Crosley Cruiser

Hallo iedereen,

Sinds ik de LP’s van mijn ouders heb gevonden vind ik het geweldig om deze af te spelen en er naar te luisteren op de platenspeler.
Nu heb ik zelf ook een aantal LP’s aangeschaft maar wil ook mijn eigen platenspeler.

De meest betaalbare en ook gemakkelijke is de Crosley Cruiser. Deze zit in een soort van koffer waardoor je het gemakkelijk overal mee naar toe kan nemen.
Ik heb wat research gedaan op het internet maar zie veel negatief commentaar bijv.:

Niet mooi afgewerkt
Slecht geluid
Kwetsbaar
Na 1 jaar kapot
Etc.

Ik ben niet iemand die een platenspeler en de LP’s als een hobby ziet maar puur om er naar te luisteren wanneer ik dit wil.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Crosley Cruiser platenspeler. Hij kost namelijk nogal wat en wil graag een goed beeld er van hebben voordat ik hem aanschaf.

Ik heb er eentje gekocht, puur omdat ik hem mooi vond, maar ik heb er om eerlijk te zijn wel spijt van. Omdat de naald slecht is en het geluid via de platenspeler zelf gaat beschadigt hij je platen meer dan andere spelers. Ik speel mijn platen dus ook niet meer af omdat ik bang ben om ze te beschadigen. Als je dus zuinig wil zijn op je platen (vooral de oude van je ouders!) zou ik verder zoeken naar een betere platenspeler, of ook investeren in een set boxen die je op de platenspeler aan kan sluiten.