CREATIEF IDEE gezocht ter nagedachtenis van mijn opa!

Heeey meiden,

Mijn opa is vandaag overleden en ik ben er helemaal kapot van. Hij was altijd heel sterk maar ineens ging het er heel slecht aan toe, hij kon niet meer horen en praten hoorde ik van mijn ouders. Ik heb hem toen ook niet meer bezocht omdat ik heel emotioneel ben aangelegd dus ik zou helemaal instorten om hem zo te moeten zien en ik wou niet dat hij dat zag. Dus in plaats daarvan had ik het idee om een filmpje te maken waar in ik zei hoeveel ik van hem hield en hoe erg ik hem ging missen die hij dan kon bekijken als hij dat wilde. Dat zou ik vandaag gaan doen. Helaas is hij dus vandaag overleden en heeft ie me dus niet meer gezien. Volgende week word hij gecremeerd maar dat gebeurt waarschijnlijk precies op mijn verjaardag of een dag ervoor.

HET IDEE:
Mijn idee was om iets creatiefs te maken ter nagedachtenis van hem. Ik dacht zelf aan een scheelderij of een beeldje maken met een soort van kenmerken van hem erin maar ik heb echt ideeën nodig.

Ik zal even een paar dingetjes van hem opnoemen. Hij heeft vroeger in het leger gezeten en is toen naar indonesië gegaan. Hij was ook echt dol op Indonesië. Hij nam ook bij elk bezoek zeekaken voor me mee (een soort heel hard brood wat ze vroeger op lange zeereizen meenamen). Hij zei altijd dingen als Aju paraplu! Hij had een spierziekte. Hij zat altijd in de zelfde grote groen beklede stoel. Als we op visite kwamen had hij altijd van die pepermuntjes in de vorm van kleine kussentjes op tafel staan. Hij had een parkietje. Hij was heel eerlijk en brutaal tegen mensen. Mijn vader en ik lijken heel erg op hem. In het speelkamertje van vroeger bij hem stonden allemaal beeldjes van aapjes en van die apenknuffeltjes waarvan je t duimpje in t mondje kan steken. Ik heb nogsteeds een soort schaap/geiten knuffeltje van hem. Hij had bij hem thuis zo’n lift stoel langs de trap omdat hij vaak zelf de traf niet op en af kon. Dat is alles wat ik nu kan bedenken.

Als jullie met een paar leuke ideetjes kunnen komen alvast heeel erg bedankt!

Waarom maak je geen schilderij van een aap met een legerhelm op? Het is niet het meest bijzondere idee, maar hij had apen beeldjes en apen zijn ook brutaal. Plus de leger helm staat voor het leger. Ik zou het zelf anders ook niet heel erg weten, het is maar een idee.

Of je pakt een groot schilderdoek, en je vraagt aan iedereen in de familie of ze iets kleins erop willen schilderen, wat ze laat denken aan opa. Waardoor je als eind resultaat allemaal kleine herinneringen hebt?

Je kunt ook een soort herinneringendoos maken. Dan koop je zo’n houten opbergbakje bij de Xenos en kun je die beplakken/verven enzo. En dan vullen met dingetjes/foto’s/herinneringen …

Gecondoleerd en ook heel veel sterkte gewenst.

Maak een collage met allerlei foto’s van je opa, met allerlei leuke afbeeldingen zoals een aap, legerhelm etc.

Sterkte de komende tijd!