CPE tekenen 2013

Jaja, de onderwerpen voor het praktijkexamen tekenen zijn bekend! Hier een topic om inspiratie met elkaar te delen, vragen te stellen en het resultaat aan elkaar te laten zien

De onderwerpen:

1. Chemie van de ziel

2. 112

3. Riot in my house (Mark Lanegan Band, 2012)

4. […]
    Het is tijd
    Om de museummuren met kogels te doorboren
    […]

Uit: Majakowski, Het is te vroeg om te juichen, 1918

1. Maak zes cartoons of illustraties als persoonlijk commentaar op (politieke) gebeurtenissen waarover in de landelijke pers werd bericht.

Kies gebeurtenissen uit zes verschillende opeenvolgende weken. Verwerk je cartoons of illustraties in een boekje naar eigen ontwerp (passend bij jouw cartoons of illustraties). Voeg bij elke afbeelding het artikel uit de krant toe waarop je de cartoon of illustratie hebt gebaseerd.

Welk onderwerp ga jij kiezen en wat vind je er van?

up

Oh, ik had dit net hier gepost, maar er is zelfs al een apart topic! Ik heb nog geen idee wat ik ga doen, ik vind het best lastige thema’s vergeleken met voorgaande jaren…
Van deze vind ik denk ik 1, 2 en 4 het leukst, of waar ik misschien nog iets mee kan dan.

Moet dit trouwens niet bij school? Is misschien makkelijker te vinden dan :slightly_smiling_face:

Aah ik wou dat ik dat vak had, chemie van de ziel is echt leuk :'D
Maar succes!

@Kolderkat en @Evieefjuh Hebben jullie daar dan toevallig een goed idee bij? :grinning:

Ja misschien moet ie bij school haha

En ik vind ze echt heel moeilijk eigenlijk. Vind 112 en chemie van de ziel dan het ‘makkelijkst’ maar heb ook geen flauw idee wat ik daar mee aan moet

hoii,

heeft iemand toevallig een volledige versie van het gedicht???
dat zou heeel erg helpen :slightly_smiling_face:

groetjess

Wij hebben voor tekenen het thema ‘vreemd’ ik heb al 1 idee maar we moeten 2 werkstukken en voor de tweede heb ik nog heel weinig misschien hebben jullie nog iets leuks?? xx

ik zou een oog maken heel ver ingezoomd, (ogen werden vroeger wel gezien als het venster naar de ziel) en dan een mooie 'wens’van de ziel erin tekenen (beetje licht, geest achtig als opborrelende gasdampen ofzo)

ik hou van ogen tekenen XD

ah leuk! Wel moeilijke opdrachten, zou niet zo snel iets kunnen bedenken eigenlijk.
Ik deed vorig jaar examen, ook met een cpe. Uiteindelijk dik geslaagd met een 8 voor het praktisch deel en een 8,5 voor mijn centraal examen!
Mijn tip: neem t niet al te letterlijk, daar houden ze niet zo van. En neem t ook niet al te niet-letterlijk, want je krijgt ook punten voor de herkenbaarheid van je onderwerp. Gebruik veel verschillende technieken, die beoordelaars worden helemaal lyrisch als je bijvoorbeeld hebt ge-etst, gefotografeerd én geschilderd. Kom ook niet te snel tot je uiteindelijke ontwerp, verzin desnoods maar wat erbij, maak veel verschillende schetsen.

Ik ga chemie van de ziel doen! :slightly_smiling_face:

Dit is het topic van vorig jaar trouwens, niet dat je er super veel aan hebt, maar dan krijg je een indruk van wat er precies van je verwacht wordt. http://forum.girlscene.nl/forum/school/cpe-tekenen-2012-220708.0.html

Ik ga dit topic sowieso wel even volgen, ben benieuwd wat jullie er van gaan maken. Wel blijven posten dan hé :wink:

upje

Oh @evieefjuh klinkt wel als een leuk idee maar het lijkt me wel lastig!
Wij moeten donderdag al procesbeschrijving inleveren en ik heb nog steeds geen idee, ojee…
Weten jullie trouwens of je praktijk ook te maken moet hebben met engagement?

Ik hoop van niet, want dan wordt 't echt nog veeeel lastiger…

^ Nee ik hoop het inderdaad ook niet, maar ik heb geen idee…

Ik ga ook chemie van de ziel doen, denk ik.
kun je veel kanten mee op.

Ik twijfel nog tussen chemie van de ziel en de museummuren, maar ik denk dat het de eerste wordt… pff ik vind het echt lastig.