couperose

Hello iedereen.

Voordat dat gezeur weer komt, ik heb de zoekfunctie gebruikt en op internet gekeken maar ik heb niet echt veel duidelijkheid gekregen en de informatie die ik wil.

Ik heb al sinds een paar jaar couperose op m’n bovenbenen, en het wordt steeds erger. Eerst was het iets wat alleen ik zag, maar nu krijg ik er steeds vaker reacties over en merk ik dat mensen het vies vinden. Ook is het bij mij niet rood, maar paars wat er nog iets minder aangenaam uitziet.
Mijn vraag is dus of iemand weet wat je er tegen kan doen. In een artikel hier op girlscene stonden wel wat cremes maar die waren voor je gezicht en ik heb het op m’n benen. Ook weet ik niet of het wel goed werkt, want ze beloven vaak veel waar niets van klopt.
Ergens op internet stond ook dat couperose verwijderd kan worden met laserbehandeling, maar dat dat vaak niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraars. Weet iemand hier meer over?

Alvast heel erg bedankt!

up.

Ik wilde net suggereren dat je het kunt laten laseren, maar inderdaad, dat wordt vaak niet vergoed.
Als ik jou was zou ik even bij de huisarts langsgaan en vragen of hij/zij je naar de dermatoloog door zou kunnen sturen; die hoort jou hier in principe alles over te kunnen vertellen.

Ah dankje! Weet je toevallig ook of de dermatoloog cremes of behandelingen heeft behalve laseren of heb je er geen ervaring mee? :slightly_smiling_face:

Ik ken het niet dus ik weet ook niet wat je kan doen, sorry. Up dus.

Toch bedankt!

ik voel me echt een wanhopige stalker die het forum vol gaat spammen maar toch een upje.

misschien kun je ons even uitleggen wat het precies is? ik weet het zelf namelijk ook niet…

Mijn tante heeft het ook laten doen met een laser, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of het vergoed werd. Volgens mij niet…

^soort van rode gesprongen adertjes.

als ik het goed heb

Ik heb geen idee. Ik heb zelf ook wel last van couperose, maar dan in mijn gezicht. Het is niet heel erg en daarom heeft mijn huisarts me ook niet doorverwezen naar de dermatoloog, maar als het echt paars en opvallend is, denk ik dat dat geen probleem moet zijn.

Een toename van kleine bloedvaatjes (teleangiëctasieën) in het gelaat wordt couperose genoemd. Het bestaat uit vele (tot ontelbare) zeer kleine bloedvaatjes in de huid in het gelaat.

http://www.huidinfo.nl/couperose.html

Mijn dermatoloog had er geen crèmes voor waarvan hij kon zeggen dat ze echt werkte. En een laserbehandeling wordt iid niet vergoed.

Nevermind, dacht dat je het op je gzicht had.

Bedankt iedereen die reageert!
omhoooooog

up