Contact verbreken met vriendinnen?

Hoi, dit zal nogal een lang verhaal worden sorry daarvoor.

Ik zit dus al een tijdje met iets en dat is dat ik heel erg twijfel of dit wel vriendinnen zijn. Wij zijn altijd een groepje van 7 geweest tot dit schooljaar. Van de 7 gingen er 3 naar een andere klas en ik was met de rest in de klas. Heel gezellig in het begin maar ik heb het idee dat zij mij buiten sluiten. Dit komt vooral door K. ze is heel erg vol van zichzelf en wilt best graag aandacht. A. en D. gaan hier best wel in mee.

Deze kerstvakantie zouden wij gaan logeren maar ik kon niet en wilde eigenlijk ook liever niet omdat ik mij niet meer op mijn gemak voel door vooral K. Zij hebben mij die avond onder andere heel erg aangevallen op whatsapp dat ik A. en K. niet heb uitgenodigd voor een middag naar de stad met die andere 3 meisjes uit de andere klas.

Een week daarvoor gingen we met zijn 4 een film kijken en A. en K. zaten de hele tijd op hun mobiel met een jongen Dv. te whatsappen over dat hij langs wilde komen. Wij vonden het wel grappig maar hij kwam toch niet. Wij zouden die dag erna met zijn alle met hem afspreken maar ik mocht dus niet meer mee.
Toen tijdens het logeren (ik was er niet) kwam hij langs met wat vrienden en stuurde zij me de hele tijd snapchats van dat ze met hun waren. Sindsdien zitten ze de hele tijd in de klas met hem te whatsappen over nog een keer af te spreken en ik mag niet meelezen en ik hoorde A. zeggen: Stuur het anders even in de Drollies (whatsapp groep waar ik niet in zit, alleen K, A en D.) Vandaag zouden ze weer af spreken maar ik werd wederom niet mee gevraagd.

Ze hebben het er al de hele week over en ik kan daar niet over mee praten en zeg dan niks. Ze zetten mij dan ontzettend voor het blok door om mij heen te staan en te zeggen: Is er iets, waarom doe je zo stil?
Ik wil heel graag geen vriendinnen meer met K. zijn en graag het contact verbreken alleen kan dat niet omdat zij in dezelfde klas zit en hetzelfde 'vriendinnen’groepje. Ik zit ontzettend op tegen school morgen en ben ook echt zenuwachtig.

Heeft iemand tips, in dezelfde situatie gezeten of stel ik me juist aan? Ik word hier namelijk echt heel ongelukkig en onzeker van door die acties.

Dit is trouwens niet de eerste keer zo’n actie, maar ik heb er de moed niet voor om wat er van te zeggen.

Eerlijk? Vrienden waarbij je je niet goed voelt, dumpen… Dat klinkt harder dan ik het bedoel, maar wat heb je aan vrienden waar je je niet eens fijn voelt.
Ik heb een paar jaar geleden mijn vriendenkring eens flink uitgedunt om diverse redenen, en ik kan je vertellen dat het heerlijk voelde. Ik heb nu een halfvol vrienden die stuk voor stuk ook echt vrienden zijn.

Persoonlijk vind ik dat je met ze moet praten hierover, vertel ze gewoon wat je hiervan vindt, en nu ik het zo lees wordt je wel een beetje buitengesloten ja, dus dit zou ik ook even zeggen. En als ze niet willen luisteren zou ik wel het contact verbreken ja, jij verdient dan gewoon veel beter.

Ik keur hun gedrag alleszins niet goed, maar misschien moet je eerst praten voor je meteen het contact verbreekt? Het kan namelijk zijn dat jij op hun tenen getrapt hebt door hen niet uit te nodigen voor die namiddag en door niet naar het logeerpartijtje te komen.

Dat snap ik. Alleen ik wilde ook eens wat met de andere doen omdat ik die veel minder zie en het wel gezellig vond om hun eens te spreken weer. Dit zeg ik overigens niet om mezelf te verdedigen maar zodat je weet waarom ik dat had gedaan. Maar inderdaad zou ik eerst met ze erover moeten praten.

Precies, ik weet dat het niet goed is om je zo te voelen bij vriendinnen. Hoe heb jij het contact verbroken? En hoe heb jij dit uitgelegd?

4 jaar geleden heb ik het contact met heel veel mensen gebroken (was van een vereniging). Ik kwam toen terug van een half jaar buitenland en werd vervolgens vrij snel genegeerd. Mensen zeiden zelfs niets meer als ik ze tegen kwam op straat, en als ze al wat zeiden, dan was dit niet van harte. Hier heb ik dus eigenlijk niets voor moeten doen. Met een aantal anderen van die vereniging heb ik het verbroken door hun te negeren, maar dit is niet de juiste manier natuurlijk! Ik was nog jong, laten we het daar op houden :wink:

Een paar weken terug heb ik het contact verbroken met een vriendin. Toen ze voor de zoveelste keer niets meer van zich liet horen heb ik dit letterlijk tegen haar gezegd. Ik vertelde haar dat ik het al had verwacht dat ze niet meer zou reageren en dat dit altijd gebeurde en dat ik er klaar mee was en geen behoefte meer had om haar te zien.
Ik ben heel direct dus ik draai er niet omheen maar dat is niet voor iedereen de makkelijkste manier. Vertel ieder geval waarom je geen contact meer wilt. Dat is het belangrijkste.

Ik zou eerst met ze gaan praten en als het dan nog niet stopt inderdaad dumpen. En je absoluut niet gaan verlagen tot hun niveau. Als ze niet luisteren en doorgaan met je buitensluiten weet je dat je hoger staat dan zij en dus beter verdiend. Ik heb toevallig nu ook anderhalf jaar geen contact meer met mijn “beste vriendin” en ik voel me nu gewoon veel fijner. Als ze je zo behandelen zijn het geen echte vrienden.

Ik zou gewoon proberen nieuwe vrienden in de klas te zoeken en zo ongemerkt minder en minder met ze proberen om te gaan. Die 3 andere meiden die je klas zijn uitgegaan, kan je daar niet meer mee optrekken?

Je hebt niks aan ‘vriendinnen’ die je buitensluiten en je zo’n vervelend gevoel geven. Dus dumpen, verdoe je tijd niet aan mensen die jou aandacht niet waard zijn.

Ja dat probeer ik al veel te doen. Eentje van hun L. is mijn beste vriendin en die vindt het heel erg lullig en raar dat ze dit doen. Een andere vriendin die ook bij L in de klas zit spreekt K. ook nooit meer door deze acties en hebben daar al veel ruzie door gehad. Ik de pauze zit ik al zo veel mogelijk met hun en niet met K, A en D.

Iedereen heel erg bedankt, hier heb ik echt wat aan! :slightly_smiling_face:

Dat is één van de redenen dat ik het niet door durf te zetten. Ik weet bijna zeker dat ik A en D kwijt zal raken. De gene uit die andere klas niet. A, K en D gaan allemaal hetzelfde vakkenpakket kiezen volgend jaar en dat is ook het pakket wat ik wil. Ik twijfel best wel tussen 2 pakketten ook doordat ik weet dat ik niet bij hun in de klas zal komen, wat ik eigenlijk best graag zou willen. Dankjewel voor je tip :slightly_smiling_face:

Up

Helemaal het contact verbreken kan niet, maar je kan natuurlijk altijd afstand nemen, in korte stukjes. En met andere aardige meiden uit je klas omgaan. Als jij het echt niet leuk vind wat ze doen, is er niet echt een andere oplossing, je kan ook praten als je wilt.