Hey girlz,
Ik heb de laatste tijd heel veel ruzie met mijn beste vriendin of hoe ik haar nu ook moet gaan noemen. Het begon zeg maar in de vakantie, wij allebei druk dus bijna nooit afspreken. Toen kreeg ik een puppy, en zij kon dus niet langs komen. Ik heb meerdere keren gevraagd of ze zin had om een uurtje langs te komen maar ze had nergens tijd. Ik ben daar dus heel boos om geweest. Vervolgens appt ze me om af te spreken op een dag, ik heb mijn telefoon thuis liggen en was gezellig aan het winkelen. toen ik thuis kwam twee uur later reageerde ik van is goed hoelaat morgen? Toen had ze dus al weer met iemand anders afgesproken alleen omdat ik twee uur niet reageer. Dus ik heb het haar verteld dat het niet meer hoeft afspreken als ze geen tijd voor me heeft. Zij boos op mij omdat ik weer conclusies trek. Ze heeft die ander hals over kop afgezegd om naar mij toe te komen. Toen ze dus bij mij was is ze heel lang boven bij mijn zusje op de kamer geweest, en geeft mijn zusje meer aandacht dan mij als ze bij mij is. We hebben daar wel vaker ruzie over omdat ik vind dat ze teveel met mijn zusje omgaat wat ik niet leuk vind.
Maar nu heeft ze weer geen tijd voor mij. Ik was afgelopen week een dag niet op school omdat ik naar het ziekenhuis moest, op school hebben ze toen heel veel dingen gepland. Ze zei dat ze de foto’s vrijdag naar me zou sturen. Dit heeft ze niet gedaan, ik was ook helemaal vergeten haar eraan te herinneren. Vervolgens app ik haar zaterdag dat ze die foto’s nog moet sturen. Ze katte me daar helemaal op af. Dus heb ik het daar maar bij gelaten want ik wou niet weer ruzie zoeken met haar. Vanmiddag na twaalfen appte ik haar of ze die foto’s nou kon opsturen. Vervolgens zit ze me weer af te katten. Ik heb de foto’s al van iemand anders gekregen.
Maar ik ben dus best wel boos op haar. Ik sta altijd klaar voor haar, soms ga ik zelfs later naar bed omdat ze mijn advies nog nodig heeft. Maar ik heb het idee dat zij geen zin meer heeft om moeite voor mij te doen. En dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt via de app. Ze wil het nu gaan uitpraten met mij, alleen heeft ze er niet echt tijd voor. Ik heb haar gezegd dat ik liever niet door de weeks wil omdat ik dan moet leren en vroeg naar bed wil. Zij kan dus niet op vrijdag avond of in het weekend want dan heeft ze andere dingen te doen. Dus ik heb tegen haar gezegd kom dan maar door de weeks bij mij, en dat je voor negen uur weer naar huis gaat. Zij is daar dus boos over omdat zij pas later op de avond kan en ze vind mij daar weer niet flexibel in.
Ik heb op dit moment zoiets van beter kap ik met deze vriendschap want we hebben alleen maar ruzie, en zij heeft geen tijd voor mij alleen als het om haar gaat. Maar ik vind het zielig om tegen haar te zeggen, want ze kan wss niet zonder mij. We zitten trouwens bij elkaar in de klas en iedere dag bij elkaar in de trein.
Wat vinden jullie wat ik hiermee aan moet? Ik word heel ongelukkig hiervan maar ik wil haar niet nog verder kwetsen.