Criminele nieuwe Nederlanders moeten het land uit

haaai! Dit is de stelling die ik heb gekregen voor een debat op school. Ik moet hier tegen pleiten weet iemand goede argumenten? alvast bedankt =)

Omdat zij naar dit land komen om het beter te hebben, waar helemaal niks mis mee is, maar dan moeten ze wel hun best doen
en dan heb ik het niet over een bekeuring voor een kauwgom op de grond gooien ofzo maar échte misdaden

Waarom zouden nieuwe nederlanders wel het land uitmoeten en niet nieuwe nederlanders niet? dat is toch neit eerlijk

Nouja, eerlijk gezegt vind ik dat nieuwe Nederlanders het verdienen om iets andere rechten te hebben dan ingeburgerde Nederlanders.
En daar hoort dus ook bij dat ze in het begin van hun verlbijf beter op hun tellen moeten passen dan al ingeburde Nederlanders. Ze zijn gewoon de nieuwen en maken gebruik van de regels in dit land en dat zijn veel positieve regels maar ook negatieve zoals dat ze sneller over de rand gaan qua criminaliteit.

omdat wij onder ons eigen gerechtshof vallen. Buitenlanders hier in Nederland hebben vaak nog een paspoort van het land van herkomst, dus zullen ze ook daar berecht worden en in dat geval dus het land uit

@ Juliavz, nieuwe nederlanders hebben wel een nederlands paspoort hoor.

Het feit dat ze meteen als ze hier zijn criminele feiten plegen duidt op niet veel respect en weinig moeite om in te burgeren.
Mensen die naar hier komen om autochtonen kwaad te berokkenen horen hier niet.
Autochtonen hebben het recht om zich hier veilig te voelen.
Iemand heeft me ooit verteld dat voornamelijk “het crapuul” naar hier komt. De mensen die ginds blijven zijn doorgaans gewone brave mensen. (het kan natuurlijk ook zijn dat onze “rijkdom” uitnodigt om te stelen en dergelijk)

Waarom moeten scholen altijd zo’n nadruk leggen op het integratiethema? Ik begrijp dat toch niet hoor…

OT: Het is in strijd met het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel. Illegalen, ja. Nederlanders, nee. Verplaatsing van het probleem.

Ik heb nog nooit zoveel vooroordelen gelezen in 1 bericht

Ik heb echt over precies dezelfde stelling een discussie gehad over school ;p wel leuke discussie, maar je raakt snel vast.

Dat vind ik juist niet. Als Nederland haar grenzen open stelt voor buitenlanders, dan moet zij er voor zorgen dat immigranten de kans krijgen een goed bestaan op te bouwen. Het is of het één of het ander. Vaak zijn het intelligente mensen, maar krijgen ze de kans nergens toe en belanden ze dus bij een schoonmaakbedrijf of bij een benzinestation - terwijl ze net zo goed wiskundeleraar kunnen worden, als ze de kans maar krijgen om ingeburgerd te worden (en een opleiding te volgen, maar dat terzijde). De kinderen hebben niks te doen en gaan op straat hangen, waar bijvoorbeeld door verveling criminele activiteiten uit voort stromen. Die criminaliteit komt niet zomaar ergens vandaan. Zoals ik al zei: het is of het één of het ander. Of je gooit de grenzen dicht voor immigranten, of je gooit ze open maar aanvaardt dan ook de consequenties en probeert die misschien te voorkomen door betere maatregelen.

Hopelijk heb je hier wat aan, het was niet als aanval bedoeld! :’)

ik vind dat iedereen een tweede kans verdient.

Omdat je geen misbruik moet maken van iemands gastvrijheid.

Gastvrijheid is als je illegaal in een land verblijft. Vanaf je de nationaliteit van een land hebt, ben je inwoner en maak je geen gebruik meer van gastvrijheid. Integendeel, dan heb je het recht om van dezelfde rechten en vrijheden te genieten als de andere inwoners.

ja ze hebben zowel een nederlands als ander paspoort

Ja ze hebben een nederlands en een buitenlands paspoort

Ja ze hebben een nederlands en een buitenlands paspoort

of maak er van,
alle criminelen moeten weg.
zijn we er meteen allemaal vanaf.

weg met die turken en marrokanen uit ons land!

presies stem daarom op pvv die losen dit problem wel op