crea bea's voor hamsters!

heey crea bea’s, misschien ben ik de enige, maar misschien zijn er ook nog wel wat meer meiden hier, die graag dingen voor hun hamsters maken. dit kan zijn van stof, karton of van das-klei. maar mijn inspiratie is nagenoeg op. duss? iemand nog leuke, hamster vriendelijke, ideeën?
kus, nutellalover en nibbit :slightly_smiling_face: de hamster

Op het hamster forum staan heel veel leuke tips, meer als 100 pagina’s :wink:
forum.dehamster.com > huisvestiging > en dan is het 1 van de bovenste…
En als je die allemaal gehad hebt kun je ook nog op het muizenforum kijken, daar staan ook nog heel veel leuke idee’s.

bedankt! een hele tijd geleden keek ik daar erg vaak op, het muizenforum heb ik nog niet gehad :slightly_smiling_face:
meer reacties zijn nwelkom!

Wat kan je voor konijnen maken?

Wat ik zelf vaak doe zijn meer de standaard dingen,
Huisje van DAS-klei, hangmatjes, verdiepinkje enzo, maar zover was je zelf ook al wel, haha
Als je zelf nog leuke ideetjes hebt ben ik ook benieuwd, is alweer een tijdje geleden dat ik wat voor ze gemaakt heb.

een kubus maken vind ik zelf ook erg leuk, en een huisje van gedroogd wc papier, dat kan ze dan lekker helemaal lopen :slightly_smiling_face:

Jaa, dat heb ik ook al eens gedaan,
Vinden ze hier ook erg leuk :’)

eeeen? up?

Ik heb een keer een schoen van klei gemaakt waar die dan in kon zitten (: Net zoals als je van plastic in de winkel kan kopen. Ook heb ik een keer hangmatten besteld die iemand zelf heeft gemaakt. & heb ik een soort trap met plateau gemaakt.

Ik wil ook dingen maken maar ben vaak bang dat ze t kapot biit en t ineens slecht matriaal is :frowning_face: maar ik wil meer iets voor buiten de kooi om te spelen.

je kan zowiezo wc papier, das klei, en ook wel fleece stof gebruiken. dat is niet echt schadelijk. al moet je natuurlijk wel opletten dat ze niet hele stukken opeten (dat doen ze niet vaak, meestal slepen ze het hoogstens mee naar hun holletje)

Ik pakte vroeger alle dozen in huis die ik gevonden kon krijgen, en maakte ze allemaal aan elkaar. Soms met keukenrollen aan elkaar maken, maar soms ook deurtjes maken. en dan de bovenkant zegmaar openlaten dat je kunt kijken wat hij doet. En in sommige ‘‘kamertjes’’ had ik dan een keukentje geknutseld waar ik dan het hamstervoer neerlegde, of een kamer heeeelemaal vol met zaagsel waar ze dan in groef. Ik vond dat altijd zo leuk om te maken, en het leukste was dan nog hoe ze alles wat je gemaakt had helemaal ging onderzoeken haha.

aaha, dat klinkt inderdaad erg leuk!

Jaaa, dat deed ik vroeger ook voor mijn hamsters, haha!
Nu maak ik echt bijna nooit meer iets voor mijn hamster. Ze mag wel elke dag uit de kooi, en in de kooi leg ik kleine doosjes die ze kan verscheuren, en wc papier en zo. De bestelde hangmatten heeft ze echt helemaal verscheurd haha, best jammer! :stuck_out_tongue: