Continue ruzie met (beste) vriendin

Hey girlz,

Ik heb de laatste tijd heel veel ruzie met mijn beste vriendin of hoe ik haar nu ook moet gaan noemen. Het begon zeg maar in de vakantie, wij allebei druk dus bijna nooit afspreken. Toen kreeg ik een puppy, en zij kon dus niet langs komen. Ik heb meerdere keren gevraagd of ze zin had om een uurtje langs te komen maar ze had nergens tijd. Ik ben daar dus heel boos om geweest. Vervolgens appt ze me om af te spreken op een dag, ik heb mijn telefoon thuis liggen en was gezellig aan het winkelen. toen ik thuis kwam twee uur later reageerde ik van is goed hoelaat morgen? Toen had ze dus al weer met iemand anders afgesproken alleen omdat ik twee uur niet reageer. Dus ik heb het haar verteld dat het niet meer hoeft afspreken als ze geen tijd voor me heeft. Zij boos op mij omdat ik weer conclusies trek. Ze heeft die ander hals over kop afgezegd om naar mij toe te komen. Toen ze dus bij mij was is ze heel lang boven bij mijn zusje op de kamer geweest, en geeft mijn zusje meer aandacht dan mij als ze bij mij is. We hebben daar wel vaker ruzie over omdat ik vind dat ze teveel met mijn zusje omgaat wat ik niet leuk vind.

Maar nu heeft ze weer geen tijd voor mij. Ik was afgelopen week een dag niet op school omdat ik naar het ziekenhuis moest, op school hebben ze toen heel veel dingen gepland. Ze zei dat ze de foto’s vrijdag naar me zou sturen. Dit heeft ze niet gedaan, ik was ook helemaal vergeten haar eraan te herinneren. Vervolgens app ik haar zaterdag dat ze die foto’s nog moet sturen. Ze katte me daar helemaal op af. Dus heb ik het daar maar bij gelaten want ik wou niet weer ruzie zoeken met haar. Vanmiddag na twaalfen appte ik haar of ze die foto’s nou kon opsturen. Vervolgens zit ze me weer af te katten. Ik heb de foto’s al van iemand anders gekregen.

Maar ik ben dus best wel boos op haar. Ik sta altijd klaar voor haar, soms ga ik zelfs later naar bed omdat ze mijn advies nog nodig heeft. Maar ik heb het idee dat zij geen zin meer heeft om moeite voor mij te doen. En dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt via de app. Ze wil het nu gaan uitpraten met mij, alleen heeft ze er niet echt tijd voor. Ik heb haar gezegd dat ik liever niet door de weeks wil omdat ik dan moet leren en vroeg naar bed wil. Zij kan dus niet op vrijdag avond of in het weekend want dan heeft ze andere dingen te doen. Dus ik heb tegen haar gezegd kom dan maar door de weeks bij mij, en dat je voor negen uur weer naar huis gaat. Zij is daar dus boos over omdat zij pas later op de avond kan en ze vind mij daar weer niet flexibel in.

Ik heb op dit moment zoiets van beter kap ik met deze vriendschap want we hebben alleen maar ruzie, en zij heeft geen tijd voor mij alleen als het om haar gaat. Maar ik vind het zielig om tegen haar te zeggen, want ze kan wss niet zonder mij. We zitten trouwens bij elkaar in de klas en iedere dag bij elkaar in de trein.

Wat vinden jullie wat ik hiermee aan moet? Ik word heel ongelukkig hiervan maar ik wil haar niet nog verder kwetsen.

Je moet er echt met haar over gaan praten, en het is onzin dat je zegt dat je het zielig vind om het tegen haar te zeggen omdat je wss niet zonder je kan. Dat is dan toch haar probleem? Zij kan jou ook tegemoet komen en een keer wat dingen verplaatsen of afzeggen zoals jij ook doet.

Als je elke dag bij elkaar in de trein zit dan kan je er dan toch ook over praten?

Praten is inderdaad de enige optie. Maar zou wel het initiatief bij haar laten liggen, krijg namelijk ergens het idee dat het voor jou allemaal niet per se meer hoeft (in elk geval niet op deze manier). Zij wil praten, dan moet zij zich ook maar aanpassen aan jouw agenda.

Persoonlijk, maar das echt mijn mening, vind ik dat beste vriendinnen toch makkelijk ergens tijd voor elkaar moeten kunnen vinden. Al is het maar een uurtje. Beste vriendinnen zouden er altijd voor elkaar moeten zijn, ondanks drukke agenda’s. Jammer dat zij zich totaal niet kan aanpassen.

Daarnaast heb ik altijd beetje moeite met mensen die zeggen dat ze zoooooo druk zijn. Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen dat ze echt nooit tijd hebben en altijd alle weekenden propvol hebben gepland.

