Creatief met geld.

Hellooo.
Ik heb een probleem…ik weet namelijk zoveel leuke dingen die ik nu kan kopen het is namelijk overal SALE maar ik ben natuurlijk geen miljonair duss kunnen jullie me helpen met wat tips om niet alles te kopen ofsoo of dat je misschien weeet om geld te verdienen ik ben wel 12 duss ik kan niet in een winkel staan ofsoo het klinkt wel dom omdat ik nog maar 12 ben maarja misschien hebben jullie een ideee?
xoxo

koop wat je echt nodig hebt? In jou geval niks dus? Maar anders gewoon niet gaan winkelen >.> Zo simpel is t

tja, als je geen geld hebt zou ik de sale maar overslaan… helaas
maar als je iets heel graag wilt kan je misschien voor klusjes ofzo gaan vragen. Een beetje rondvragen of iemand een klusje heeft ofzo. Heb ik ook gedaan, mag ook nog niet werken =’)

Sparen…

Ga oppassen (bv bij familie, omdat je nog zo jong bent)
Folderwijk (op naam van je ouders)
Klusjes

Bedankt ik ga denk ik klusjes doen en ik pas al op op twekinderen dus…
:slightly_smiling_face:

je kan ook hier wat spulen verkopen die je niet meer gebruikt
je kan bij mensen uit de buurt hun autos gaan wassen samen met iemand of kleine karweitjes doen soals grasmaaien etc,

succes eermee

Ik zou een soort 'verlang’boek/schrift/lijstje maken. En dan opschrijven hoeveel alles kost en hoeveel geld je nog hebt.

Dan kun je gewoon kiezen tussen alle dingen die je wilt kopen. Of je neemt per dag bijvoorbeeld 50 euro mee om te shoppen. En op is op…

En hoeveel geld je maximaal per item wilt uitgeven.

Zo doe ik het eigenlijk al sinds m’n 12e, nu bijna 16 en ik doe 't nog steeds zo.

bedankt dat ga ik doen =D

ik ben ook 12 en ik spaar van mijn zakgeld,
en hier boven ergens stond al van een lijstje maken met het max. bedrag en
dat is dus superhandig, ik doe het ook zo,

Bedenk eerst wat je écht nodig hebt, schrijf dit eventueel op.
Dan ga je naar de stad alleen voor díe dingen kijken, en bv dat je zegt ik geef 20 euro uit voor andere leuke dingen :wink: