Creme om littekens te verbergen?

Hoi meiden!

Ik heb volgende week mijn introductie week op mijn nieuwe school en aangezien ik nog al behoorlijk wat self harm scars heb… Ik schaam me er absoluut niet voor maar ik wil eigenlijk niet meteen gezien worden als dat meisje met die littekens.
Dus ik vroeg mij af of iemand een tip heeft hoe ik dit een beetje kan verbergen? Ik had zelf al gezocht in winkels maar kon niks vinden…
Bedankt alvast,

hoe erg zijn je littekens? oppervlakkig en wit? dan verpest je het alleen maar meer met make-up. Alleen als het nog rood is kun je er nog iets mee, als het bobbelig is word het al snel raar met make-up. Ik raad je armwarmers aan (knip een gaatje in een beenwarmer/oude kniekous) of ga gewoon zoals je bent en sta erboven door het direct uit te leggen. En lange mouwen doen het altijd goed :wink:.

Uit je bericht haal ik dat je gestopt bent, superknap :slightly_smiling_face:!

Dankjewel voor je reactie. Het probleem is alleen dat we ook gaan zwemmen en dat soort dingen. Op mijn benen heb ik heel veel rode strepen die heel goed zichtbaar zijn. Ik had gehoopt dat er een soort foundation of creme was die dit een beetje kon bedekken.

Ik ben nog niet compleet gestopt maar wel heel erg geminderd. Voor mij al een hele overwinning!

ze zeggen dat bio oil het vervaagd, maar natuurlijk na een langere periode
dermablend zal wel helpen, of heeeel voorzichtig er concealer overheen doen

Slakkenslijmcrème hielp bij mij heel goed, en de Bohemian zeep van Lush maakt bij mij striae en littekens een heel stuk minder rood van kleur.
Dat met slakkenslijm klinkt trouwens heel vies maar dat is het niet, het is een soort gel. Dat verkopen ze geloof ik bij de action.

Oh ik zoek dit ook, ik heb aan mn puistjes gekrapt en nu zijn het rode littekentjes geworden en met concealer is het alsnog beetje zichtbaar…

Valt natuurlijk tezien wat voor littekens,mijn zijn donker en helpt wel met littekencreme, maar verder weet ik het niet. Succes!

Ik heb ook littekens op mijn schouders en ik doe er meestal gewoon BBcream op.
Dit laat ze niet verdwijnen maar het valt een stuk minder op. Alleen werkt dit niet heel goed als je gaat zwemmen.

Ik zit met hetzelfde probleem want ik moet ook mijn bikini mee voor mijn intro, maarja, ik zal wel weer gewoon een dubbelle laag bbcream doen en het goed afpoederen, hopelijk dat dat een beetje werkt.

Misschien kan je dit proberen?

Op je bovenbenen of onderbenen? Voor je bovenbenen raad ik een lange zwembroek aan, dat ding is heilig verklaard hier. Voor je onderbenen helpt een beetje zon heel erg goed in mijn geval.

cc cream, de groene, GE-WEL-DIG. ik heb een zeer zichtbaar litteken op mn voorhoofd, hij is nu ontzichtbaar, zeker weten een aanrader!

Ik heb wel een keer een potje gezien in de kruidvat van kruidvat eigen merk die littekens vervaagd.

Geen idee of het helpt. Ik heb geen littekens die ik moet verbergen, maar misschien is dat wat!

De littekencrème van VSM helpt heel goed bij het vervagen van littekens. Na een paar dagen smeren zie je al verschil.
Ik denk dat het moeilijk wordt om je littekens te verbergen als je ook gaat zwemmen. Ik zou persoonlijk gewoon je verhaal vertellen en er boven staan.

http://1.bp.blogspot.com/_2eWTHDK3HoA/TDI0VYPHqWI/AAAAAAAAAKI/j5dZzUqDoEw/s200/littekencreme

Ik had zelf ook veel littekens op me armen en gebruikte altijd deze en werkte super :slightly_smiling_face:

Mijn psycholoog heeft me toevallig gisteren nog calendula aangeraden, kan je gewoon kopen bij de Kruidvat. Ik ga het maandag maar eens halen, misschien is het wat.

CC cream!

Dermablend is een goed merk die speciaal gemaakt is om tatoeages te bedekken, en dat kan je ook over littekens heen gebruiken. Dat is ook watervast en zo. Verder kan je inderdaad proberen wat hierboven staan, calendula, bio oil etc. Maar dat heeft natuurlijk tijd nodig voor het werkt

Bio oil!

Ja die heb ik ook! Helpt zelfs tegen 2e graads brandwonden waarvan ze me zeiden dat ze me leven lang zouden blijven zitten, ze zijn al een stuk minder! En ik meende dat het met slakkenslijm creme het ook werkt. Die zag ik laatst toevallig bij de Action. Maar het kan per merk verschillen idd

Ik smeer ook calendulacreme en ik heb het idee dat het wel wat vervaagt en helpt met snellere genezing.