Creatieve manier van voorstellen

Hoihoii

Voor school heb ik een paper moeten schrijven over psychose. Hierin heb ik uitgelegd wat dit precies is, de oorzaken, … Nu zou ik dit op een creatieve manier moeten voorstellen aan de klas. Iemand ideetjes?

Bedoel je de manier van brengen, of bedoel je inhoudelijk?

De manier van brengen

Hoeveel kennis hebben je medeleerlingen van deze stof?

Weinig tot geen… iedereen heeft een eigen thema moeten kiezen dus anderen hebben kinderarmoede, seksueel geweld… Ik denk dat ze misschien wel zullen weten wat het is, maar dat het daar ook zal stoppen.

een presentatie maken met bv PowerPoint…

Ik googelde even erop, je kan bv volgende sub onderwerpen te maken:

Wat zijn de kenmerken van een psychose?

Kan je zomaar een psychose krijgen?

Wat is de oorzaak van een psychose?

Is een psychose ernstig?

Dit vond ik op internet…
Je kan vragen aan hun wat ze ervan weten ,en dan wat feiten laten zien

1 like

Misschien een filmpje laten zien van YouTube wat het mooi weergeeft? Een scène uit een film bijvoorbeeld? Of een paar foto’s? Ik weet niet of dat mag. Ik weet er verder heel weinig van, dus kan je niet verder helpen. Succes! Klinkt interessant.

1 like

Leuk idee…
Filmpjes kan ook het levendig maken

Als wij iets creatiefs moeten presenteren denken ze vaak aan een rap, gedicht of een liedje.
Een klasgenoot van mij had ook een keer iets geknutseld of nam lego mee.

Ik denk dat je zelf even moet zoeken wat het beste bij jou en je onderwerp past. Jij weet ook waar je het over wilt hebben

Op een creatieve manier iets brengen is erg moeilijk. Je kunt naast Powerpoint natuurlijk ook zaken als Canva en Prezi gebruiken om het aantrekkelijk te maken.

Niet (te) lange filmpjes doen het ook goed. Natuurlijk kun je nooit de fout in gaan met wat interessante animaties.

Mocht je het gaan presenteren, kun je dit doen door eerst cijfers te noemen of door te beginnen met een anekdote (vooral de 2e is erg succesvol)

Misschien kun je een interview afnemen en deze aan de hand van een video presenteren.

Misschien een korte kahoot of een filmpje toevoegen?

Super idee!