Crush bi en straight

Hi allemaal!

Mijn naam is Cindy en ben biseksueel. Ik heb een leuke meid ontmoet. We zijn al een tijdje al vrienden en we hadden allebij duidelijk gemaakt wat we waren. Ik was bi, zij straight… dus zal nooit op mij vallen.

Maar nu de laatste tijd merk ik steeds meer dat ze me ‘leuk’ vind denk ik… Ze doet 100% haar best om ervoor te zorgen dat ik haar leuk vind. Als ik iets zeg is ze het er altijd mee eens. En als ik complimentjes geef of tips voor verbetering dan luisterd ze altijd.

Als voorbeeld: zij heeft altijd kort haar, ze heeft in het verleden wel lang haar gehad, maar vond ze onhandig… nu zij ik dat ik vond dat lang haar wel mooi was. Ze zei gelijk dat ze weer lang haar nam.
En zo doet ze dat met erg veel dingen.

Ik vind die meid echt leuk, en zou er best een relatie mee willen starten, maar omdat ze dus toen we net vrienden waren gezegt had dat ze straight was… weet ik niet wat ik nu moet doen… en verder is ze ook mijn beste vriendin en zou jaar niet kwijt willen raken.

Heeft iemand tips?

Niemand weet 100% zeker of ze straight zijn. Het kan best zo zijn dat ze ook biseksueel is. Het is geen aan- en uit-knop, maar een fluïde spectrum.

Je zou eens kunnen vragen wat ze voor je voelt. Je zou ook eens kunnen vragen of je haar mag zoenen, … er is geen script. Dat je je vriendschap niet wilt verstoren snap ik, maar je gevoelens negeren is ook niet leuk.