Controle Patronaat

Heey meiden,

Ten eerste ik hoef geen reacties als ‘Oh dat is zo dom’, want ik (en mijn beste vriendin) zijn ons van alle risico’s bewust. Vannacht gaan we naar het 18 plus feest in het Patronaat Haarlem, alleen zijn we beide geen 18 (al kunnen we prima door voor 18). We moeten, moeten hier echt heen we zijn echt de aller aller aller grootste fans van de artiesten die er komen. Dus mijn vraag of jullie nog tips hebben om binnen te komen.

Een identiteitsbewijs van een ouder iemand gebruiken misschien. Of je identiteitsbewijs scannen en kloten met het geboortejaar haha.

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

Dat met identiteitsbewijzen is inderdaad een optie, alleen als de bewaking ziet dat je een fake id hebt val je gelijk door de mand en kom je er sowieso niet in. Dus daarom lijkt een smoes beter. Ik wordt over ongeveer 2 weken 17.

Owh, leuk om te weten. Ik heb niet eens een ID haha

Ik ben 16, maar ik heb wel een paspoort xD

Maar goed, ik spam nu teveel haar topic onder…

Vraag me af wat dit in Liefde en Boys doet

Beschouw maar als een up

ik weet niet hoe dat in haarlem gaat, maar waar ik altijd uitga is het gewoon geen ID, geen toegang.
ga gewoon naar een 16+ feest

Een kopie van een paspoort waar de leeftijd een beetje is gemanipuleerd kan dan een uitweg zijn xD

Als je gepakt wordt; wie de billen brandt moet op de blaren zitten.

Heb gewoon geduld tot je 18 bent. Het is niet voor niets een 18+ feest.

+ wen er maar vast aan, de leeftijd voor alcohol en alles wordt ook 18+ dus meer van dit soort evenementen zullen 18+ worden.

ID lenen inderdaad. Soms werkt het ook om gewoon je ID te laten zien, vooral op drukke avonden kijken ze dan niet echt naar de leeftijd. Hem aanpassen kan ook, al is dit wel strafbaar. De kans dat ze de politie erbij halen op oudjaarsavond lijkt me alleen erg klein, aangezien het dan vaak super druk is.

De kans is dan juist groter. Je moet hier maar is kijken in het uitgaansstraatje. Met oud en nieuw staat er volop politie.

^ Ja ook weer waar. Er is natuurlijk veel meer politie op straat. Ik bedoelde meer dat ze niet echt de politie speciaal gaan bellen of zo.

Ik zou gewoon met je eigen ID proberen binnen te komen. Misschien heb je het geluk dat ze je niet controleren, doen ze dat wel, laat je je ID zien, en doe je net of je neus bloed. Misschien heb je wel geluk, zo niet, pech, was te verwachten. :wink:

ga niet te vroeg op de avond heen, waar ik uitga stoppen ze met conroleren als het top drukte is bij de ingang. dan pakken ze er alleen nog zo nu en dan iemand uit.
en verder zou ik hem wel meenemen en het er gewoon op gokken. zelf vind ik het irritand als er -18 jarigen op een feest zijn van 18 +.

1. Er is inderdaad waarschijnlijk politie/bewaking aanwezig met de bijbehorende rechten en plichten.
  2. 18 is 18 en voor jou alleen gaan ze echt geen uitzondering maken.
  3. Zij willen ook zo veel mogelijk de orde bewaren en zich dus aan de regels houden.
  4. ID niet bijhebben is buiten de toegang weigeren ook nog eens STRAFBAAR, vanaf je 14e jaar heb je een identificatieplicht en als een bewaker/agent jouw ID vraagt en je kan die niet tonen staat er een boete op.
  5. ID vervalsen is ook strafbaar
  6. Wen er maar vast aan, de leeftijdsgrens voor alcohol etc gaat ook omhoog
  7. Zeurende pubers hebben ze al helemaal geen zin in
  8. Het is oudjaar dus de controles zijn wellicht strenger, bij zulke plekken word je ook vaak gefouilleerd en strenger gecontroleerd.
  9. Ga vooral niet onopvallend lopen doen, dat valt júist op
  10. Als je volwassen wilt zijn, gedraag je dan zo

Ik heb het trouwens een keer opgezocht (toen ik jonger en duivels was), het is pas strafbaar om een ‘aangepast’ (dus met een onopvallend plakkertje over je geboorte jaar heen, oid) ID te hebben als je het aan iemand van de politie laat zien alsof het echt is :’). Dus aan een uitsmijter oid niet, die kunnen je alleen maar weigeren als ze het zien.

Anyway, ik zou het niet aanraden want ik denk dat de teleurstelling echt enorm is als je niet binnen komt.

Gewoon proberen, kaartje kan je altijd nog verkopen als je niet al te laat gaat

Als een bewaker om je ID vraagt en die heb je niet kan hij je geen boete geven hoor. :slightly_smiling_face: Dat kan alleen de politie.

Maar ze kunnen er wel de politie bij halen toch? Hier staat ook soms de politie mee te kijken om te controleren of de uitsmijters het wel goed doen.