Corine Fotografie

Nieuw topic :slightly_smiling_face: XXX

Ik vind de meeste foto’s erg leuk!
Maar ik heb er niet echt verstand van ofz
dus ik zou niet weten wat voor tips ik
zou moeten geven :stuck_out_tongue_winking_eye:
xx

ik heb er ook niet echt verstand van. Maar zal toch mijn mening geven :stuck_out_tongue: Ik vind de eerste 3 foto’s met de personen niet zo. Naar mijn mening maakt niets de foto echt uniek of interessant, ligt denk ik aan de kleur, compositie, zoiets. Er spreekt niet echt een gevoel uit zegmaar, nouja dat vind ik dan in ieder geval. De foto erna vind ik wel erg mooi van de zee. De andere zijn wel oke, maar zie wel vaker van zulke foto’s. Maar goed ik heb er niet echt verstand van zoals ik al zei:P

Hmm nooit geef ik uitgebreide mening maar ik denk dat je wel talent hebt dus ik zal even zeggen wat ik vind :3

1. Beetje doorsnee. Kleuren zijn wel mooi maar het is jammer dat haar hoofd aan de bovenkant afgesneden is, en die koeien op de achtergrond staan.
  2. Leuk idee en leuke poses, maar ik denk dat deze foto meer effect had gehad als je wat ingezoomd had op de meiden.
  3. Leuke collage!
  4. Supermooie foto. Heel erg goed ingesteld op de kleuren, prachtig moment… alleen die ballon(?) stoort me. Was nog beter geweest, vind ik, als die ballon er niet was geweest! Of als je écht een bijbehorend onderwerp ervan had gemaakt, bijvoorbeeld wat groter in beeld.
  5. Idee is superleuk! Vind het erg vrolijk en origineel, maar je ziet nu wel de plakbandjes(althans zo lijkt het) van de oortjes. Misschien een idee die beter weg te werken, + ipv computerbewerking gewoon een gezicht te tekenen?
  6. Mooie kleuren, mooie foto.
  7. Leuk! Leuk idee, maar wat is de achterliggende betekenis? Mooi afgesneden, maar je ziet jou nog in de zonnebril xD
  8. Leuk en lekker nonchalant, één van de leukste foto’s vind ik :slightly_smiling_face:

Hoop dat je er wat aan hebt!

Dankjewel allemaal!
@ Annelies: ja ik begrijp wat je bedoelt, ik vind ze zelf ook niet ‘wauw’ ofzo. Maar met een superzoomcamera is het sowieso al moeilijker om echt een mooi effect te krijgen in een foto. Bij een spiegelreflexcamera zet je er bijvoorbeeld een andere lens op en je hebt al een iets betere foto. Tuurlijk moet je dan nog veel instellen enzo, maar toch. Ga binnekort waarschijnlijk ook een fotografie cursus volgen en hoop dan meer te leren van de dingen die jij zei: kleur, compositie, gevoel in een foto etc. In ieder geval bedankt voor je commentaar :slightly_smiling_face: !
@ Cair: wauw bedankt dat je de tijd hebt genomen om even je mening te geven haha. Heel erg bedankt. Mijn moeder zei dat ook al van de 1e foto: ‘waarom mist ze een stukje hoofd?’ tsja daar had ik op dat moment denk ik niet aan gedacht. Was de 1e shoot die ik heb gedaan dus was een beetje moeilijk. Maar achteraf stoor ik me er ook aan, je hebt gelijk! Dan de 2e foto: ik heb ook nog een foto dat ze ingezoomd zijn, maar die vond ik een hele aparte kleur hebben. Ik weet niet wat jij er van vind, maar dit is hem:

http://94.100.115.72/1075800001-1075850000/1075810001-1075810100/1075810066_5_zwhX.jpeg

Dan de foto van de zonsondergang. Die ‘ballon?’ is een boei haha. Het was eigenlijk wel mijn bedoeling dat die er bij op kwam, maar ik kan begrijpen dat jij misschien zoiets hebt van: hm nee dat is het niet. Ik ben nog niet zo goed met Photoshop dus ik denk dat die plakbandjes wegwerken een beetje moeilijk wordt maar ik zal eens een keer een echt gezichtje er op tekenen ipv bewerken. De foto met de zonnebril heeft geen echte betekenis, ik verveelde me gewoon dusja haha. Bedankt voor je mening en kritiek!

ik vind ze mooi!

Dankjewel!

de foto;s van die personen zijn de ‘overposeerd’ als je begrijpt wat ik bedoel. Het komt niet natuurlijk over (bij die collage stoort het me niet, want dat was de bedoeling lijkt me?) Wat voor sfeer wilde je creeeren bij de meisjes in het weiland?

beetje standaard ! en ik denk dat die zwart-wit foto heel ‘naturel gek’ moest overkomen, maar het ziet eruit als ‘geposeerd gek’ als je begrijpt wat ik bedoel? ;p

Ja ik wilde juist een natuurlijke sfeer in dat weiland, een gezellige, zomerse en misschien een klein beetje boerse sfeer. Maar het was mijn eerste shoot om te maken en het was hun eerste shoot om te doen. En ik wilde heel veel spontane foto’s, maar het lukte ze gewoon niet. En voor een 1e shoot vind ik ze eigenlijk wel goed gelukt, ik ben best wel trots op het resultaat hihi. Maar toch bedankt :slightly_smiling_face:!

Je object fotografie vind ik beter dan je ‘shoots’ zegmaar. Probeer ook met vogelvlugtsperpectief,kikkerzicht en zij aanzicht enz… te werken ;p :wink: