Creatieve reclame ideeën

Hallo allemaal :relieved: ,

Ik heb sindskort een webshop. Nu wil ik dus reclame gaan maken. Dit kan door middel van folders of aanplakbiljetten, maar natuurlijk zijn er ook andere leuke manieren. Weten jullie misschien nog leuke manieren om reclame te maken? Of hebben jullie een idee hoe ik een leuke folder kan maken?

Ik verkoop in mijn webshop vooral sieraden, make-up en accesoires. De webshop heet Felmara, voor het geval iemand de naam van de webshop nodig heeft voor bijvoorbeeld een folder.

Ik hoop op leuke en creatieve reacties!

:kissing:
Groetjes Tamara

Ik heb geen leuke ideeën. Je kan wel gewoon in een krant adverteren (plaatselijk)

Je kan ook op verschillende fora een topic aanmaken. (als dat daar mag tenminste ^^) Of hang briefjes in supermarkten of op school weer straks.

Maak een banner voor op je hyves/myspace/facebook etc.

je kan met andere webshops/websites afspreken dat jullie reclame maken voor elkaar: jij voor de andere en de andere voor jou snappie? xx

ga naar de stad met zo’n bord om, jeweetwel dan staat daar op ‘kijkop deze site…’ en dat doe je dan om en dan kijkt iedereen naar je van 'oh daar ga ik eens op kijken’XD
of laat tshirts printen met de naam van je webshop etc en dan geef je die aan mensenhaha.

[i]misschien als je oorbellen/ringen heel goedkoop kan inkopen,
op bepaalde plekken een zakje met oorbellen ophangen,
met daaraan je visite kaartje.

zie je het voor je?
je bent de hond aan het uitlaten,
ziet een zakje hangen
“alsjeblieft, een paar oorbellen,
kijk voor meer leuks op felmara”
dan heb je zoiezo al 1 kijker,
en goede mond op mond reclame!

iig, het klinkt goed,
maar of het werkt is n tweede x) [/i]

hoe heet je webshop?
je kan flyers in de brievenbussen doen.
als die er leuk uit zien gaan mensen gauw even kijken op je webshop.

je kan mensen met bekende blogs aanspreken of ze een give-away (of een review)met jouw producten willen doen? Het kost je maar een (of een paar) producten en er zijn gelijk een hoop mensen die het lezen.

In deze give-away kan je een link zetten naar een facebook die je gaat opzetten waarop je VAAK post, dus dingen als nieuwe producten, like nu en je wint dit of dat, of een actie waarbij mensen hun leukste/stomste/grappigste iets moeten opgeven (iets wat met jou producten te maken heeft) en de beste wint.

Ik zou overal stickers op plakken. Oké, ik houd van stickercampagnes.

Hoe heet je webshop? Ik denk dat het een beetje van de sfeer en wat voor producten je verkoopt af hangt.

of misschien kan je meedoen aan zo’n soort website als groupon.nl. Ik weet alleen niet hoe duur dat is. Ik denk dat het wel mee valt. Het kost je geld, maar misschien levert het je ook een hoop nieuwe klanten op.

Soms krijg je van die kleine vlaggetjes op je bitterbal of zakje patat. Als je daar dan je website logo op print en een snackbar zo gek krijgt om die vlaggetjes in de patat te steken… Et voilà, mensen genieten van een patatje en je advertentie (’:

Haha dat was het origineelste dat ik kon bedenken. Voor de rest kun je gewoon folders uitdelen, posters op hangen of een advertentie in de krant plaatsen.

Inderdaar zoals dagdromen al zei, blogs. Maar vooral social media!!
Dit is echt DE manier. Twitter, tumblr, facebook, hyves, wat dan ook, alles gebruiken!

Als je folders visitekaartjes etc. wil maken moet je maar naar www.vistaprint.nl gaan! Ze maken daar van alles voor een webshop!

Je kan sowieso met SEO aan de slag want ik kan je webshop niet vinden in google…