Ik denk dat je met haar moet gaan praten.
Ze is ‘ergens’ wel heel erg druk mee. Misschien is er wel wat met haar aan de hand, en vindt ze het vervelend dat jij met ‘dingen’ naar haar toe komt, omdat ze zelf genoeg aan haar hoofd heeft.

Je vraagt haar of ze wil afspreken, of gaat gewoon naar haar huis toe. Jullie praten met elkaar en jij legt haar uit, wat je dwars zit. Misschien heeft zij ook wel iets dat haar dwars zit…

Laat je even weten hoe 't verder gaat in de toekomst met jullie?

Succes -Xx-

Dit ja. Als je genoeg om iemand geeft, kun je ook een uurtje vrijmaken denk ik dan.

Het is inderdaad raar dat ze geen uurtje vrij kan maken.

Hey,

Wat jullie zeiden vind ik ook. Ik vind het prima dat ze heel erg druk is alleen leidt onze vriendschap daar wel onder. In de vakantie heb ik het maar gelaten voor wat het was. En zij heeft ook beloofd na de vakantie nu vijf weken geleden wat meer tijd vrij te maken voor mij.

Ik heb haar gister verteld wat mij dwarszit aan haar en dat ik ook niet altijd de makkelijkste vriendin ben. En dat ik wel echt om haar geef. Ze begreep dit wel.

We hebben nu afgesproken om iedere dinsdag een uurtje af te spreken, en dat we die dag dan allebei vrij zullen houden. Ik kan het hier voorlopig wel mee doen. Ik zal me ook aan die kleine ergernissen die ik heb bij neerleggen.

Ze neemt bijvoorbeeld een paar keer per week een trein later omdat ze met haar vriend wil reizen dan. Dat is prima maar dan moet ze niet verwachten dat ik die trein dan ook neem. Ik heb tegen haar gezegd is goed maar ik ga wel alvast naar huis want ik heb nog genoeg te doen. Zij is daar dan weer geïrriteerd door omdat ze samen wil reizen. Ik heb haar verteld dat ik de eerste trein neem en wat zij moet doen zelf mag weten maar dat ze niet zo aan mij vast moet klampen, daar irriteer ik me ook wel aan bij haar. En dat heb ik dus ook gezegd, het lucht best wel op om die frustraties die ik over haar heb aan haar kwijt te kunnen.

Dus ik hoop nu dat we verder kunnen naar de toekomst en dat we weer wat dichter bij elkaar komen.

Dit soort dingen zijn ook herkenbaar bij mijn vriendin. Ik weet wel zeker dat jij niks verkeerd doet, ik zou eens goed met haar gaan praten en als ze dat niet respecteert, dan denk ik niet dat dit nou zo’n hele goede vriendin is en misschien moet je de vriendschap dan maar opgeven. Dat klinkt misschien best hard, maar je hebt ook geen zin om eigenlijk heel vaak met je vriendin te katten, neem ik aan. Ik weet verder ook niet welke goede kanten je vriendin heeft, misschien is het het toch ook wel waard? Dat kun jij eigenlijk als enige bepalen. Succes! xx

Ja, ze heeft hele leuke kanten alleen laat ze die op dit moment niet echt zien. Ik heb haar gisteren verteld dat ik er over na heb gedacht om onze vriendschap tijdelijk te stoppen en over een paar weken weer gingen kijken. Zij wou dus absoluut niet opgeven, dus geef ik het nog een kans. Het gesprek van gisteren was wel heel fijn, alleen jammer dat het op whatsapp was. Want ze had geen tijd om af te spreken om het uit te praten.

Ik heb genoeg andere vriendinnen en dus ik hoef niet bang te zijn dat ik in een klap me vriendin kwijt ben. Ik hoop dat het beter word, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik het een paar week aanzie en als het niet veel beter word er alsnog besluit geen vriendinnen meer met haar te zijn. Ik ben dan misschien wel hard naar haar toe alleen hier word ik zelf ongelukkig van. En ooit raken haar kansen op, en de laatste tijd ging het dus al niet zo lekker.

Ik ben nu echt klaar met haar. Een van de afspraken die we hebben gemaakt komt ze nu al niet na. Vanavond zouden we even een uurtje afspreken maar mevrouw is moe en heeft hoofdpijn dus wil ze niet meer. Ik heb haar even verteld dat ik in haar teleurgesteld ben en dat ik haar geen kansen meer geef. Wil ze deze vriendschap nog redden dan komt ze maar naar mij toe, voor mij is ze alleen nog maar een klasgenoot.

Ik zal wel de enige zijn die jou ook wel heel star vindt. Jij bent degene die in principe nooit doordeweeks wil en zij kan niet die twee dagen in het weekend. Blijkbaar zien jullie elkaar ook al op school en af en toe in de trein.
Nu zegt ze af omdat ze ziek is, ik vind dat een goede reden. Ik vind jou ook niet zo makkelijk klinken?

Dat mag je vinden misschien ben ik dat ook wel. Alleen is het voor mij gebeurt nu. Ik heb haar de laatste vier maanden heel veel kansen gegeven die ze niet heeft gebruikt. In de klas was ze super druk en in de trein ook? Toen we naar de fietsen gingen zei ze dat ze niet heel veel zin had. Ik zei nog je komt wel want we hebben een afspraak gemaakt en ik hou tijd voor je vrij. Ik ben nu wel zo kom dan maar door de week maar zorg dat je rond negen uur weggaat. Dus ik twijfel aan haar of dat ze geen zin heeft of omdat ze wel ziekig is wat ook kan.

Mee eens.

En je zegt dat je doordeweeks na 9 uur niet kan? Kan je toch wel eens een uurtje later gaan slapen en haar van 9 tot 10 op bezoek laten komen

Waar een mens zich al wel niet druk om kan maken.

Ik vind het enorm klinken alsof jullie als vriendinnen uit elkaar gegroeid zijn. Jullie zien elkaar bijna niet meer en jullie balen hiervan, maar als puntje bij paaltje komt wil zij in ieder geval niet alles eraan doen om dit op te lossen.

Ik denk dat de vriendschap al even niet meer werkt en dat dat van beide kanten komt en niet alleen van de hare. Ik vind jou persoonlijk een beetje veeleisend, maar zij dan weer nonchalant. Dat werkt gewoon niet…Zet er een punt achter.

Ik snap je heel goed dit had ik ook met mijn beste vriendin, we waren hele goeie vriendinnen we waren net zusjes tot ze wegens privé redenen niet meer thuis kon slapen dus sliep ze bij een vriendin van haar, een maand lang en begon ze mij te verwaarlozen ik deed wel me best voor haar elke dag vragen om af te spreken en dat deden we wel af en toe. Ze was opeens super goeie vriendinnen met dat meisje, had hellemaal geen tijd voor me en ik voelde me in de steek gelaten dus had ik onze vriendschap beëindigd. Tot na de zomer hadden wij ook allebei even meegemaakt hoe het was zonder elkaar, en nu is het weer goed tussen ons, nou niet net als toen maar we werken eraan. Mijn tip dus neem een pauze mis elkaar een beetje veel succes verder

Hey allemaal,

Even een kleine update. Het gaat helaas niet zo goed tussen ons. De ruzie is dus geëscaleerd en het is nu zelfs zo erg dat ze me heeft geblokkeerd op whatsapp. Dit speelt nu al een week of twee drie. Ik wil heel graag met haar in real life afspreken zodat ik mijn frustraties en andere dingen even aan haar kwijt kan zodat wij in ieder geval op school weer normaal kunnen doen, of elkaar niet meer voorbij lopen op het station. Zij verteld mij dus iedere keer dat ze dat nu niet wil en misschien een andere keer. Ik heb daar wel begrip voor alleen wil ik niet lang meer wachten, ik wil graag verder met mijn leven of dat nou met of zonder haar is. Gelijkertijd mis ik haar echt heel erg als vriendin, ik zou haar zo graag dingen vertellen nu. Daar zijn wel andere vriendinnen voor maar het was gewoon veel leuker geweest om het met mijn beste vriendin te delen.

Voor de rest loopt ze me heel vaak voorbij op het station en kijkt ze niet eens meer naar mij om. Op school kijkt ze al helemaal niet meer naar mij om. Voor school zijn we partners voor een opdracht en er is op dit moment niks van communicatie tussen ons aanwezig. Ik heb niemand verteld waar onze ruzie over gaat, wel dat we ruzie hebben. Ook gaat ze ineens heel veel om met de mensen waarmee ik omga en probeert ze ze echt uit te horen heb ik gehoord van een vriendin van mij. Ik ga hier maar niet op in, want voor het zelfde geld zit ze te stoken en is het dus niet waar.

Nu hebben we allebei een moeder die er van balen hoe het tussen ons is gegaan en heb ik in ieder geval een heel lang gesprek met mijn moeder gehad van hoe nu verder. Haar moeder heeft als het goed is dit ook met haar gedaan, onze moeders zullen nog contact hebben met elkaar en kijken of zij kunnen zorgen dat er op korte termijn een gesprek zou komen. Ik houd jullie even op de hoogte.

Voor de mensen die mij star vinden in mijn houding, veeleisend of onflexibel. Ik heb het net zo als haar heel erg druk met andere dingen. Aan het einde van een schooldag ben ik gewoon kapot, en ga ik s’ avonds ook vroeg naar bed omdat ik de volgende dag om zes uur er al weer uit moet. Daarom wil ik haar hier liever niet hebben na negen uur. Ik ben niet echt veeleisend vind ik zelf, vroeger kon ik dit gewoon van haar verwachten. Dus ik denk eerder dat ik te hoge verwachtingen van haar heb en dat ik die had moeten bijstellen. Ik zeg ook niet dat het alleen een fout van haar is, ik heb evengoed fouten gemaakt en lelijke dingen gezegd.

x