Crémes in een potje

Excusez-moi als hier al een topic over is, ik kon via de zoekfunctie en Google niets vinden.
[i]
"Antioxidanten (de naam zegt het eigenlijk alleen) reageren op zuurstof. Kijk maar eens wat er gebeurt als je een banaan schilt een blootstelt aan zuurstof; de antioxidanten in de banaan reageren op zuurstof en de banaan wordt bruin. Dit gebeurt ook met je favoriete dagcrème.

Goede crèmes met hoge concentraties antioxidanten zullen daarom nooit in een potje zitten! Een tube is al beter maar een airless pompje heeft echt de voorkeur. Maar ja, dat is duur en potjes hebben een luxere uitstraling. Voor de fabrikant is de keuze dan al snel gemaakt."[/i]

• Dr Jetske Ultee

Dit wil dus zeggen dat alle dagcrémes, nachtcrémes, anti-rimpelcrémes, bodylotions, bodybutters etc. etc. na een tijdje niet meer zo goed werken omdat de ingrediënten reageren op zuurstof.
Is dit een algemeen bekend feit, of moet ik dit met een korreltje zout nemen?

Ik zou zeggen dat dit een algemeen bekend feit is. Ik wist het in ieder geval. Het klinkt toch logisch ook? Bovendien moet je, als je crème in een potje zit, er de hele tijd met je (vieze) vingers inzitten, waardoor er dus ook meer bacteriën e.d. inkomen.

Maar als die crème dan op je huid zit, komt er toch sowieso zuurstof bij? Of zeg ik nu wat heel raars

Een creme trekt (als het goed is) snel in je huid, dus dan maakt het niet meer uit. ;p

Maar dat geld alleen voor crèmes met antioxidanten en dat zijn er geloof ik niet zo heel veel. Dus bij de meeste crèmes kan het niet zoveel kwaad zou ik denken.