Crowdfunding

Hallo dames! :heart:

Ik zal proberen het kort te houden en het globaal uit te leggen.

Mijn moeder is ernstig ziek, al ongeveer 5 jaar. Sinds kort weten we dat het lyme is. Ze heeft al bijna alle ziekenhuizen in Nederland gehad, ontzettend veel onderzoeken en heeel veel medicijnen. Omdat het zolang duurde voordat ze eindelijk weten wat er aan de hand is, is haar lichaam al kapot van binnen. Ze ziet nog maar voor 9%, heeft hele rare bulten op haar lijf en heeft altijd pijn.

Ze slikt ongeveer 20 medicijnen per dag om alles een beetje ‘dragelijk’ te houden, maar als er niet snel iets gebeurt, kan het zijn dat ze er volgend jaar niet meer is. Helaas wordt er niks vergoed en moet ze alles zelf betalen. Omdat ze niet meer werkt, krijgt ze een uitkering, maar moet ze wel de keuze maken tussen het betalen van haar medicijnen of haar rekeningen.

Ik wil haar dolgraag helpen. Ze verdient het zo om in ieder geval geen zorgen te hebben over geld of andere dingen, want dat kan ze er eigenlijk niet bij hebben. Ik heb zelf alleen ook niet genoeg om haar te kunnen helpen, al zou ik nog mn laatste cent aan haar uitgeven.

Ik zat dus te denken om een crowdfundingsactie te starten om in ieder geval haar medicijnen te kunnen betalen en zij geholpen kan worden zodat ze misschien iets langer kan leven dan één jaar. Ze heeft altijd alles voor ons gedaan en ik vind dat ze iets terug verdient. Ze is nog veel te jong om te sterven.

Nu vraag ik me af hoe jullie hierover denken… Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet regelen en of het niet ‘overdreven’ is. Ik bedoel… er zijn mensen die hun ouders verloren zijn en geld inzamelen voor de begrafenis of iets dergelijks. Dit is natuurlijk iets heel anders.
Kunnen jullie mij tips geven?

Alvast heel erg bedankt! :heart:

Ik vind dit een heel mooi gebaar hoor! Helemaal niet overdreven! Erg lief dat je dat voor haar wilt doen. Ik denk wel dat mensen graag iemand steunen die het leven van haar moeder dragelijker en wat mooier wilt maken. Misschien kun je bij de actie ook schrijven dat je graag leuke dingen met haar wilt doen nu ze er nog is, genieten van het leven! Dat heeft ook wel die zogenoemde ‘gun factor’.

Qua opzetten zou ik ook niet goed weten. Denk dat het vooral belangrijk is dat je het verhaal en gevoel echt over kan brengen want dat is denk ik de basis waarop mensen doneren. Filmpjes oid werken ook altijd goed heb ik het idee.

Oh ja! Heb je ook een doel voor je, hoeveel geld je wilt ophalen?

Heel veel gezondheid, sterkte en geluk natuurlijk geweest aan jullie! :slight_smile:

Ik vind het echt een heel lief idee! Maar ik denk wel, voordat je dit gaat doen, dat je een nogal moeilijk gesprek met je moeder moet hebben: wil zij haar leven wel verlengen?

Bedankt voor jullie reacties! We hebben op zn minst echt €2500,- ‘nodig’, dus best wel een groot bedrag.

Ik heb het er inderdaad al over gehad met mn moeder en ze wil echt heel graag blijven leven, maar het liefst wel met de juiste medicijnen en zo min mogelijk pijn natuurlijk! Ze geniet ook echt zichtbaar van alles wat ze nog wel gewoon kan doen. Zo gaat ze vaak met haar vriend naar de camping, waar ze kan genieten in de bossen. Dus ze wil eigenlijk nog lang niet dood.

Ik heb zitten nadenken en zou ook graag iets doen voor anderen die last hebben van deze ziekte. Ik vind het belangrijk dat er meer onderzoek naar komt zodat mensen beter geholpen kunnen worden, en wil daarom 10% van de opbrengst doneren aan de stichting tekenbeetziekten.

Ik vind het echt heel mooi dat je je zo voor haar inzet. Ik hoorde toevallig gister over en site waar je je verhaal op kunt zetten, waar mensen dan kunnen doneren. Ik weet niet welke site het is (zal even zoeken voor je) maar daar kun je alvast je verhaal op kwijt.
Ik hoop echt heel erg dat je je doel haalt, en natuurlijk dat je moeder daarmee geholpen is.
Heel veel sterkte!

Edit:
Ik denk dat dit de site is: http://www.dreamordonate.nl/crowdfunding en die kun je dan weer delen via facebook

wat erg voor je!

Misschien kan je www.gofundme.com proberen! Tip: schrijf in engels, trek je meer mensen mee aan.

Ook nog een tip: Stichting Ambulance Wens. Een stichting die wensen van terminale patiënten vervult. Je wordt vervoerd per ambu, kan mensen meenemen, goede zorg etc. kosteloos. Kan alles zijn: dagje naar het strand, naar disneyland, naar de efteling. dit is voor als je moeder niet meer in staat is om het zelfstandig te doen, dus misschien hoeven jullie er nu nog niet aan te denken maar vroeg of laat misschien wel.

heel veel sterkte.

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :heart: Vind het echt super lief dat er zo met me mee gedacht wordt.

Ik vind het moeilijk om echt goed op papier te zetten dus daar zal ik nog wel behoorlijk wat moeite voor moeten doen, maar hoop natuurlijk uiteindelijk dat het gewoon iets oplevert zodat ze geholpen kan worden. :slightly_smiling_face: