Criminologie/psychologie/sociologie studenten gezocht

Hey meiden!

Ik zit nu op het HBO in het 1e jaar van Sociaal Pedagogische Hulpverlening en dit gaat me redelijk goed af, zonder al te veel inspanning haal ik achten voor toetsen. Ik dacht erover na dat wanneer ik mijn propedeuse haal ik misschien wel naar de universiteit wil. Alhoewel er ook de mogelijkheid is dat ik eerst sowieso mijn 4 jaar HBO afrond en pas daarna naar universitaire studies ga kijken, ik denk namelijk dat ik het heel moeilijk ga krijgen up de uni en het misschien niet ga kunnen afronden, dan wil ik wel mijn HBO diploma hebben.

Nu leken criminologie, psychologie en sociologie mij erg interessante opleiding, ook in deze volgorde, vooral criminologie trekt mijn aandacht. Nu heb ik op de middelbare school wiskunde laten vallen omdat ik er ergggg slecht in was en volgens mij heb je dat wel nodig bij deze opleidingen, volgens mij bij bijna alle universitaire opleiding.

Dus ik was erg benieuwd naar ervaringen met deze opleidingen, hoe lastig is de wiskunde? Is het een leuke opleiding en is het goed te doen qua moeilijkheidsgraad? Welke vakken krijg je allemaal, zijn de leerboeken engels? Ik wil graag zoveel mogelijk weten.

Alvast bedankt voor het reageren.
Groetjes!

-

Ik studeer zelf Psychologie in Rotterdam (eerstejaars). Bij Erasmus Universiteit heb je steeds blokken van 5 weken waarin je een vak volgt en ongeveer 10 contacturen per week. Deze uren bestaan uit onderwijsgroepen waarin je samenwerkt met een groepje, colleges en practicum. Het blok Statistiek heb ik net achter de rug. De belasting en de hoeveelheid tijd die je er in moet steken waren voor mij echt wel meer dan bij de twee andere voorgaande blokken, maar ik voor zowel het tentamen als voor het practicum afgerond een 8 gehaald. Ik heb zelf dan wel Wiskunde A gehad op de middelbare. De leerboeken zijn trouwens allemaal in het Engels, maar dit zal op alle universiteiten zijn. De onderwijsgroepen zijn wel in het Nederlands (tenzij je ervoor kiest om de studie in het Engels te doen), dus je bespreekt de stof wel in het Nederlands. Mocht je meer willen weten mag je me altijd noten!

En wat voor practicum is dat dan precies? Is het engels erg lastig? Mijn engels is redelijk goed, maar of ik hele ingewikkelde boeken compleet in het engels aan kan betwijfel ik.

Dit is niet echt iets over een van de studies, maar ik ben vandaag naar de open dag van de haagse hogeschool gegaan en daar was een opleiding ‘Safety and Security Management Studies’. Dit is een soort van integrale veiligheidskunde, maar dan in het Engels, internationaal en iets meer theoretisch. Hierbij krijg je ook vakken zoals criminologie, psychologie en sociologie. Misschien lijkt je dat ook een leuke opleiding, ook al is het hbo en niet de uni. Zie het maar als een upje

Als psychologie student in Rotterdam vond ik vorig jaar (het eerste jaar) het statistiek blok wel te doen. We hadden ook een aantal studenten die geen wiskunde hadden zoals jij, was flink bijspijkeren maar was voor ze wel te doen.
In het tweede jaar werd het iets pittiger, maar had je vorig jaar je best gedaan en was je basis daarmee ook goed, dan was het wel te doen.