Creditcard meenemen naar hotel?

Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje. Een vriendin en ik hebben zojuist via booking.com een hotel geboekt. Voor deze boeking was een reserveringsgarantie vereist, waarvoor je de gegevens van je creditcard moest invullen. Omdat mijn vriendin en ik beiden geen creditcard hebben, mochten we de creditcard van haar vader gebruiken. Bij aankomst in het hotel kunnen we de prijs van de kamer gewoon contant of via pin betalen.
Is het nu ook nodig dat we de creditcard meenemen naar het hotel (voor controle o.i.d)? Volgens de vader van mijn vriendin hoeft dat niet (hij heeft dat ook liever niet) en worden de creditcardgegevens alleen gebruikt om de reservering te garanderen en kunnen we in het hotel gewoon contant betalen.
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, haha. Weet iemand dit?

^
Oké, dankjewel! Ik moet er wel even bij vermelden trouwens dat het gewoon een hotel in Nederland is, weet niet of dat verschil maakt?

Je kunt ook even bellen naar het hotel en het gewoon vragen. :wink:

Ik heb nog nooit m’n creditcard hoeven laten zien. ID is voldoende :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:
De vader van m’n vriendin heeft dus liever niet dat we de creditcard meenemen i.v.m. eventueel verlies (zucht…).

Misschien zou je de creditcard dan in kunnen scannen en het kopietje meenemen? Misschien vindt hij dat wel goed.

Ik gebruik ook altijd ie van mijn pa maar heb 'm nog nooit hoeven laten zien al is dit wel altijd in het buitenland.
Naar mijn weten is eigen legitimatie voldoende en anders kun je inderdaad een kopietje van de kaart meenemen just in case.

neem zo nodig een kopie van de creditcard mee met de handtekening van pa.

Super goed idee, een kopietje! Daar was ik zelf nog niet opgekomen, haha. Thanks! :slightly_smiling_face:

Inderdaad, en vergeet die handtekening niet dan he, anders kunnen ze ook denken dat jullie hem gewoon van internet hebben geplukt ofzo ;p

Ik heb vorige week ook een hotel geboekt op booking.com, en ik moest ook creditcardgegevens invullen om de reservering te garanderen! Bij aankomst werd er alleen gevraagd of ik met die creditcard wilde betalen (mocht ook op een andere manier). Ik hoefde 'm niet te laten zien :slightly_smiling_face:

Het verschilt per hotel, ik heb wel eens mijn cc moeten laten zien ja. Maar waarom bel je niet gewoon even, dan weet je het toch meteen? Ik weet niet of een koopie voldoet…

Nee, dat hoeft niet, als ze je betaling al binnen hebben. Het kan natuurlijk altijd dat iemand anders voor jou betaalt. Niet zo handig als je dan altijd die creditcard moet hebben :wink: Legitimatie wel meenemen, al wordt daar volgens mij ook niet vaak om gevraagd.

Oh wacht je hebt nog niet betaald. Maar als je kan pinnen ook niet nodig. Dat nr is alleen voor als je niet komt, dat ze het geld dan van de creditcard alsnog kunnen innen.