Creatief leren

Hoe leren jullie?
  • Overschrijven
  • Doorlezen
  • Samenvatting maken
  • Creatief
  • Anders

0 stemmers

Hee meiden,

Ik las laatst ergens iets over creatief leren, en we hebben het er op school over gehad. Het houdt in dat je bijvoorbeeld woordjes leert op een creatieve manier. Bij woordjes leren heb ik bijvoorbeeld memorie gemaakt.

Je knipt een papier in gelijke stukjes, dan schrijf je op de ene kant het woord op en op de andere kant de betekenis.

Als je geschiedenis moet leren, kun je bijvoorbeeld een soort bord maken en daar allerlei dingen op tekenen en zo. Dit kan ook met biologie en dergelijke. Hiermee moet je natuurlijk wel op tijd beginnen.

Het leek me leuk er een topic over aan te maken waar je foto’s kan plaatsen met uitleg erbij. Ik weet niet of dit topic al bestond, ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden. Ik zit nog niet lang op Girlscene, dus ik weet niet precies wat jullie met slotje, of up bedoelen. :flushed:

xx

• Je kunt bijvoorbeeld bij scheikunde of natuurkunde een powerpoint presentatie en aan de hand daarvan leren. Omdat je leert als bij een presentatie zou je daardoor dingen beter kunnen onthouden (bij mij werkt het althans).

• Je kunt ook een striptekening maken bij bijvoorbeeld biologie. Hoe fotosynthese in zijn werking gaat bijvoorbeeld.

Ik gebuik drillster best vaak… Dan leer je snel!

(is een app, of gewoon op de computer)

Dat werkt inderdaad echt supergoed! Net zoals een verslagje maken van wat je moet weten… Of het aan andere mensen uitleggen, dan weet je gelijk of je zelf snapt wat je allemaal zegt :slightly_smiling_face: De laatste tijd niet meer zo veel ‘creatief’ gedaan, ga het voor maandag maar doen, thanks :slightly_smiling_face:
x