Cranky door spiraaltje?

Hoi meiden

Ik neem al enkele jaren de pil en zou nu graag overschakelen op het spiraaltje.

Wanneer ik om een bepaalde reden mijn regels wil uitstellen, en de pil dus doorneem, ben ik tot de tijd dat ik mijn regels terug krijg erg cranky. Ik vindt dit enorm vervelend…

Nu is mijn vraag of je ook zo cranky bent als je het spiraaltje laat plaatsen, doordat je regels verminderen of ophouden? Of hoe ondervinden jullie dat?

Dankje!

xoxo

Dit verschilt per persoon en valt dus niet van te voren te voorspellen.
Ik heb nergens last van.

Cranky? Dat woord heb ik nog nooit gehoord :astonished:
Verder heb ik geen ervaring met de pil of spiraaltje dus denk niet dat ik je kan helpen. Enigste wat ik zou zeggen ga langs een dokter die weten vast wel hoe en wat. Beschouw dit maar gewoon als een upje.

Cranky → humeurig, lichtgeraakt, snel geïrriteerd…
Helemaal geen fijn gevoel, dus hoop dat ik dit bij het spiraaltje niet ga hebben…

Ik heb nog nooit van ‘mijn regels’ gehoord. :’)
Maar ik heb geen spiraaltje, dus kan je helaas niet verder helpen. Ik denk wel dat dit per persoon heel erg verschilt. Ik slik namelijk wel de pil en daar ben ik niet altijd humeurig van. Daar zit ook al verschil in, dus ik denk dat dat bij een spiraaltje ook zal verschillen.

→ Dat zeggen we in BE :wink:

Dat verschilt per persoon, dan kan echt niet voor je gezegd worden. Grote kans dat als je de Mirena spiraal hebt dat je dan niet meer ongesteld wordt > geen menstruatieklachten meer. Je kan ook nog wel ongesteld worden maar die kans is kleiner. Met de koperspiraal word je sowieso ongesteld omdat deze geen hormonen afgeeft. Krijg je de klachten door je menstruatie of door de hormonen?

Als ik mijn menstruatie een maand uitstel, ben ik zeg maar onuitstaanbaar, dus door hormonen.

Maar ongeveer de helft word echt niet meer ongesteld.
Hier moet je ook zeker nier van uit gaan als je hem neemt.
in de mirena zit wel maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de meeste pillen, waar we 2 in zitten.

Welke kies ik dan het best om zwangerschap te voorkomen? Of welke voor- en nadelen zijn er verbonden aan deze spiraaltjes?

Dit is echt per persoon verschillend en moet je met je huisarts bespreken! Wat voor mij werkt is misschien niks voor jou. Je kunt ook gewoon een ander soort pil nemen toch?

Hier staan wat tips enzo http://www.anticonceptie.nl/?gclid=COTgoPfkuMECFWVk2wodODgAkQ

Beiden gaan zwangerschap tegen maar met koper spiraal heb je iets meer kans op zwangerschap dan mirena.
Vrouwen van boven de 50 nemen vaak een koper spiraal omdat ze op die leeftijd minder vruchtbaar zijn.
Mirena is voor vijf jaar en koper iets minder lang

De pil wil ik niet meer, spiraaltje moet ik niet aan denken in te nemen dus is voor mij veel handiger :slightly_smiling_face:

Koper is voor 10 jaar…
Maar veel mensen krijgen daar een heviger menstruatie van en meer buikpijn.

Klopt.
Ik zat even verkeerd met minde dan 5 jaar.
:sunglasses:

Ik heb een spiraaltje en ben er helemaal tevreden mee. Ik ben ongeveer 4 jaar aan de pil geweest en ik vond het verschrikkelijk. Door de pil had ik heel veel last van stemmingswisselingen. De ene keer kon ik heel vrolijk zijn, maar het kon ook binnen 5 minuten totaal omgekeerd zijn. Dit was voor mij verschrikkelijk maar voor mijn omgeving ook. Toen heb ik besloten om een spiraaltje te nemen. Beste keuze ooit! Ik voel me veel beter, ik word niet meer ongesteld (heerlijk!) en ik word gewoon beschermd tegen ongewenste zwangerschappen. Het verschil tussen een spiraaltje en de pil is dat de hormonen bij de pil over je hele lichaam verspreid raken. De hormonen worden door het bloed vervoerd. Bij een spiraaltje zit het al op de plek, waardoor je veel minder last hebt van die hormonen. (Dat is wat mij gezegd is namelijk.)

^Volgens mij klopt dat inderdaad!

Klopt inderdaad ja.
Mirena geeft een kleine hoeveelheid hormoon af in de baarmoeder en dat doet de pil niet.

Exact dit!
Voor mij wordt het dus ook een spiraaltje, geen twijfel meer aan :slightly_smiling_face: