crea ideeën voor middeleeuws verhaal? xD

Hee,

ik moet voor Nederlands een stom middeleeuws script schrijven ‘om de mensen onder de duim te houden’ dus om ze bang te maken en ze te laten gehoorzamen. Dus bang maken met de hel, tering, tyfus etc. etc. alleen ik kan niks leuks bedenken :pensive:
to the point; wie heeft ideeën voor een verhaal, of leuke middeleeuwse namen? ik hoef heus geen heel verhaal ofzo want ben niet te lui om hetzelf te doen maar ik heb gewoon geen inspiratie voor leuk verhaal…

ik had nou dat god vanboven ziet dat de wereld slecht is en dan in gedaante van ‘de heilige paus’ de wereld gaat beteren en mensen die niet de koning gehoorzamen de zwarte dood (tyfus enzo) geven.
but i don’t like it =(

Dit had ik in mijn hoofd :

Het verhaal begint bij een oude vrouw die op haar sterfbed ligt. De pest heeft haar hele lichaam kapot gemaakt en haar laatste minuten naderen.
in het stadje waar ze woont wil niemand met haar te maken hebben omdat men denkt dat men de pest kreeg als je een slecht leven had geleden.

Nu die vrouw was een hele wijze dame die regelmatig bezig was met geneeskunde en vaak mensen van kwaaltjes verloste … en dan juist als die oude vrouw wat hulp en steun kan gebruiken laten ze haar vallen en laten ze haar gewoon rotten.

Dus wat gebeurt er : die vrouw sterft maar de pest blijft hangen en verspreidt zich over het gehele dorp

dit was een begin ik hoop dat je er iets mee kan doen of dat je inspiratie eruit kunt halen :slightly_smiling_face:

^ dankje :slightly_smiling_face: daar kan ik wel wat mee!
sorry voor late reactie maar was het topic kwijt & beetje vergeten… shame on me

meer ideeën zijn welkom, het heeft geen haast ofzo want het is vakantie :grinning:, maar dan heb ik in ieder geval iets. =)