Contact verbreken?

Hoi iedereen,

Ik zit een beetje met een probleempje. Een tijdje ging ik om met een meisje, ik vond haar wel aardig maar dat is ook alles. We hebben een aantal keer afgesproken, en sindsdien beschouwt zij mij als een heel erg goede vriendin. Alleen dit voelt van mijn kant niet zo… In tegendeel: ik vind het eigenlijk niet zo leuk meer om met haar af te spreken. Ik weet niet waarom, maar als ze er is zit ik eigenlijk een beetje de uren af te tellen dat ze er nog is. Ik wil dus echt niet met haar afspreken terwijl ik dit niet leuk meer vind…

Nu vraagt ze me constant of ik wil afspreken en ik heb een aantal keer gezegd dat ik geen tijd had, en laatst was ik er eerlijk over en heb ik ook gezegd dat ik geen zin heb. Maar volgens mij is de booschap nog niet helemaal duidelijk, want ze bericht en belt me nog steeds. Ik vind het enorm lullig om te zeggen dat ik gewoon ‘‘nooit’’ meer met haar af wil spreken. Nu negeer ik haar dus eigenlijk, alhoewel dit ook niet goed is natuurlijk.

Weten jullie misschien een manier hoe ik dit op moet lossen? Ik wil haar niet kwetsen… :frowning_face:

Heel moeilijk, maar haar kwetsen ga je sowieso, hoe aardig je het ook brengt. Ik zou gewoon een gesprek met haar aangaan en daarin aangeven dat je haar best een aardige meid vindt, maar dat het je teveel is om zoveel af te spreken (vind je het trouwens helemaal niet leuk, ook niet voor eens in de zoveel tijd?)

Ik spreek helemaal niet vaak met haar af, maar ik ken haar door een groep waar ik samen met haar bij zit en waar we wel eens mee afspreken. Alleen ik vind het nogal saai om met haar alleen af te spreken. Dan heb ik meestal zoiets van: Op dit moment zou ik eigenlijk wel iets leukers kunnen doen…

Je moet eerlijk zijn… Hoe moeilijk het ook is! Ik begrijp je helemaal… Ik heb dat ook met een vriendin waarmee ik echt super contact heb via skype maar in echt niet zoveel zin heb om af te spreken… dus zeg ik ook elke x dat ik geen tijd heb…

Misschien kun je het haar face-face vertellen, hoe moeilijk het ook is… Dat je niet echt een klik voelt en dus ook geen zin hebt om af te spreken e.d.

Ik ben zo iemand die dan op een gegeven moment maar kortaf of gewoon niet gaat reageren. Aardig is het niet, effectief wel :’) Maar ook gemeen. Maar oke.

Als ze de hint snappen is 't effectief haha!