt verdrietig is om dat meisje, is het te vroeg voor hem om nu wat met jou te beginnen zeg maar. Dan maak je 't hem alleen maar lastiger.

Je kan hem inderdaad vriendschappelijk opbeuren.
Nodig heb idd uit of hij komt wandelen of film kijken.
Niet zozeer dat omdat je hem leuk vindt he. Want daar zit ie niet op te wachten.

Steun hem, maar ik denk niet dat hij het momenteel kan appreciëren om te horen dat je hem graag hebt.
Groei eerst nog wat naar hem toe, dan kun je het hem misschien zeggen

Laat hem even uithuilen bij jou, maar overdrijf niet. Zo kom je in de friendzone.

Ik zou niet gelijk zeggen dat je hem leuk vindt, ga hem eerst en troosten enzo. Laat hem zien dat je er voor hem bent, als hij over haar heen is kan je het proberen.