creatief - innovatief?

Lieve iedereen!
ik doe met school mee aan een onderneming
hierbij moet je zeg maar je eigen bedrijfje opzetten
én dus ook een product verzinnen.
Ik zit al dagen te piekeren over goede producten
en serieus - ik kan hélemaal NIETS bedenken!
dus bij deze roep ik jullie hulp in.

Hebben jullie iets wat je altijd al zou willen hebben,
reageer dan even!
mocht jouw idee geproduceerd worden uiteindelijk
dan beloof ik dat ik 't je sponsor.

alvast bedankt iedereen X

glow in the dark nagellak xD want kan het nergens vinden
haha nee

toen ik dat moest doen had ik make-up gedaan. ook folder gemaakt met gewoon paar make-upproducten

hmm, inderdaad iets met makeup, zou ik doen.
maar is het de bedoeling dat je zelf een totaal nieuw product verzint? (à la het beste idee van NL =B) of moet je een bestaan product uitwerken?

vooral een beetje à la beste idee van nederland
dat maakt 't juist zo lastig
het mag opzich wel bestaan, maar dan moet je iets toevoegen aan het product
het is de bedoeling een zo groot mogelijke doelgroep te breiken

er was eehm een keer iets
van meisjes
en die ehm
gaven dan als je iets gaf, ik weet niet meer wat. een t-shirt ofzo, een doos.
je wist niet wat er in zat, maar er zat een soort vragenlijst bij van de vorige eigenaar, ofzoze hadden heel veel bnners zo ver gekregen ook iets te geven voor in een doos

nouja daar deed dit me aan denken x]
maar daar kan je geen geld voor verdienen tenzij je voor de dozen laat betalen x]

nouja dom idee

up dan maaar

Mini onderneming? xD.
Mijn medeleerlingen van een paar jaar geleden hadden dit ook, zij maakten een mooie kaars met een gezicht in verwerkt.

Een portefeuille kan iedereen ook altijd gebruiken, zorg dat het handig is.
Hou het zo goedkoop mogelijk, ga voor de winst.

Ik zou eerst gaan kijken wat voor doelgroep je kiest. Dan kun je gaan kijken wat voor producten hun gebruiken en dan kun je kijken of je producten kunt combineren of je iets kan toe kunt voegen aan dat product, iets compacter maken, groter maken etc.
Het beste is wel om een doelgroep te kiezen die je zelf goed kent. Dus jongeren, of een subcultuur.

Amen.
Kwestie van analyseren.

Lijkt me kei leuk zon opdracht :stuck_out_tongue: wat moet je er allemaal bij maken?

Je moet het natuurlijk ook wel leuk houden, niet te diep op in gaan.
Neem gewoon een categorie (make up , electronica ofzo) die je zelf erg leuk vind en bedenk daar iets vernieuwends op.

Jaa 't is kei leuk om te doen! maar wel echt lastig
normaal kom je op ‘een beste idee van nederland’ als je een probleem hebt dat je wilt oplossen. Maar dan moet je dus wel eerst een probleem hebben, haha!

Wat zouden jullie van een apparaatje vinden waarmee je je sleutels op kunt sporen? (ik ben ze namelijk áltijd kwijt, net zoals mijn mobiel - maar die kan ik bellen)

Daar zou ik niet zoveel aan hebben, maar het is wel handig.

dat bestaat ookal :stuck_out_tongue:
als je fluit gaat er zo’n piepje af en dat zet je vast aan je sleutels.

maar dat ding reageert zelfs op vogeltjes…
je kunt 't herontdekken.
of heb je een beter idee?

Jep, dat doet Apple ook. Die verzinnen niks nieuws, ze pakken bestaande concepten en verbeteren ze.

Veel scholen hanteren deze opdracht, zovaak een aanvraag van dit soort dingen. Waarom heb ik dat nooit gehad?

Enfin, een deodorant die er niet voor zorgt dat je kamer meteen onder 't stof zit.