Creatief met ansichtkaarten

Ik geloof dat door de jaren heen wel honderden ansichtkaarten heb verzameld (mams is een stewardess en neemt altijd kaarten voor me mee). Nu zoek ik naar een creatieve manier om er iets mee te doen. Ophangen in me kamer is geen optie. Dat heb ik heel lang gehad, maar ik verhuis nog weleens!

Ben benieuwd of jullie nog leuke ideetjes hebben voor deze kaartjes.

misschien een soort (houten) kist kopen en deze ermee ‘bekleden’? Of met een boekenkastje? Dat je de kaartjes erop lijmt en dan plastificeert.

plak alle kaartjes in een scrapbook en zet er iets leuks bij.

Haha, daar deed ik vroeger ook aan, heb al een heleboel kaartjes vergaard op die manier!

Ik verzamelde kaartjes met voetbalstadions, en toen ik er een stuk of vijftig had heb ik de zijkant van mijn kledingkast ermee beplakt. Het is een hele leuke collage geworden uiteindelijk!
Wat ik ook heb gedaan is ze in een fotoalbum stoppen (ansichtkaarten hebben vaak dezelfde afmetingen als foto’s dus kun je ze gewoon in die hoesjes schuiven), maar heel erg creatief is dat nou ook weer niet [a]

Wat je ook kunt doen (omdat je nogal eens verhuist), is collages maken in een lijst in plaats van dat je ze op de muur of op je kast plakt. Dan kun je per thema een collage maken (bijvoorbeeld een land dat je aanspreekt, of op kleur), en dan zijn ze ook nog eens makkelijk mee te nemen.

dit misschien:
http://sillyoldsuitcase.blogspot.nl/2012/03/diy-tutorial-ansichtkaarten.html