Count your blessings! ♥

Aangezien heel veel meiden soms wel eens een dipje hebben, onzeker zijn of zich ongelukkig voelen, besloot ik om dit topic te openen. En zoals de titel al zegt, dump hier alles waar je geluk mee hebt gehad, het kan over je uiterlijk of over je omgeving gaan. Maak maar een lijstje van minstens 5 dingen en realiseer hoeveel geluk je wel niet hebt.

Ik begin maar even :slightly_smiling_face:

1. Ik heb twee ouders, twee zusjes en nog steeds vier opa’s en oma’s en voor de rest een gezonde en lieve familie.
  2. Ik heb geweldige vriendinnen, die altijd voor me klaar staan.
  3. Ik woon in een rijk land en heb geen geldzorgen.
  4. Ik zit op 3 VWO en het leren gaat me redelijk makkelijk af.
  5. Ik heb geen ziektes en ben hartstikke gezond, ik ben wel allergisch voor kiwi’s haha.

Maarja kortom, kijk naar wat je wél hebt en be happy! Upjes zijn welkom.

een ipod met muziek, een lekker bed, en vrienden die me onvoorwaardelijk steun(de)

1. Mijn familie
  2. Mijn vriendje
  3. ik ben in Canada : D
  4. ik heb kleedgeld gekregen, HELLYE.
  5. ik kan de slaapkamer vloer weer zien.

oeh ik heb ook weer nieuw kleedgeld gekregen!

1. Mijn vriend
  2. Ik heb een dak boven mn hoofd
  3. Ik heb een moeder die van me houd

Verder kom ik niet

Ik heb familie; ik heb leuke vriendinnen; ik studeer; ik woon in een superleuke stad, maar wanneer ik wil kan ik me lekker terugtrekken op het platteland; ik heb echt ontzettend leuke dingen in het vooruitzicht!; geen geldzorgen; er ligt een ontzettend lieve dikke kat naast me te snurken; ik kan zo in me lekkere bedje kruipen! :grin:

ik heb teveel om op te noemen en ik ben er heel erg dankbaar voor :heart:

1. Ten eerste ben ik echt blij dat ik in Nederland woon! Echt geluk hebben we. Nauwelijks natuurrampen, rijk land waar alles toch wel redelijk goed geregeld zijn en mensen genoeg kansen krijgen.
  2. Lieve vrienden
  3. Familie
  4. Ik zit op 3 gymnasium, het is niet dat het me heel makkelijk afgaat maar dat heeft meer met luiheid dan met iets anders te maken :’) Het gaat wel redelijk goed dusja.
  5. Qua uiterlijk mag ik er best zijn, ik vind mezelf ook weer niet super knap maar het kan veel erger. Ik ben tevreden
  6. Ik eet heel veel chocola en toch blijft mijn gewicht precies goed (in verhouding met mijn lengte/leeftijd). :’)
  7. Ik zit op dansles dankzij de gemeente. Ben ik echt blij mee want mijn moeder had het niet kunnen betalen (ze zit in de bijstand)
  8. Lichamelijk ben ik gezond, heb ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen gelukkig.
  9. Ik heb een geweldige kat :3

Wauw, lang lijstje haha. Wel leuk om eens stil te staan bij wat je wèl hebt, in plaats van wat je niet hebt!

1 Ik heb superlieve ouders, en een lieve broer en zus
2 mijn vriendinnen zijn geweldig
3 ik ben gezegend met het feit dat ik muzikaal ben en hou daarom zoveel van muziek
4 ik heb woensdag een feestje
5 woensdag zie ik mijn lieve vriendin van texel weer!
6 ik heb vorige week de mooiste jurk ooit gekocht
7 vanavond koken mn zus en haar vriend voor me en hebben ze een verrassing voor me dus ik ben benieuwd!

Misschien word je tante :]

1. De zomer komt er aan, en ik kan niet wachten om op vakantie te gaan, en lekker op terrasjes te zitten met m’n vriendengroepje.

1 Ons gezin is heel hecht en ik ben zo blij dat ze er altijd voor me zijn
2 Ik heb hele lieve vriendinnen die er ook voor me zijn en ook echt hun mening geven, ongeacht wat ze denken en me bovendien steunen hoe vervelend ik ook kan zijn
3 Ik heb dan wel een rugprobleem en een paar jaar een prothese gedragen, maar nu zie je er niets meer van en in vergelijking met anderen die hetzelfde hebben is dat van mij bijna niks
4 Ik heb lichtblond, stijl haar en ben best tevreden met m’n lichaam wat ik sinds kort gewoon maar heb geaccepteerd, ookal ben ik aan het aankomen; een beetje vorm is ook mooi:)!
5 Die jongen zei eigenlijk dat het voor hem zo niet ging werken maar heeft nagedacht en alles van mij geaccepteerd, wat echt ongelooflijk is; hij heeft superveel geduld en ondanks dat ik twijfel vanwege m’n irritante hoofd wil hij het nog met me proberen, zelfs na echt een aantal afwijzingen. Hij vindt me écht leuk en en en en en =D
6 Ik ga redelijk goed op school, nouja eigenlijk heel goed want dit is m’n examenjaar VWO en m’n laagste gemiddelde is een 6,4
7 Ik durf beetje bij beetje steeds meer los te laten, kan beter tegen minder slaap of althans word er minder panisch van
8 Ik denk dat ik eindelijk een beetje vooruitga en dat deze psycholoog me echt kan helpen :slightly_smiling_face:
9 Ik heb geluk dat ik al m’n hele leven piano speel en daar zo erg van kan genieten/m’n emoties op los kan laten!
10 Ik doe veel verschillende dingen in m’n leven en daar ben ik blij om
11 De rest van mijn familie is trouwens ook heel lief
12 Ik ben gezond! En woon inderdaad in een rijk land, heb een bijbaantje en kan me vakanties veroorloven
13 Eigenlijk heb ik heel veel om dankbaar voor te zijn!

1. Ik heb zo’n zin in een week in de zomer, dan ben ik vrijwilliger bij een kindervakantieweek, super gezellig en ik ben er vandaag achter gekomen dat 3 vrienden van me ook vrijwilliger zijn dan (dat wist ik dus niet van tevoren) en nog 2 vrienden waarvan ik het wel wist. Wordt echt super gezellig!
  2. Ik ben muzikaal en daar ben ik echt blij mee. (helaas doe ik er veel te weinig mee)
  1. De beste moeder die ik me kan wensen
  2. Het beste vriendje dat ik me kan wensen
  3. Een beste vriendin die echt op een lijn zit met mij qua alles
  4. Het feit dat we genoeg geld hebben. Nee, we zijn niet rijk, maar ik heb een dak boven mijn hoofd en genoeg geld voor een normaal leven, meer hoeft niet perse.
  5. Sommige dagen ben ik redelijk tevreden met mijn uiterlijk
  6. Ik vind mijzelf best intelligent en ik vind het leuk dat ik zo nieuwsgierig ben
  7. Ik heb veel mensenkennis en ben meestal heel open minded
  8. Ik ben best creatief op verschillende kunstzinnige vlakken
  9. Het feit dat talen me zo goed liggen
  10. Ik vreet echt als een varken maar ik kom amper aan. Leuk, maar we moeten natuurlijk ook aan onze gezondheid denken :'3
  11. Ik ben redelijk gezond. Nouja, niet echt, maar ik heb gelukkig niks ernstigs of levensbedreigends
  12. Dit jaar knal ik op school, de laatste keer dat het zo goed ging qua school zat ik nog op VWO niveau.
  13. Ondanks de fucked up society waar we tegenwoordig in leven ben ik best normaal gebleven: Niet te materialistisch, voel me niet verheven boven anderen, ben geen afgelikte boterham etc. Ik probeer steeds meer stil te staan bij de dingen die er écht toe doen in het leven.
  14. Ik krijg beetje bij beetje meer inzicht in mijn depressie. Beter voel ik me niet, maar het feit dat ik nu beter begrijp waarom ik op bepaalde manieren denk/voel maakt me al een stuk rustiger.
  15. Heel simpel en ó zo cheesy, maar ik ben blij dat ik ogen heb waarmee ik kan zien, oren waarmee ik kan horen, benen waarmee ik kan lopen, etc. Het feit dat mijn ogen bijvoorbeeld niet de mooiste wimperrijke ogen zijn of mijn benen niet de meest egale zijn begin ik steeds meer de accepteren.

Wow, ik ben vandaag echt in een positieve stemming :’) Mag ook in de krant.

oeh wat een positiviteit :slightly_smiling_face:

1. Mijn zelfverstandigheid.
  2. Mijn volwassen gedrag vergeleken met meiden uit mijn omgeving.
  3. Mijn moeder die er altijd voor me is.
  1. Mijn geweldige familie
  2. Muziek, films & boeken
  3. Mijn vrienden
  4. Eten, huis, genoeg geld etc.
  5. Goede opleiding

1 fijn gezin
2 zelfs nu m’n moeder ontslagen is gaan we nog steeds op vakantie en leven we niet anders dan we deden
3 ik zit in 6vwo en ga het makkelijk halen
4 ik ben trots op hoe ik eruit zie
5 ik ben gezond
6 word (waarschijnlijk) aangenomen op de opleiding die ik volgend jaar wil

1. ik zit op 4 vwo en ik ben eigenlijk best trots daar op
  2. ik wordt beschermd opgevoed
  3. ik ben blij met hoe ik eruit zie en ik ben heel erg blij dat ik niet heel dik ben ofzo
  4. ik heb me nooit zorgen hoeven maken in mijn familie over geld, ik kon altijd alles krijgen wat ik wou
  5. ik heb een prettige toekomst voor me ogen
  6. ik heb een lieve vriendin die er voor me is
  7. ik hou soms echt van mijn filosofische gedachten en redeneringen
  1. Ik heb de beste en liefste ouders die ik me kan wensen, en weet dat ze zielsveel van me houden
  2. Ook al kan ik niet altijd met m’n broertje, ook weet ik dat hij zielsveel van me houdt en me altijd zou steunen en helpen.
  3. Ik heb leuke vriendinnen
  4. Ik zit op de universiteit en zo heel lastig vind ik het nog niet eens.
  5. Ik ben over het algemeen gezond, ERG belangrijk, want als je ziek bent weet je pas hoeveel dat betekent.
  6. Ik ben blij met hoe ik eruit zie, en er blijven altijd wel punten die ik niet mooi aan mezelf vind, maar dan denk ik gewoon aan complimentjes die mensen me maken.
  7. Ik heb het niet slecht thuis en heb een goed leven en kan bij wijze van spreke alles/veel hebben wat ik wil.
  8. Ik werk bij de Vero Moda, wat echt mijn droombaantje was. IK ben gewoon uitgekozen :slightly_smiling_face:
  9. Ik heb de liefste oma, en een gezellige, leuke, hechte familie.
  10. Ik ben spontaan en probeer zoveel mogelijk het positieve overal uit te halen.

Ik voel me best wat arrogant eigenlijk als ik dit allemaal zo op typ :stuck_out_tongue_winking_eye: Beetje ongemakkelijk haha.
Dat wat ik nog WIL en wat ontbreekt voor mijn gevoel, en wat naar mijn mening dr voor zorgt dat ik echt alles heb, is m’n opleiding halen en een diploma op zak hebben. Daar ga ik nu vol voor. :grinning:
Leuk topic hah, goed dit!