Crush appen of niet?

Er zit een jogen in mijn klas die ik wel leuk vind, nou heb ik hele nare ervaringen met jongens en praten via app. (het liep altijd slecht af, en de laatste keer is mijn beste vriendin met de jongen gegaan waarmee ik appte). Ik heb het nummer van die jongen, en we hebben ook wel eens oogcontact, en dat verzin ik niet, dat valt me namelijke echt op. Zelf is hij ook een beetje verlegen. Maar nu durf ik hem niet een appje te sturen omdat ik bang ben dat het dan gaat zoals het altijd ging en dat ik gekwetst wordt. En dat het heel awkward word in de klas want we zitten dus bij elkaar in de klas? Iemand tips/ervaringen?
Ik bent trouwens 17 jaar.

Ik zou hem wel appen. De relatie van mij en mijn vriend is ook begonnen bij een appje, inmiddels zijn we 9 maanden samen, dusja, het kan ook positief aflopen.
En wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat het awkward wordt? Dat een aantal mensen uit de klas erachter komen en af en toe een opmerking maken? Dat gaat allemaal toch wel weer over, mocht het al niks worden tussen jullie. Ik denk dus dat je niet zo heel veel te verliezen hebt.
Gewoon een appje sturen, je ziet wel hoe het loopt!

Ik snap dat je gaat twijfelen en onzeker wordt van voorgaande acties, maar juist door nu wel weer een appje te sturen, heb je niks te verliezen. Verder ook aan niemand vertellen en lekker voor jezelf houden voorlopig. Gewoon doen!

!!