Crea kaften?

Wie heeft een leuk idee om je boeken crea te kaften? Maar dat het toch stevig is?

Ik maak altijd van stof hoesjes en die naai ik zo dat hij er zo omheen kan, Iemand nog andere leuke ideeen?

Plastic zakken van kledingwinkels. :3

Oeh leuk idee!

Misschien van tijdschriften?

Is dat wel stevig?

Geen idee, ik heb het zelf nog nooit gedaan. Misschien wel als je alleen de voorkant gebruikt, die zijn meestal wel stevig… Ik ga het denk ik wel proberen. :slightly_smiling_face:

BOEKLON…

ik herhaal: BOEKLON…

afgelopen jaar deed het het voor het eerst en echt… bij de hele klas lag na 2 maanden al de kaft er al af, bij mij PERFECT…

ik had allemaal plaatjes uitgeprint en collages gemaakt… op mn ak boek n kaart en op n ander boek had k blauwe kaft gedaan en toen met zand een strand gemaakt.

Een collage maken van allerlei stukjes kaftpapier. kan je ook nog kaftpapier gebruiken wat je nog over hebt van vorig jaar / langer geleden :wink:

je kunt je boeken kaften met tasjes, posters of landkaarten/plattegronden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! XXX

sorry voor zoveel dezelfde reacties maar het ging een beetje fout…

ik heb er heel veel, zie mijn blog over kaften !xxx :sunglasses:

Er is nu een veel actiever topic over hetzelfde onderwerp…

Ik kaft soms met krantenpapier, en dat blijft er dan een jaar op. Je kunt ook een kaft naaien, die je dan er van kunt afhalen en elk jaar kan herbruiken.

heey, ik heb wel wat leuke ideeen,

-gebruik tijdschriftenpapier (wel van dat dikkere, dus niet donald duck)
-gebruik inpakpapier ipv kaftpapier, het is goedkoper, en meestal ook leuker :slightly_smiling_face:
-gebruik ducktape voor de hoeken, bij hema kan je gekleurde kopen en bij de action kan je gekleurde en met printjes kopen, ik heb daar groen en koeienprint gekocht (veel goedkoper dan van het merk of van hema)
-koop washi tape en versier daarmee de hoekjes (ook goedkoper bij action dan bij hema)
-zoek plaatjes die bij dat vak horen en print die uit, bijvoorbeeld een bloem bij Bio, plak die er dan op.
-als je creatief bent kan je ook gwn wit kaftpapier gebruiken, en onder schooltijd het helemaal vol gaan zitten tekenen :slightly_smiling_face:

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
xxx