contact opnemen met "ex"?

Hoi hoi!
Zit even met een klein dingetje en hoop dat iemand mij advies kan geven hierover.

afgelopen zomer heb ik een tijdje met een jongen gedate die ongeveer een uur reizen met de trein van mij vandaan woont. In het “echt” klikte het echt super leuk, maar omdat we naast het afspreken weinig contact hadden kreeg ik al snel wat irritaties.
Hij is namelijk niet zo’n apper en ik ben wel heel erg van het whatsappen/contact houden. Ik vind ook, dat als je langer van elkaar vandaan woont dat je ook min of meer een soort verplichting hebt om goed contact te houden.
Tijdens het appen bleef het oppervlakkig en bijv. Dat ik me rijbewijs haalde heeft hij me 3 dagen later op whatsapp pas gefeliciteerd ermee. Geen succes van te voren gewensd etc.

Ik nam dit soort dingen hem best wel kwalijk omdat ik interesse in elkaar heel erg belangrijk vind. Maar op dat punt kon hij dat tijdens het contact buiten het afspreken niet waarmaken. Daarnaast was ik net begonnen aan een studie in september waardoor ik zo onwijs weinig tijd over had door overmatige stress en schoolwerk waardoor hij dat vanaf mijn kant niet leuk vond. Nu, aan het eind van het schooljaar ben ik wel beter gewend aan mijn ritme en kan ik de tijd beter indelen.
Daarom heb ik het min of meer “uitgemaakt” in januari.

Nu, een paar maandjes later, moet ik zeggen dat ik hem wel heel erg mis en dat ik me wel realiseer dat ik nu een jongen heb laten lopen waarbij ik me tijdens het afspreken heel erg op me gemak voelde en het heel erg leuk klikte. Ik zit er dan ook aan te denken of ik weer contact met hem zou op moeten nemen. Maar aan de andere kant twijfel ik of ik hem wel tijd kan geven die hij graag samen wilt doorbrengen en dat ik hem fus opnieuw pijn ga doen wanneer ik dat niet waar kan maken. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Mannen zijn niet hetzelfde als vrouwen… Mannen reageren gewoon niet snel, ook kun je niet eisen dat je ‘‘vriend’’ meteen reageert als jij een appje stuurt. Hij heeft je gefeliciteerd met je rijbewijs, ben blij hij had ook niks kunnen laten weten. Ik app ook niet veel met mijn vriend, omdat ik weet dat hij ook niet vaak antwoord of kan antwoorden ivm werk.

En niet geschoten is altijd mis. Je kan hem altijd een appje sturen.

Ik heb met relaties enzo niet zo heel veel ervaring enzo, maar ik kan je wel zeggen dat als hij je echt leuk vindt dat kortaf doen op whatsapp wil niet zoveel zeggen. Er zijn nou eenmaal van die jongens die niet echt van het appen zijn.

Verder moet je maar geen advies van mij aannemen, ik ben daar een beetje een groentje in haha

succes nog verder :slightly_smiling_face:

wow sorry trouwens voor me slechte zinsbouw

dankjullie wel voor jullie antwoorden! Ik ga kijken of ik weer een beetje het contact kan beginnen denk ik… even een goed begin verzinnen haha…

Dit. Maar aangezien jij appen etc wel heel belangrijk vind (ik persoonlijk ook) zou ik me af vragen of het niet weer een herhaling word… Succes!

Ik zou het alsnog proberen MAAr ik zou hem wel duidelijk maken dat jij contact heel belangrijk vind