Contact weg

Alle namen zijn schuilnamen in dit verhaal.

Een klasgenootje van mij heet Esther. Esther is een super aardig meisje met wie ik goed kan opschieten. Ze heeft me aan mijn bijbaantje geholpen, ik kan met haar lachen en zo. Hartstikke leuk! Esther heeft nog drie vriendinnen bij ons in de klas. Mirthe, Dette en Jolien.
Tijdens een van mijn eerste werkdagen begon Esther tegen mij te praten over een jongen die ze wel leuk vond. Esther heeft nog nooit een vriendje gehad of gezoend. Ze is wat naïef en verlegen. Mirthe is een goede vriendin van haar en kent ook die jongen: Nordin. Nordin is net 22 geworden en Esther is 16,5. Mirthe probeerde telkens Esther en Nordin te koppelen aan elkaar, maar Nordin vertrok voor vier maand naar Nieuw-Zeeland. In die tijd heb ik ze wel eens in de klas horen praten over hem, ik werd nieuwsgierig en zocht hem op op facebook. Ik besloot hem toe te voegen zodat ik zijn foto’s en timeline in de gaten kon houden. Zowel voor Esther als voor mij, want Esther heeft geen facebook en ik vond hem ook wel aantrekkelijk.

Nordin accepteerde en begon tegen mij te praten. Of ik hem kende. Ik zei dat ik hem niet kende en dat facebook waarschijnlijk weer mensen heeft toegevoegd (dat overkomt me vaak en ik dacht dat dat wel een gepast smoesje was. om nou te zeggen dat ik zijn dagelijks leven wil bijhouden omdat hij zo knap is en iemand hem leuk vind, hmm…). Zo kwam er een heel gesprek en hij vroeg om mijn nummer. Hij kwam die week terug uit Nieuw-Zeeland. Ik had hele gesprekken met hem, hele boeiende. Het waren geen gesprekken waarin hij iets over zichzelf verteld en ik over mijzelf. En toch kwam ik veel over hem te weten. Hoe hij dacht over dingen, hoe hij in het leven stond. Ondertussen begon het onderwerp Nordin weer in het groepje van Esther te spelen. Mirte zou ze wel even koppelen zei ze.

Ik belandde in het ziekenhuis op de intensive care met een longembolie. Toen ik mijn mobiel weer kreeg, had ik iedereen een smsje gestuurd zodat ze op de hoogte waren. Ook Nordin. Iedereen reageerde, behalve Nordin. Misschien omdat hij geen beltegoed had, misschien omdat hij geen zin had om te reageren. Ik weet het niet.
Ik kreeg internet en begon weer met hem te praten. We hadden weer leuke gesprekken. Hij stuurde screenshots van een gesprek van hem en Mirthe. Mirthe vroeg hoe hij dacht over Esther. - Ik had inmiddels al meegekregen dat hij Esther wel een leuk meisje vond, maar dat ze wat te jong was voor hem en naïef. Als hij een vriendin zou willen, dan zou het iemand zijn die op dezelfde lijn als hij zat. Hij zei ook dat hij het praten met mij fijn vond, want ik praatte niet zoals alle andere 15 jarigen. - Nordin maakte er een beetje een grapje van en vroeg of ze niet door dat gehad dat Nordin haar (Mirte) de hele tijd had leuk gevonden. Mirte had door dat het een grap was.
Ik werd in het ziekenhuis 16. Ik mocht naar huis van het ziekenhuis. Thuis praatte ik ook weer met hem, maar hij reageerde vaag. Als hij reageerde waren het niet meer de gesprekken als voorheen. Als ik vroeg of er iets was zei hij nee. Op een gegeven moment praatte ik met Esther via whatsapp. Ik vroeg voor de grap hoe het met haar en Nordin was, want dat had ik iedere keer ook als onderwerp tijdens het werk aangekaart. Niets nieuws dus. Esther zei dat ze dat niet zo wist. Maar, ik had hem toch op facebook toegevoegd, vroeg ze. Ik antwoordde ja en zei dat ik wou weten over wie het ging. Ze vroeg of ik met hem gepraat had. Toen heb ik maar gezegd dat hij alleen vroeg wie ik was en ik als smoesje had gebruikt dat facebook vrienden toevoegde. Ze geloofde dat. Ik stuurde een screenshot naar Nordin. Nordin reageerde best wel boos. Dat dat ook best gemeen was tegenover haar. En dat ik het had uitgelokt dat ze daarnaar zou vragen of ik met hem praatte. Ik werd kwaad op hem omdat ik niet wist hoe ik het anders had moeten zeggen en dat ik nooit had gedacht dat ze daarnaar zou vragen als ik gewoon zou vragen hoe het tussen Esther en Nordin ging.

We praatten niet meer. Ik ging naar het voetbalveld toe voor schoolvoetbal van mijn broertje. Twee vrienden van mij stonden bij mij. Ik draaide me om en ik keek hem recht in de ogen aan. Hij was met Lisette, een goede vriendin van hem. Dat meisje kende mij wel van gezicht en andersom ook, had hij een keer gezegd. Ik keek direct weer weg. Want hij praatte inmiddels al een poos niet meer tegen hem. Ik had hem ook een paar keer duidelijk gemaakt dat ik hem zag staan en andersom leek het er ook op. Maar ik weet dat niet zeker. Toen ik me omdraaide zag ik Lisette gebaren naar hem toe in mijn richting. Ik draaide me weer snel om. Ik was zo in shock dat ik hem had gezien. Ik kreeg ook ontzettend veel kriebels in mijn buik.
Ik verzamelde die avond al mijn moed en ik begon weer tegen hem te praten. Of hij ook iemand had aangemoedigd. Hij zei dat hij een ijsje had gehaald met Lisette. Telkens weer kortaf.
Dat was het laatste wat hij zei.

Wat moet ik hiermee? Ik vind het jammer dat het zo gelopen is en voel me best rot dat ik eigenlijk gelogen heb tegenover Esther.

Oeh lang verhaal :wink:, maar wel lastig. Als hij niet eerlijk reageert over whatsapp/sms heeft het weinig zin om het steeds te blijven vragen. Wat ik misschien denk is dat hij gehoord heeft over dat jij hem al wel kende toen je hem toevoegde op facebook, maar dat kan ik natuurlijk alleen maar raden. Het beste wat ik kan bedenken om te doen is om hem gewoon aan te spreken in reallife, en dan om duidelijkheid te vragen. Door je om te draaien iedere keer als je hem ziet geef je ook niet signalen af dat je met hem wil blijven praten. Ik snap dat het lastig is, vooral als je hem zo onverwachts tegen komt maar het is misschien wel het beste.

Maar oke ik kan echt belabberd liefdesadvies geven haha dus ja weet niet of je er wat aan hebt :wink:

Ik ben echt een persoon die het op zich af laat komen wat dat betreft. Nu heb ik ook echt iets van: laatmaar… En hij is net 22 en ik net 16 en hij reageert tóch niet… Maar zo denk ik dan. Haha

Ik zal proberen om hem aan te spreken, maar ik geloof niet dat ik hem verder nog zal tegenkomen…

Haha oke, maar als je zoiets hebt van laat maar waarom vraag je dan advies? (:

Nouja dat laat maar heb ik nu meer omdat hij toch niet reageert, maar ik wil wel graag in contact blijven zegmaar.

Ik denk dat je niet veel keus hebt als hij niet echt reageert en niet wil vertellen waarom niet. Het enige wat je kan doen is hem in het echt om duidelijkheid vragen, maar geeft hij je die weer niet, dan houdt het op.
Het kan niet maar van één kant komen.