Crisis met le bf

Ik heb even een ander profiel gebruikt om zo anoniem te kunnen blijven.
Het zit zo:
Afgelopen zaterdag liet mijn vriend een nummer zien op zijn telefoon die ik moest opslaan, dat als er wat is, dat ik dan dat nummer kan bellen aangezien we aankomende week geen contact kunnen hebben.
Nu zag ik daarboven een meisjesnaam staan die hij 2x had gebeld. Nu weet ik dat mijn vriend buiten mij geen echt contact heeft met meisjes via de telefoon, dus bij mij gingen er allemaal alarmbellen af…
De hele weg in de auto heb ik ermee gezeten en ik wist niet zo goed hoe ik hem ermee moest confronteren.
Inmiddels had ik dat meisje al via Facebook opgezocht, want ik dacht nog: misschien is het wel zijn buurmeisje, of misschien wel iemand van zijn werk. Maar nee, dit alles was het niet…
Eenmaal bij mij thuis vroeg ik aan hem: wie is *meisjesnaam*? Mijn vriend schrok van mijn reactie en zei: Oh dat is iemand van de basisschool en die gaat op vakantie naar Curacao en heeft tips nodig, aangezien wij daar ook zijn geweest. Naja prima dacht ik, totdat ik mij bedacht van dat dat meisje aan de andere kant van het land woont, precies in het dorpje waar hij werkt. Ik vroeg toen aan hem: waar woont zij dan? Toen zei hij: waar mijn oom en tante ook wonen, dit is in Zuid-Hollland, terwijl dat meisje op zijn telefoon in Drenthe woont.
Ik voelde mij er niet lekker bij en ik bleef doorvragen en vertelde hem dat het niet klopte, dat ik het meisje had opgezocht en dat ze in Drenthe woonde. Eerst reageerde hij: ben jij jaloers ofso? en daarna dat kan helemaal niet, je hebt de verkeerde opgezocht… Na 2 uur sip zijn van mijn kant, dacht ik, ik laat zien welk meisje ik heb opgezocht waar hij bij is. Toen kwam de aap uit de mouw, ja dat was het meisje. En nee ze zat niet op zijn basisschool, ze woonde niet in Zuid-Holland bij zijn oom en tante en ze had ook nooit foto’s gezien dat wij in Curacao waren, dit had ze namelijk van een collega van hem gehoord.
Mijn vriend schrok dat ik hem confronteerde met het meisje, en durfde niet te zeggen wie dat meisje was.
Het ging haar wel om Curacao, maar dat wij daar waren geweest, had ze van een collega van mijn vriend gehoord. Ze had mijn vriend toegevoegd, en die collega zei: dat meisje wil graag tips, dus mijn vriend had haar toegevoegd. Toen hebben ze op messenger gepraat maar toen vroeg ze zijn nummer, want dat is makkelijker. Toen heeft die ei ook nog zijn nummer gegeven en heeft hij terwijl hij met mij appte, ook met haar geappt… :rage: Hij vertelde dat hij per ongeluk op bellen had geklikt bij messenger, en dat is ook waar want dat kon ik zien aan de gespreksduur.

Ik was echt extreem boos geworden, ik moet het eens proberen om aan een onbekende jongen mijn nummer te geven en daarmee te appen en daar vervolgens over te gaan liegen. Uiteindelijk waren we allebei in tranen, ik omdat hij tegen mij liegt over zo’n domme koe, en hij omdat hij de kwaad van dit berichtje niet inzag, maar tegen mij had gelogen wat hij niet wilde doen.

We hebben het nu een beetje naast ons neergelegd, maar toch zit ik er nog mee…
Heb ik nu te heftig gereageerd op een onschuldig berichtje, of ben ik te goedgelovig ?

Ik zou het totaal niet vertrouwen, hij heeft er te veel moeite in gestopt om er steeds over te liegen.

Ik vertrouw hem wel, hij heeft mij alles laten lezen.
Ik snap alleen niet waarom hij zijn nummer heeft gegeven, zoiets kan ook makkelijk via messenger en waarom hij moest liegen over alles terwijl het gesprek onschuldig was…

Ik zou heel boos zijn dat hij liegt. Dat snapte ik ook niet, totdat je zei: ‘moest ik eens proberen met een onbekende jongen’. Zoals ik het nu lees is het in jullie relatie taboe om met mensen van het andere geslacht om te gaan?

Het zou me niets uitmaken als hij onschuldig contact heeft met een meisje. Niet hoe ze in contact zijn gekomen, dat hij zijn nummer geeft, of dat zij hem om tips vraagt als ze via een ander hoort dat hij ook in Curacao is geweest. Ik zou alleen wel van mijn vriend eisen dat hij eerlijk is.

Nee het is geen taboe om met mensen van het andere geslacht om te gaan, zolang we daar maar eerlijk over zijn, wat hij nu niet was.

Uiteindelijk heeft hij ook alles opgebiecht, maar wel nadat ik het uit hem had getrokken. Hij was blijkbaar bang voor mijn reactie?

Maar als je niets verkeerd doet, hoef je ook niet bang te zijn voor iemands reactie.

Precies.

En hij kan je wel alles laten lezen hebben maar whatsapp heeft ook een verwijderfunctie.

Ja dat is dus waar ik zelf ook mee zit…

Heb je dat al eens tegen hem gezegd? Wat ik nu net schreef.

Ja we hebben zaterdag al een heel gesprek hierover gehad en hem hem net weer een heel pleidooi gestuurd waarin ik zeg dat ik het niet begrijp. Dat als hij mij de situatie eerlijk had voorgelegd, er niks aan de hand was geweest, maar nu hij erover moet liegen, ik mijn vraagtekens erbij zet.
Hij is aan het werk, dus ik wacht rustig zijn antwoord af.

Oh, oke, dat dacht ik een beetje op te maken uit reacties ‘toen heeft dat ei haar zijn nummer gegeven en met haar geappt, terwijl hij ook met mij appte’, terwijl ik dat an sich niet heel raar of schokkend vind of zo.

Anyways, dat hij er zonder over liegt zou me echt niet lekker zitten en daar zou ik razend om worden. Ik denk echter dat er nu ook niet meer veel aan te doen voelt, dus als dit geen reden voor jou is om het uit te maken, zal het tijd kosten om weer een beetje te helen en om te accepteren.

^ Ja dat komt misschien een beetje zo over.

Het zit mij ook totaal niet lekker. Het is gebeurd en kan niet meer terug gedraaid worden. Uitmaken is niet mijn bedoeling, ik hou teveel van hem en wij maken allemaal fouten. Het heeft inderdaad weer tijd nodig om te helen.

Het is alleen dat ik het gewoon niet begrijp…

Tbh denk ik dat dit ook niet te begrijpen valt.

Hij heeft een fout gemaakt, maar uiteindelijk geen grote fout…
De fout was om het niet met jou te delen.

Misschien heeft hij dit gedaan omdat hij bang was: het stelde écht heel weinig voor, ook voor hem, hij had geen intenties iets te doen met dit meisje, maar hij zag hoe slecht het zou kunnen overkomen naar jou dus hij raakte in paniek. Als dat het geval is, dan denk ik dat je er met een paar goede gesprekken, wat meer vertrouwen in elkaar, de afspraak niet meer tegen elkaar te liegen en wat tijd erover heen komt.

Als je denkt dat je vriend meer van dit meisje wou en geïnteresseerd in haar leek te zijn… dan is het een heel ander verhaal.

^ Ja dat wat jij beschrijft, dat was het inderdaad. Gister een goed gesprek gehad en uiteindelijk stelt het echt heel weinig voor. :bowing_man:

Gelukkig maar! :slightly_smiling_face: