''crush'' doet aan drugs??

Oke ik zit hier al een tijdje mee en ik vroeg me dus af wat ik moet doen, ik zal even mijn verhaal vertellen…

Ik appte dus al een tijdje met een jongen, waar ik toen ik naar de les fietste mee ging bellen. Ik fietste met een paar vriendinnen was allemaal heel leuk enzo. Toen vertelde mijn vriendin dat tegen een ander meisje uit de klas. Dat meisje zei toen dat ik voor hem moest oppassen. Hij scheen dus met allerlei meisjes seks te hebben gehad en aan drugs te doen. Zij kon het weten want ze gaat best veel met hem om. Toen heb ik 1 dag bijna niks tegen hem gezegd en uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat ik geen contact meer wilde. We hebben toen bijna 5 maanden denk ik geen contact gehad alleen tegen gekomen op school.
Na 5 maanden, de dag na de vakantie, vertelde die vriendin van me (die zei dat ik moest oppassen voor hem) dat die jongen had gezegd dat hij me heel mooi en lief vond. En dat hij voor mij wilde gaan veranderen. Ze wist zeker dat hij het meende want hij was alleen met haar en nog een vriend van hem. Hij is dan heel eerlijk zei ze. Toen heb ik daar even over na gedacht. Uiteindelijk heb ik hem toen gewoon een random snap gestuurd. Hij heeft dat tegen die vriendin gezegd en hij zei dat hij heel blij was enzo. Toen begonnen we weer een soort van met praten enzo. Nu praten we dus weer alleen ik weet niet zo goed of ik hem moet geloven. Hij doet super lief, praat nooit over dingen die hij wilt doen en hij zeurt ook niet dat hij wilt afspreken. Maar toch twijfel ik of hij niet liegt aangezien hij ooit heeft gelogen dat hij niet rookt (wat hij dus wel doet) en dat hij nog nooit alcohol op had (wat dus ook wel zo was). Hebben jullie enig idee wat ik moet doen? Gewoon een eerste date en dan zien wat er gebeurd?
*Ik weet dus niet zeker of hij ooit drugs heeft gebruikt*

Mm, ik zou het alsnog niet vertrouwen. Ik weet niet wat voor drugs hij gebruikt(e), maar je hebt te maken met iemand die gevoelig is voor verslaving. Niet dat dat erg is (volgens mij is iedereen wel gevoelig voor een bepaalde verslaving, variërend van gokken tot eten), maar het vergt veel wilskracht om compleet van ‘zooi’ af te blijven. Ik zou het heel indrukwekkend dat iemand wil veranderen voor iemand die hij nog niet goed kent.

Maar, dat is mijn visie. Ik ben eerder een pessimist dan een optimist. Je mag het zelf weten of je wilt daten, maar ik zou er niet op rekenen dat hij per direct stopt/gaat stoppen met drugs/drank/roken.

Dat is dus nu juist het probleem, ik weet dus niet of hij nou wel of niet drugs gebruikt(e). Het is ook wel raar dat hij opeens voor mij wilde gaan ‘veranderen’, daarom dacht ik dat ik misschien gewoon een keer kon gaan afspreken en beter leren kennen. Daarna kan ik altijd nog verder kijken. Maar aangezien het dus wel zou kunnen dat hij drugs gebruikt(e) en dus waarschijnlijk ook gevoelig is voor verslaving, heb je wel gelijk…

Als hij zegt dat hij voor jou gaat veranderen - sorry dat is het grootste cliché dat ik ooit gehoord heb. Niet intrappen.

Ik zou op eerste date gaan en zien wat er gebeurd.

Ik vind het er aan liggen wat voor drugs die gebruikt.
Coke vind ik persoonlijk al heel anders dan dat iemand 1x in de twee of drie maanden een keer een pilletje neemt. Xtc is over het algemeen “niet” verslavend en coke etc. wel.

Maar idd dat die zegt dat die voor jou wil veranderen zou ik niet geloven.

Maar je hebt dus alle informatie uit de tweede hand? En je hebt hem nog nooit gezien ofzo?
Ik zou gewoon rustig met hem blijven praten en als het voor jou goed voelt een keer afspreken. Dan zegt je intuitie wel genoeg denk ik! Dat is via app lastiger dan in het echt.

Hij wil je gewoon in bed lullen. Sorry, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik gok minderjarig of net meerderjarig en die gaan dan echt niet ineens in hun wilde jaren voor een meisje aanpassen die hij amper kent.

Je kan van het beste uitgaan en afspreken, maar ik zou dit niet veel kans geven in jouw geval. Daarbij zou het mijn crush niet zijn als die in het verleden met zoveel onzin bezig is geweest. Maar dat zijn mijn persoonlijke normen en waarden :slightly_smiling_face:

Ik zou het wel een kans geven. Je spreekt hem dus amper, je hoort alles via via. Als hij jou ziet zitten en jij hebt een crush op hem, spreek dan gewoon eens wat af. Iedereen heeft wel een beetje mensenkennis, je merkt gauw genoeg of hij slecht voor je is of niet. Moet je wel objectief blijven en niet meteen op een roze wolk leven, maar ik zie er geen kwaad in dat je het probeert, zolang je maar van te voren afspraken maakt met jezelf wat je grenzen zijn en het op tijd afkapt als hij toch verkeerd bezig blijkt te zijn.

Sowieso, dat hij dat voor jou zou doen klinkt te mooi om waar te zijn. Maar weten wij veel of hij misschien het wel echt tijd vind om zijn leven te beteren of dat hij wel op zoek wil naar iets vasters ipv random meiden. Dat is natuurlijk helemaal niet zo’n hele gekke omslag, die best waar zou kunnen zijn.

Een jongen die Drugs gebruikt is voor mij al een vreselijke afknapper. Maar zo ieder z’n eigen mening hierover. Als je merkt dat je er nual moeite mee hebt, kan je het (na een date of twee) er eerlijk je mening over zeggen.