Copyright?

Heee,

Ik ben bezig om een nieuwe tumblr op te richten.
Hiervoor haal ik foto’s van google (dus verschillende sites), en ik zet dan een tekst in de foto’s.
Op de foto’s zelf staat geen copyright- teken, en ook geen site ofso.
Nu weet ik dus niet of dit mag, en in hoeverre het mag.
Weet iemand hier meer over?
En hoe zit het wanneer je de foto hebt gepost en er copyright op zat, wat gebeurd er dan?
Is er iets wat je bij de foto’s kan zetten, zodat je geen rechten ofso hebt.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

xxxxxxxxx

Volgens mij kan je er een bron bij zetten, dus dat zou ik dan doen als ik jou was (als je een post maakt bij het tandwiel rechtsboven en dan content source). En je zou een disclaimer op je tumblr kunnen zetten.
Verder heb ik geen idee hoe het werkt, sorry!

Bedankt! Dat van die disclaimer is een goed idee. Meer reacties zijn welkom :slightly_smiling_face:

Ik zou er een bron bij zetten, dus bijvoorbeeld de site waarvan je de foto hebt gehaald. Of een disclaimer over je hele tumblr, of “I do not own the rights of this image/picture” ofzo onder de foto’s zetten.
Verder zal er waarschijnlijk niet veel gebeuren, maar het is wel zo netjes om naar de bron te verwijzen.

Er zijn maar weinig foto’s die je uit het niets kan pakken. Als je naar google afbeeldingen gaat en dan naar zoekhulpmiddelen (boven bij web, afbeeldingen) staat hier gebruiksrechten. Hier kan je uit verschillende kiezen. Maar omdat je het alleen voor Tumblr gaat gebruiken is dit niet echt nodig en kan je inderdaad de bron erbij zetten.

Heel erg bedankt, hier heb ik wat aan! Meer reacties altijd welkom.