cruelty-free merken

Hoi meiden!

Weten jullie welke merken niet testen op dieren? Liefst echt merken die je bv. gewoon in de Kruidvat kunt kopen.
Zowel make-up als shampoo en verzorgingsproducten. En als er mensen zijn die ook cruelty free producten gebruiken, welke raden jullie dan aan van foundation, shampoo, dagcreme, enz… ?

Ik weet dat er verschillende sites zijn met lijstjes van cruelty free producten, maar er staan er gewoon zoveel en de helft kan je hier niet eens kopen… Daarom dus dit topic :slightly_smiling_face:

Het is niet te koop bij de kruitvat, maar alles van de Bodyshop voldoet aan je eis, niets op dieren getest. =)

Alles van de Lush trouwens ook. Je kan ook op PETA checken of het merk op dieren test of niet.

Hier een hele lijst.

Volgens mij is het tegenwoordig zo dat Europese merken niet meer op dieren mogen testen (vastgesteld door de EU). Ondanks dat zijn er nog steeds merken die zich hier niet aan houden of die hun producten gewoon buiten Europa laten testen dus daar zou ik ook niet van uitgaan.
Ik koop zelf vooral merken die al bekend stonden dierproefvrij te zijn voordat die wet werd ingesteld, deze bedrijven stonden er zelf tenminste al achter. Maar even concreet: ik gebruik vooral producten van Hema en Bodyshop. Ook Max and More van de Action is dierproefvrij (haal ik altijd mascara van, echt superfijn). Let je ook op de ingrediënten en de oorsprong daarvan of alleen het product zelf?

Oke bedankt! Body Shop en Lush wist ik al :wink: Maar is wel duurder dan bij kruidvat ofzo natuurlijk, heb ook niet direct winkels in de buurt van bodyshop. Lush al helemaal niet :flushed:

@Alicia Als er geen dierlijke producten inzitten is dat fijn meegenomen, heb daar een tijd geleden voor gezocht en dan kom ik idd uit bij lush of bodyshop.
Heb nogal een gevoelige huid ook, heb hier en daar droge en schilferige plekken dus kan ook niet zomaar alles op mijn gezicht beginnen smeren ( vooral foundation is lastig ) Dus daar moet ik ook op letten als ik iets cruelty vrij koop…

Op zich stel je best wat eisen en heb je dus een klein budget/er weinig voorover. Ik denk wel dat je een beetje ‘moet’ gaan beseffen dat je niet heel veel eisen kan stellen en er weinig voor teruggeven wil. Diervriendelijke producten zíjn duurder want er zitten speciale regels aan. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is helaas vaak gewoon niet mogelijk. Verder kan je dingen van Lush en TBS ook online bestellen. Met een shampoo lijkt mij niet heel belangrijk ok eerst gevoelt te hebben, als je geen hoofdhuidproblemen hebt. =)

Sowieso zit je met bijna alle huismerken wel goed. Die hebben zich aan Europese regels te houden en die producten mogen niet op dieren worden getest. Met a-merken is dat anders. Van L’oreal en Max Factor weet ik bijvoorbeeld dat deze op dieren testen. Maar bv Catrice en Essence, ook te koop bij Kruidvat en Trekpleister, doen allebei niet aan dierproeven voor hun producten en zijn heel budgetvriendelijk.

Probeer Nyx is, te koop bij Douglas en ze hebben hele leuke en goede make up producten. Het ligt een beetje tussen de Catrice en Rimmel prijs.

Oke thanks!

@cloudedeyes Ga ik eens opzoeken, we hebben hier wel geen Douglas ( weet zelfs niet wat dat is :stuck_out_tongue: ) woon in Belgie vlak naast de nederlandse grens dus. Wel Etos en zo is hier dichtbij misschien hebben ze het daar ook ? Moet er morgen toch zijn dus ga er eens naar uitkijken.

Catrice en Essence testen niet op dieren. Body shop idd ook niet.
Ipv PETA zou ik kijken bij Leaping bunny, die zijn veel strenger qua eisen!

https://www.crueltyfreeinternational.org/LeapingBunny?/search

Ik ben zelf erg veel bezig met cruelty free producten. Hou er wel rekening mee dat cruelty free niet hetzelfde is al vegan producten. In veel schoonheids producten zitten dierlijke producten, zoals collageen, make up brushes met dierenhaar, etc.

Urban Decay heeft een vegan range!

hema test idd niet op dieren, en die hebben hele fijne douchegels en shampoo’s! voor make-up kan je idd bij essence, catrice, hema en nyx kijken, dat is allemaal niet zo duur en niet op dieren getest! :slightly_smiling_face: