Contactlenzen

Hooi,
Ik ben bijna 14 en ik wil graag contact lenzen

maar de opticien zegt dat je ongeveer 16 moet zijn :S

maar hoe kan ik de opticien dan overhalen?

of waar anders kan ik contactlenzen halen?

de opticien waar ik bij hoor is trouwens Hans Anders

je opticien lult.
ga gewoon naar een andere brillenwinkel. Overal waar je brillen kunt kopen, kun je ook lenzen halen.

Ik had op mn 14e al lenzen dus je opticien lult, als ik jou was zou ik gewoon naar een andere opticien gaan, zoals de pearle of specsavers…

Succes ermee! :grinning:

Hoe moet ik dan dat doen XD?

gewoon tegen hun zeggen : ik stop ik neem een andere opticien ofzo??

Ik ben 13 en heb ook lenzen :s en ging gewoon naar de opticien waar mn moeder ook heen ging (heeft ook lenzen) en toen mocht het wel.

Je hoeft helemaal geen 16 te zijn. Mn zusje is 13 en die heeft ook lenzen.
Je gaat gewoon naar een andere opticien toe, je zegt je sterkte en koopt lenzen. Lijkt me

Gewoon naar een andere gaan, ik denk dat je het niet eens hoeft te zeggen… Ik heb een bril bij de specsavers en contactlenzen bij een andere opticien, daar doen ze echt niet moeilijk over…

Klopt, je hoeft het niet te zeggen.
Gewoon naar een andere winkel gaan. :wink:

Je kan gewoon by een andere opticien kopen zonder dat je abonnement ofzo hebt ??

Je moet gewoon naar bijv. de pearle gaan, en zeggen dat je lenzen wilt en er wat informatie over wilt hebben, dan gaat alles vanzelf. (denk ik)

Ohwzo… heb je ook toestemming van je ouders bij nodig?

ik ben ook 14 en heb contactlenzen, gewoon bij specsavers, je kunt ook naar pearl gaan of hans anders ofzoo…
ik weet niet of je toestemming nodig heb, mijn moeder ging mee (het is best ver weg van mijn huis) maar ik denk het wel…

Ik denk het wel, want lenzen zijn best wel duur, en je ouders gaan het denk ik betalen… dus dan moet je vader of moeder wel mee…

okay ik ga wel ff toestemming vragen…
en ik ga even problemen die HA mensen over te halen
zo niet, dan ga ik naar een betere opticien :wink:

zijn er ook mensen die van de drogist of de hema ofzo gebruiken??

Onzin, er is geen leeftijdsgrens om contact lenzen te dragen. Iig niet i.v.m. de gezondheid van je ogen. Je moet wel structureel zijn, elke dag (of waneer je ze hebt gedragen) je lenzen reinigen. En je moet er heel voorzichtig mee om kunnen gaan. Als je het op deze manier bekijkt, is het logischer dat je minimaal 16 moet zijn.

Nee ik draag geen lenzen van de HEMA of een drogist. Ik heb een cillinderafwijking, ik kan alleen lenzen in die speciaal op sterkte gemaakt zijn. Helaas, want als ik ze ergens verlies ben ik een hoop geld kwijt.

ga gewoon meteen naar een andere winkel.
Als je altijd bij de super boodschappen doet, ga je daar toch ook niet vragen of je bij de jan linders boodschappen mag gaan doen?
Je bent hun niks verplicht ofzo hoor. En een abonnement wtf? je staat in hun klantenbestand meer niet. En daar wordt je vanzelf wel een keer uitgegooid.

Ik ben 13 en heb al dik een jaar lenzen. Ik zit bij hans van dorsen, daar doen ze er helemaal niet moeilijk over! Lenzen werden aangeraden in plaats van bril, dus miss is dat iets.

Hema spul zou ik niet doen, dat lijkt mij al minder betrouwbaar qua kwaliteit enzo. Misschien is het goed, ik weet het niet, maar het zijn toch je ogen. Dus zou ik het risico niet nemen.

Het ligt aan je verzekering naar welke opticien je kan. Als je naar een andere gaat die buiten je verzekering zit, betaal je ontzettend veel!
Als jij lenzen wil, dan zou je lenzen moeten krijgen van Hans Anders. Laat je ouders met ze praten.

Slaat nergens op hoor.
Ik zit by Pearle en heb al sinds myn 11e lenzen.

Ik zit bij donker en hebvanaf me 12de lenzen, dus dat is gelul, zelf - en vriendinnen- hebben slechte ervaringen bij pearl van lenzen, zou er niet heen gaan…