Creatieve manier om geld in te zamelen voor het goede doel! ....Help?

Heya dames!
Ik zou jullie willen vragen om met mij mee te willen denken over een creatieve manier om geld in te zamelen!
Waarom? Nou, heel simpel! Op onze school is het gebruikelijk dat wij eens in de 2 jaar een Volleybalnacht houden. Dit houdt in dat er een hele nacht lang wordt gevolleybald door verschillende teams. Het inschrijfgeld per team is 75 euro. Veel he?! Maar: dit geld gaat naar het goede doel! O.a. naar 3fm Serious Request, jullie vast bekend. Uiteraard kunnen mijn team en ik, bestaande uit ongeveer 9 mensen dit samen best betalen als het verdeeld wordt. Toch is het gebruikelijk dat het anders wordt verdiend, dit wordt ook beloond. En wat is nou gaver dan gewoon méér dan 75 euro opbrengen met je team voor het goede doel?! :grinning:

Leuke/creatieve/gekke/rare ideeën om geld in te zamelen zijn dus van harte welkom! En uiteraard zullen er ook foto’s worden gemaakt, dus wie weet wordt jou idee gekozen en is er nog wat leuk leedvermaak. :wink:
Thanksss! C:

UP! Please, ookal denk je misschien dat je eventuele idee nergens op slaat: alles is welkom! We’re desperate. xD

Als er voor die tijd nog verjaardagen in de familie zijn, kun je daar vragen of er mensen zijn die er wat voor over hebben.

Koekjes bakken en langs de deuren verkopen. Serieus, mensen vinden dat vet leuk :’) En als je geen dure koekjesmix koopt maar gewoon bloem en suiker enz, kun je er heel veel winst op maken.

Jij brengt mij op een geniaal idee (vind ik zelf)
Zelf pepernoten bakken en verkopen.
Dat is superleuk om te doen en in deze tijd van het jaar wilt iedereen toch wel heerlijk zelfgemaakte pepernoten in huis?

Dankjewel dames! Vooral die van koekjes is erg leuk, ik zat zelf ook al aan cupcakes te denken en dan in de stad te verkopen, maar langs de deur is misschien nog handiger! Dan kan ik ook bij de buren even bedelen hahaha (:
Creative minds?

Maak zelf doosjes als je cupcakes maakt, zodat ze heel lief verpakt zijn, en verkoop de cupcakes voor €2/2,50 p/stuk

Je zou DIYS kunnen verkopen en de winst geven aan het goede doel? :")
Of inderdaad koekjes/cupcakes bakken en die uitdelen in een winkelcentrum voor geld of langs gaan bij de deuren.

Ik heb eens zelf aardbeienjam gemaakt en die potten verkocht voor 2,50. Lijkt duur, maar het is van echte aardbeien, suiker en nog wat anders gedaan. Het zijn dus verse aardbeien, niets lekkerder! Het verkocht goed, en ik heb de winst gegeven aan mijn school die het gebruikt voor Edukans :wink:

Oh dat is ook superleuk! Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar met hulp van mijn moeder die dat soort dingen, ook appelmoes enzo regelmatig maakt kan het nog best wel lukken! Dankjewel C:

Upp!

Ik weet niet of je een walnotenboom in je tuin hebt, haha? Maar een paar jaar geleden heb ik, van onze eigen walnotenboom, heel veel walnoten verkocht (1,50 per 20 stuks voor KiKa) en we kamen rond zo’n 80 euro!

Oh wat grappig! Hahah nee die hebben we helaas niet. :stuck_out_tongue: Wat gaaf! (:

Wij op school moeten ook geld inzamelen voor het goede doel en wij gaan cakepops maken :slightly_smiling_face:

Pepernoten bakken (of gewoon kopen) en die in losse porties verkopen :grinning: Iedereen wil wel pepernoten nu namelijk haha.
Offff een etentje organiseren waar mensen dan bijv. 15 euro voor betalen.
Offfffff op straat gaan zingen en dansen haha. Of jezelf een levend standbeeld maken.

Op de straat liedjes gaan zingen, met erbij een bordje dat het naar het goede doel gaat :slightly_smiling_face: krijg je vast ook een leuke foto!

Dankjewel meiden, veel inspiratie door jullie gekregen! Plannen die sowieso doorgaan zijn dingen bakken, cakes/cupcakes/cakepops en die verkopen langs de deuren en in de stad, waarschijnlijk ook nog wel iets als zingen/dansen/op de foto voor geld, kinderen schminken, 3d-kaarten maken.

Keep it going! Des te meer, des te beter :grinning:

Fotootjes verkopen ofzo? Maak foto’s van mensen die graag op de foto willen samen, geef ze een kaartje mee waar ze die (in klein formaat) kunnen bekijken en kunnen bestellen. Dan krijgen ze een digitale versie (volledig formaat) dus je hebt ook geen ontwikkelingskosten. En dan kan je een goeie prijs als 1 euro per foto doen bijvoorbeeld.

Regel dan wel een goede camera (spiegelreflex) of iemand die dit vrijwillig wil doen.

Of regel een soort disco of gala haha. En dan gaat het entreegeld naar het goede doel.

Ik ken iemand dat wc papier heeft gekocht heel veel en dat aan de huizen verkoopt maar dan wel iets duurder XD Maar eig wel slim wie heeft er nu geen wc papier nodig?

Wc papier heb je altijd toch wel op voorraad?