Hey meiden!
Ik zit nu op het HBO in het 1e jaar van Sociaal Pedagogische Hulpverlening en dit gaat me redelijk goed af, zonder al te veel inspanning haal ik achten voor toetsen. Ik dacht erover na dat wanneer ik mijn propedeuse haal ik misschien wel naar de universiteit wil. Alhoewel er ook de mogelijkheid is dat ik eerst sowieso mijn 4 jaar HBO afrond en pas daarna naar universitaire studies ga kijken, ik denk namelijk dat ik het heel moeilijk ga krijgen up de uni en het misschien niet ga kunnen afronden, dan wil ik wel mijn HBO diploma hebben.
Nu leken criminologie, psychologie en sociologie mij erg interessante opleiding, ook in deze volgorde, vooral criminologie trekt mijn aandacht. Nu heb ik op de middelbare school wiskunde laten vallen omdat ik er ergggg slecht in was en volgens mij heb je dat wel nodig bij deze opleidingen, volgens mij bij bijna alle universitaire opleiding.
Dus ik was erg benieuwd naar ervaringen met deze opleidingen, hoe lastig is de wiskunde? Is het een leuke opleiding en is het goed te doen qua moeilijkheidsgraad? Welke vakken krijg je allemaal, zijn de leerboeken engels? Ik wil graag zoveel mogelijk weten.
Alvast bedankt voor het reageren.
Groetjes!