Criminologie

Halloo,
Is er hier iemand die Criminologie studeert, of iemand die een student Criminologie kent? Zo ja, waar studeer(t) je/diegene? Ik zou graag willen weten hoe deze studie bevalt, hoe je het ervaart en of het is wat je ervan verwacht hebt.
Meiden die ook Criminologie willen gaan studeren ook reageren bitte, ben erg benieuwd wat jullie verwachtingen zijn!

Ik heb er net informatie over gehad.
Maar eigenlijk vond ik het niet zo leuk, ik had het anders verwacht.
Het is toch meer ‘de gedachte achter’ het waarom iemand iets crimineels doet.
Nou, ik kan je niet echt helpen eigenlijk, maar dit was even mijn ‘ervaring’ ermee.
:stuck_out_tongue:

Mij lijkt het ook een interessante studie. Eerst moest je culturele antropologie en ontwikkelingssociologie studeren voordat je criminologie deed, maar dat hebben ze nu afgeschaft. Ik zou gewoon een dagje meelopen op de studie =]

ik ken iemand die dit studeert, ik wil het ook wel gaan studeren als ik klaar ben met wat ik nu studeer. Hij krijgt een vak over hoe je verschillende moorden kunt pleegt. Je krijgt slides van lijken en dan is het de bedoeling dat je de wonden bestudeert. Hij kan ook bv de uiteenspatting van bloed interpreteren enz, … verder komt er ook moeilijke statistiek bijkijken maar voor de rest weet ik er niet zoveel over.

Het lijkt me een hele leuke studie :slightly_smiling_face: Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen psychologie en criminologie, maar ga nu toch voor psychologie. Criminologie is wel heel erg toegesplitst op hoe en waarom het fout gaat. Dat is voor mij te negatief. Ben wel benieuwd hoe de studenten het vinden, dus doe misschien nog wel een meeloopdagje :slightly_smiling_face: Weet iemand of je werkelijk heel maatschappelijk geïnteresseerd moet zijn en graag kranten hoort te lezen bij crimonologie? Dat staat in nogal wat brochures namelijk.

Dat is forensisch onderzoek…
Criminologie is inderdaad vooral het waarom van een misdaad (het is als het ware een combinatie van strafrecht, psychologie en sociologie), en dat is juist wat mij interesseert. Waarom pleegt iemand een misdaad, hoe kun je voorkomen dat iemand weer de fout in gaat? Zoiets.
Ik ga komende zaterdag naar Amsterdam voor de open dag, maar ik was benieuwd of er hier studenten Criminologie ‘rondlopen’ ^^
En zo’n meeloopdag lijkt me ook een tof idee :relieved:

Niet in Belgie :slightly_smiling_face: in Belgie is het systeem blijkbaar anders maar dit valt in belgie wel onder criminologie

vucriminologie@live.nl

msn adres van VU Amsterdam :grinning: dus als je info nodig hebt, deze toevoegen!

Deze studie lijkt mij ook erg interessant! Na de schoolvakantie begin ik aan vwo6, en ik ben nog steeds niet zeker van mijn vervolgopleiding.
Ik heb net bovenstaand msn-adres toegevoegd. Als er iemand is die Criminologie studuurt (en er moet toch minstens 1 Girlscene’er zijn die dat doet?), zou ik heel graag wat dingen willen vragen! :slightly_smiling_face:

Ik denk er ook over om dat te gaan doen. Lijkt me ontzettend interessant. Helaas ben ik overgestapt van VWO naar HAVO, maar dan wil ik dat graag via een ‘omweg’ doen. Ik denk nu bijvoorbeeld aan integrale veiligheidskunde en daarna bijvoorbeeld doorleren.
Mijn moeder had laatst met een meisje gesproken die ook criminologie deed in Rotterdam. Zij had het erg naar haar zin. Zij vond het erg interessant. Verder heb ik haar eigenlijk niet meer gesproken.
Veel succes met jullie keuze.

Ik denk er ook al een tijdje over na om dit te gaan studeren (of forensisch onderzoek; alleen daar heb ik niet het goede profiel voor), goed topic!
upje.

Ik ben ook overgestapt van vwo naar havo xD en ik wil deze studie misschien ook via een omweg doen.
ga jij die omweg maken door met een hbo opleiding te beginnen ( zo kan t toch ook , dat je dan van een bepaalde hbo-opleiding naar die studie overstapt?) of ga je er vwo achter aan doen?

Verder ken ik niemand die dit studeert, sorry voor deze nutteloze post dus

Ik dacht er aan om via het HBO door te stromen, maar ik ga eerst kijken of die opleiding uberhaupt wat is. Als ik het VWO weer ga doen, heb ik het idee dat ik allemaal van die nutteloze vakken heb gevolgd waar je later niets meer aan hebt en dat wil liever ik niet. Heb jij al een idee?

Hmm… Dit lijkt mij ook wel wat. Maar helaas, ik doe havo. Maar misschien kan ik dan inderdaad doorstromen.

dat zijn dus precies de twee studies waar ik ook tussen zit te twijfelen .
:ok_woman:

Nee nog niet echt , ik ben nét van het vwo afgezakt omdat ik t zoveeel gedoe vond en geen zin had om dat nog 3 jaar vol te houden dus ik denk ook niet ik er alsnog vwo achteraan ga doen.
Maar dit is een van de weinige studies die me lijken te interesseren dus
ik wil me er wel in verdiepen, en als t echt wat is wil ik er uiteindelijk wel voor gaan…

Up.
Ik wil deze studie heel graag doen, omdat hij me echt interessant lijkt. Ik wil namelijk ook bij de recherche, en deze studie lijkt mij daar ook heel handig voor. Helaas doe ik havo…
Nu vroeg ik me af vanaf welk niveau je criminologie kunt gaan doen in België, ik weet dat de Niveaus daar anders zijn, ik meende ergens te lezen dat HAVO tussen TSO en Aso wetenschap zaten, twijfel alleen wel erg of dit klopt omdat er zo veel verschillende dingen worden geschreven. ls iemand weet dat dit niet klopt, verbeter me dan alsjeblieft. Mijn vraag is dus of ik eventueel met havo daar wel terecht zou kunnen.

Een omweg in Nederland is natuurlijk ook een optie, maar ik wil graag alle mogelijkheden bekijken.

up.

Het lijkt mij zelf echt een hele leuke studie! Ik ken ook iemand die het nu doet voor het eerste jaar, zij vindt het echt heel leuk! Ze studeert aan de VU in Amsterdam, maar woont in Hilversum (is namelijk goed te doen met reistijd).

oke, oud topic, maar ik ben benieuwd of er ondertussen al een girlscene’er is die criminologie studeert? Ik wil deze studie namelijk gaan doen volgend jaar (: