Contactlenzen

Hoi,
Ik ga morgen naar de opticien en ik ga contactlenzen nemen iemand weet hoeveel ze kosten? Ik heb van mezelf -2.5 en ik moet die lenzen echt de heledag inhouden denk ik, iemand ervaring?

Dat ligt ook aan een heleboel dingen.
Mijn (zachte) maandlenzen kosten ¤90 voor een half jaar, en daar zit dan ook de vloeistof voor een half jaar bij. Mijn sterkte is -1,75 of -2 (weet ik niet precies haha) en ik heb géén cilinder. Als je een cilinder afwijking aan/in (?) je ogen hebt, zijn ze duurder.

Hoe het werkt met daglenzen weet ik niet.

Ligt er aan wat voor een lenzen je krijgt, harde of zachte? Ik heb zachte lenzen en ze zijn 160 euro voor 12 lenzen in totaal. Maar het verscheeld echt heel erg.

En meestal mag je ze niet de hele dag in als je ze nog maar net hebt omdat je ogen moeten wennen. Ik heb ook nog harde gehad en ik was blijf als ik die dingen uit mocht doen. Daarom heb ik nu ook zachte ik ging kapot van harde lenzen.

Klopt ik heb een cilinder en dan is ut dus meteen weer duurder maar kwa sterkte maakt het volgens mij verder niet zo veel uit. Weet ook niet of het nog verschilt kwa ass (weet niet of je dat zo noemt).

Moet je ze om het half jaar opnieuw kopen? P.s lenzen worden toch ook verzekerd

Ja je moet dan weer terug naar de opticien en dan worden je ogen opnieuw gemeten (het kan zijn dat ze voor- of achteruit zijn gegaan). Ik ga steeds als ik nog maar 1 paar lenzen heb naar de opticien, en dan heb ik een week later mijn nieuwe lenzen al binnen. =)

Lenzen worden voor een bepaald bedrag verzekerd, de rest moet je zelf betalen. (Ligt denk ik aan je verzekering hoeveel dat is).

Maar ik dacht dat je lenzen der altijd mee kon doen. En doen ze in het begin pijn?

Met harde lenzen kan je wel veel langer doen, maar die zijn verschrikkelijk haha.
Ik heb geen pijn gehad, en ik heb zachte lenzen.

Nee tuurlijk kan je niet altijd met je lenzen doen. Je moet ze zo ie zo ongeveer (ik doe er langer mee) om de maand wisselen. Die dingen drogen uit worden vies. Je sterkte wisselt nog wel eens vooral als je nog jong bent.

Bij mij deden me harde lenzen zeer en me zachte ook maar dat duurde niet zo lang.

*Op dit moment irriteren mijn lenzen me trouwens, (maar dat komt doordat ik ze te lang in heb) :’)

Haha dat heb ik ook heel vaak, ik heb vandaag ook gewoon me bril op. Me ogen worden echt zo rood als ik me lenzen inzet.

ik heb harde lenzen, ik gebruik ze nu al 2 jaar zonder andere lenzen te hebben gebruikt. ze zijn nog steeds goed. ik weet niet meer hoe duur ze waren

Ik koop mijn lenzen bij de kruidvat, zijn ook erg goed, gewoon hetzelfde als bij de opticien, 5 euro per stuk en je kunt ze 3 maanden in doen. (Ik heb zelf -2 en -2,25)

ik heb toevallig gisteren lenzen gehaald :slightly_smiling_face: ik heb -1,75. Bij de opticien kost dit 45 euro per half jaar (hans anders)

Bij iedere opticien is dat anders (hoe duur het kost), en je kan het beter niet in een keer de lenzen de hele dag inhouden. Je moet het opbouwen, dat is het beste.

ligt er aan bij welke opticien je ze haalt en welke lenzen. Ik heb best wel gevoellige ogen dus ik heb nog weer duurdere (zachte) lenzen dan de gewone doorsnee lenzen.

het ligt er aan of je harde of zachte krijgt. en je sterkte is anders bij lenzen dan bij een bril. en de prijs verschilt heel erg qua lens, stertke en winkel. ik heb zelf hele dure lenzen, maar ik heb een hele hoge sterkte en een cilinder en vanalles

Bij de pearl, voor zachte lenzen, voor een half jaar, kostte het 120 euro.

bij de city lens kosten mijn daglenzen voor 2 maanden 33 euro.
ik heb -3,25 en -4.

ik heb zachte lenzen voor een half jaar bij hans anders, beide -3,5
voor 75 euro??
ze zijn wel fjin :slightly_smiling_face: