Crea Oma!

Hey!

Mijn oma heeft niet echt hobby’s, en ze ruimt dus de hele dag het huis op.
Maar ze zou wel iets van een hobby willen, en wij (de familie) vinden het ook niet fijn om haar zo te zien; ze valt een beetje weg.
Nou wou ik graag iets voor haar kopen waar ze mee bezig kan zijn. Om weer wat te doen te hebben, om weer een beetje iets te hebben om zich mee bezig te houden.
Iets creatiefs.
We hadden al gedacht aan borduren ofzo, maar dat kan ze niet meer goed zien.
Dus heeft iemand misschien ideeën?
Alvast bedankt!

xXx

breien, haken?

Dat deed ze eerder ja, maar ze kan het niet zo goed meer zien en ze vindt dat het saai is xD

Hoe oud is ze eigenlijk?

Ehm, volgens mij is ze 72, maar mentaal gaat ze een beetje achteruit. Ze doet echt niks anders dan huisvrouw zijn zeg maar.

Tekenen of schilderen? Dat vindt mijn oma leuk om te doen :stuck_out_tongue:

Haha, dat deed mijn andere oma ja! Maar ze trilt daarvoor wat teveel met haar handen en volgens mij heeft ze het wel eens geprobeerd, maar vond ze het niet zo. Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval :wink:

Naaien? :grin:

Ik weet niet of je oma van lezen houd maar je hebt ook van die boeken met grote letters, en een oudtante van mij heeft ook zo’n vergrootglas aan een bewegende standaard waarmee ze goed de krant en boeken kan lezen, oh en puzzelen. (alles wordt echt 3 keer zo groot door dat ding :’])

Mijn oma is ook 72 en die maakt kaarten. Verjaardags kaarten, kerst etc.

@ Purradise
Ja, mn oma heeft ook wel zulke boeken ja, maar dat doet ze niet zo vaak. En puzzelen: daar kan ze haar aandacht niet bijhouden.

@Beertjeschips
Kaarten maken is inderdaad wel leuk ja!

Ik dacht dat er taarten maken stond, is dat geen idee? :’)

Haha, ja, kan ook, maar die moeten op xD En ze zijn maar met zn 2en haha!

Inderdaad, kaarten maken! Doet mijn oma ook altijd, en mijn moeder ;p Ze maken kaarten met allerlei stofjes erop, lijkt heel leuk.

En misschien breien, haken, puzzelen?

Mijn moeder geeft regelmatig schilderlessen (aqryl en aquarel). Haar cursisten zijn voornamelijk gepensioneerden. Het is dus misschien een idee te gaan zoeken naar een cursus dat ze kan volgen? Zo ontmoet ze ook mensen!

Ps; bedenk wel dat vele cursussen rond augustus weer beginnen. Als ze iets wil volgen, moet er dus wel actie worden ondernomen.

Qua kaarten maken: Dan moet ze wel grote stukken gebruiken, anders wordt het te priegelig voor haar xD

uhm goh, sieraden maken…? ofuhm…lucky stars vouwen

Tuinieren, koken/bakken?

Mijn oma is een beetje gek, ze denkt dat ze alles kan en ze is 68. Maar denkt dat ze 18 is haha. Ze schilderd, tekend, maakt kaarten, maakt beelden, repareert alles zelf, houd van dieren; 2 Honden 2 konijnen 2 kippen, enz. Ze doet wat ze leuk vind. Dus vraag aan je oma wat vroeger haar hobby was, misschien vind ze dat weer leuk om te doen?

Mijn oma is net 84 en puzzelt de hele dag door, ze vind het zo leuk. Je heb speciale bejaarde puzzels waar de stukken groter zijn waardoor ze beter te zien zijn. Of anders misschien een loep die heeft mijn oma ook.

Verder thja hobby’s heb je over het algemeen wel goed zicht voor nodig. Ik hoop dat je oma een leuke hobby vind