Creditcard

Hallo,
Hoe werkt zo’n credit card? Want ik wil er een aanschaffen, want ik wil iets van de Yesstyle kopen.
Ik heb ook begrepen dat je eigenlijk geld leent, en je moet later meer betalen. Is dit waar?

Alvast bedankt! :grinning:

Huh.

Om het makkelijker te houden, hoe werkt dus een credit card lol

Bij een credit card wordt als je iets koopt het niet direct afgeschreven, maar pas aan het einde van de maand of zoiets. Ik weet het eigenlijk ook niet precies maar zoiets heb ik een keer gehoord :cold_sweat:

Ik heb zelf een creditcard en je leent inderdaad geld tegen een rente percentage op moment dat je een betaling doet ermee. Maar op veel sites accepteren ze alleen maar creditcards. Wel ben je verzekerd tegen diefstal en als er fraude wordt gepleegd met je card die de kaarthouder niet te verwijten valt.

Betalen met een creditcard is dus niet gratis en voor de kaart betaal je jaarlijks ook een bepaald bedrag voor.

O, oke dankjewel! Ik weet genoeg denk ik haha!

Maar als je direct nadat je iets hebt gekocht met je creditcard het geld van je betaal rekening naar de creditcard rekening(?) stort heb je toch geen rente maar alleen het bedrag wat het heeft gekost?

nou, zo verzekerd ben je niet. Kreeg onlangs neppe Nike’s binnen terwijl ik de prijs van echte betaald heb… dus de maatschappij gebeld om het geld vast te zetten maar ze wilden niet helpen

Ik zou beter een 3V card of een 3V voucher nemen ipv een creditcard als je alleen kleren wilt bestellen. Het is zeg maar een prepaid Visa creditcard die je kan opwaarderen via ideal of bij een verkooppunt (contant of pin). Je betaalt wel toeslag elke keer dat je het opwaardeert, hoe hoog het is hangt af van het tegoed dat je opwaardeert.
Mijn zus gebruikt zelf ook een 3V Card voor het bestellen van spullen op aliexpress en je hoeft niks te lenen aangezien je alleen maar tegoed kan opzetten.

Voor meer informatie kan je naar www.3vcard.nl en je kan voor de verkooppunten hier kijken: https://www.3vcard.nl/where-to-buy.html?tk=2652c0b2ae5cc28
M’n zus heeft het bij de primera gekocht.