Haaai. ik moet samen met een vriendin volgende week een presentatie doen voor CKV. We moeten dan vertellen waarom wij vinden dat CKV niet meer gegeven moet worden.
De inhoud zelf komt wel goed, de tekst enzo… alleen je moet het dus op een creatieve manier presenteren. Je mag dus geen powerpoint ofzo gebruiken, of een poster maar het moet echt iets origineels zijn. Nou zijn wij echt verre van creatief, dus hebben jullie misschien een idee? (: bedankt!
Ehm, bij ons worden er presentaties gegeven doormiddel van een toneelstukje, of ondersteuning met pp maar daarbij een spelletje ofzoiets. Misschien kan je iets in die richting bedenken?
foldertjes maken die uitgedeeld kunnen worden is misschien ook een idee.
Pff… Dat is nog best lastig eigenlijk. Ik weet niet of jullie goed zijn met een camera en monteren? Anders neem je gewoon de presentatie op en monteer je dat op een leuke, grappige manier. Dan ga je er zelf gewoon naast staan
Een paar jaar geleden hebben een paar klasgenoten van mij een stille presentatie gegeven. Ze schreven gewoon alles wat ze wilden zeggen op. Op een flip-over en op het bord. Was ook wel erg grappig!
Of schrijf de hele presentatie uit als een soort van script. Dus ook met *zegt dramatisch* en *gevolgd door een diepe zucht* of *kijkt boos* En deel dat uit in de klas. Dan ga je op een heel overdreven manier de presentatie geven. Alsof je een auditie aan het doen bent en de rest van de klas de jury is.
zing het, beeldt het uit in een dansje…
Maak een filmpje en laat dat zien, maak het interactief (hoe weet ik ook niet)
een soort van quiz x) dan vraag je bijvoorbeeld dus een vraag over dat gebeuren en dan geef je 2 domme antwoorden waarvan het logisch is dat je het niet kiesten 1 logische.
of dat jij vragen stelt en je vriendin antwoord
ok verder weet ik het niet
Maak er een quiz van ofzo
dank jullie wel! Daar kan ik wel wat mee (:
Nog meer ideeen?
Je kan misschien je klas erbij betrekken door stellingen voor te leggen en dan rood en groen bijvoorbeeld uit te delen en dan kijken wat zij er van vinden…
koekjes uit delen met daarin redenen
en als het koekje opgegeten wordt komt dat papiertje eruit
en dan leest diegene met dat koekje de redenvoor en dan gaan jullie het uitleggen?
Ah dat is wel een leuk idee! Maar dan bak ik denk ik gewoon koekjes, en dan plak ik er met glazuur een stukje eetpapier op waar ik met een stift met eetbare inkt op schrijf!