criminele vader

Ik zit zo erg met mn leven nu, ik heb dus een vader die nouja zacht gezegd niet erg lief is. Hij is drugsverslaafd en heeft door het drugsgebruik zoveel delicten gepleegd dat ik het eigenlijk niet eens meer bijhoudt en ik schaam me er zo erg voor. Eerder wist ik het redelijk goed verborgen te houden voor de buitenwereld, maar nu blijkt mijn vader in alle supermarkten in deze regio te staan als dief die in de gaten moet worden gehouden als ze hem zien. Nou werken ongeveer 8 vriendinnen van mij in supermarkten. Er stuurt nu opeens een vriendin van me een foto van mn vader, met de vraag of het mijn vader is, want we hebben natuurlijk hetzelfde achternaam enz. en ik weet gwn echt niet wat ik moet doen. Lieg ik tegen haar dan komt ze er toch wel achter dat het mijn vader is, en zeg ik haar de waarheid dan gaat ze natuurlijk een heel ander beeld van me krijgen en wil ze misschien wel helemaal geen vriendinnen meer zijn. Ik zit echt in een dilemma en ik sta op het punt om te janken, want ik vind het heel erg. Mijn hele leven is al verpest door mijn vader, en als ik eindelijk denk dat ik het fijn heb en leuke vriendinnen heb, dan duikt dit weer op. In het verleden werd ik ook zo gepest omdat kinderen altijd van hun ouders te horen kregen dat mijn vader een junkie is en dat ze dus niet met mij om mogen gaan. Ik ben nu 20 en ik weet het gewoon effe niet meer met dit leven, ik ben nooit gelukkig geweest. Ik dacht vroeger altijd dat het op zou houden als ik ouder werd, maar dit is nu al zo mijn hele leven. Mijn vader is namelijk verslaafd sinds mijn geboorte en er gaat geen maand voorbij dat de politie niet voor de deur staat, en dat terwijl ik en de rest van het gezin helemaal niet zoals mijn vader zijn. Wij zijn gewone kinderen/volwassenen die een goede opleiding en baan hebben. Sorry dit moet ik gewoon even kwijt, en iemand tips voor wat ik tegen mijn vriendinnen kan zeggen?

Wees eerlijk, is het een echte vriendin dan zal ze je niet zomaar laten vallen. Het is misschien even moeilijk maar misschien lucht het ook wel enorm voor je op om open kaart te spelen. Het is zijn gedrag en niet het jouwe, en hopelijk ziet ze dat ook in. Wel zou ik het niet via de watsap of sms bespreken maar gewoon face to face

Ik vind het heel erg voor je en ik weet niet wat je moet ‘‘doen’’ tegen je vader.
Wel zou ik het gewoon eerlijk tegen je vriendinnen vertellen, als het echte vriendinnen zijn zullen ze je snappen en je steunden en verder geen ander beeld van jou krijgen
Ik hoop dat je hier wat aan had, en als je het nog meer kwijt wil mag je me altijd noten!

Zeg wat je hier zegt tegen haar. Dat het inderdaad je vader is, maar dat je er enorm mee zit. Als ze je dan laat stikken ben je dr beter kwijt dan rijk.

Ik zou gewoon eerlijk zijn, zeker als je denkt dat ze er anders toch wel achter komen. Je bent volwassen en je hebt je eigen leven, en iedereen die jou kwalijk neemt wat je vader doet is een idioot die je beter kwijt dan rijk bent.

Ik zou afspreken met die vriendin en haar vertellen hoe het zit. Als ze ziet hoe erg jij het allemaal vindt, dan moet ze toch wel begrijpen dat jij niet zoals je vader bent?