Ik heb even een ander profiel gebruikt om zo anoniem te kunnen blijven.
Het zit zo:
Afgelopen zaterdag liet mijn vriend een nummer zien op zijn telefoon die ik moest opslaan, dat als er wat is, dat ik dan dat nummer kan bellen aangezien we aankomende week geen contact kunnen hebben.
Nu zag ik daarboven een meisjesnaam staan die hij 2x had gebeld. Nu weet ik dat mijn vriend buiten mij geen echt contact heeft met meisjes via de telefoon, dus bij mij gingen er allemaal alarmbellen af…
De hele weg in de auto heb ik ermee gezeten en ik wist niet zo goed hoe ik hem ermee moest confronteren.
Inmiddels had ik dat meisje al via Facebook opgezocht, want ik dacht nog: misschien is het wel zijn buurmeisje, of misschien wel iemand van zijn werk. Maar nee, dit alles was het niet…
Eenmaal bij mij thuis vroeg ik aan hem: wie is *meisjesnaam*? Mijn vriend schrok van mijn reactie en zei: Oh dat is iemand van de basisschool en die gaat op vakantie naar Curacao en heeft tips nodig, aangezien wij daar ook zijn geweest. Naja prima dacht ik, totdat ik mij bedacht van dat dat meisje aan de andere kant van het land woont, precies in het dorpje waar hij werkt. Ik vroeg toen aan hem: waar woont zij dan? Toen zei hij: waar mijn oom en tante ook wonen, dit is in Zuid-Hollland, terwijl dat meisje op zijn telefoon in Drenthe woont.
Ik voelde mij er niet lekker bij en ik bleef doorvragen en vertelde hem dat het niet klopte, dat ik het meisje had opgezocht en dat ze in Drenthe woonde. Eerst reageerde hij: ben jij jaloers ofso? en daarna dat kan helemaal niet, je hebt de verkeerde opgezocht… Na 2 uur sip zijn van mijn kant, dacht ik, ik laat zien welk meisje ik heb opgezocht waar hij bij is. Toen kwam de aap uit de mouw, ja dat was het meisje. En nee ze zat niet op zijn basisschool, ze woonde niet in Zuid-Holland bij zijn oom en tante en ze had ook nooit foto’s gezien dat wij in Curacao waren, dit had ze namelijk van een collega van hem gehoord.
Mijn vriend schrok dat ik hem confronteerde met het meisje, en durfde niet te zeggen wie dat meisje was.
Het ging haar wel om Curacao, maar dat wij daar waren geweest, had ze van een collega van mijn vriend gehoord. Ze had mijn vriend toegevoegd, en die collega zei: dat meisje wil graag tips, dus mijn vriend had haar toegevoegd. Toen hebben ze op messenger gepraat maar toen vroeg ze zijn nummer, want dat is makkelijker. Toen heeft die ei ook nog zijn nummer gegeven en heeft hij terwijl hij met mij appte, ook met haar geappt… Hij vertelde dat hij per ongeluk op bellen had geklikt bij messenger, en dat is ook waar want dat kon ik zien aan de gespreksduur.
Ik was echt extreem boos geworden, ik moet het eens proberen om aan een onbekende jongen mijn nummer te geven en daarmee te appen en daar vervolgens over te gaan liegen. Uiteindelijk waren we allebei in tranen, ik omdat hij tegen mij liegt over zo’n domme koe, en hij omdat hij de kwaad van dit berichtje niet inzag, maar tegen mij had gelogen wat hij niet wilde doen.
We hebben het nu een beetje naast ons neergelegd, maar toch zit ik er nog mee…
Heb ik nu te heftig gereageerd op een onschuldig berichtje, of ben ik te goedgelovig ?