Contact met overleden vader

Mijn vader is een jaar geleden overleden en ik heb er heel erg behoefte aan om contact met hem te krijgen. Met bijvoorbeeld een medium, of gewoon een teken krijgen van hem in mijn eigen huis, etc. Er zijn ook veel vragen overgebleven over zijn dood.
Soms wil ik terug naar zijn oude huis en daar rondlopen en herinneringen ophalen (maar er wonen nieuwe mensen nu).
Ik heb op internet gezocht bij wie ik in mijn omgeving een lezing kan doen, maar ik heb geen resultaten.
Hebben jullie ideeën? En misschien tips voor het verwerken van zijn dood…?

ik weet niet hoe die link daar komt

Niet doen, de kans is zeer groot dat je met slechte geesten/krachten in contact komt die zich voordoen als je vader, maar dat niet zijn. Eigenlijk moet je je helemaal niet inlaten met zulke dingen.

Dit zou ik niet doen. Absoluut niets met die kant doen tenzij je er getraind in bent en weet wat je doet, je weet nooit waar je contact mee krijgt.

Iemand vragen die hier meer van weet idd. Nooit zelf met dingen aan de haal gaan want daar roep je alleen maar het kwaad mee op.

Ik denk inderdaad dat je er anders tegenaan gaat kijken als een van je dierbaren overleden, dan wanneer je als leek dit nog niet heb meegemaakt. Dus ergens snap ik de TS erg goed.

Up dus.

Luigi, thanks voor je up!
En Kaluargapertama, dat is lief, dankjewel!
:hugs:

Ten eerste wil ik je condoleren, wat vervelend dat je je vader bent verloren. Ik zou eens googelen voor mediums bij je in de buurt, of iemand die je er op een relaxte manier mee kan helpen dit verlies te verwerken.
Wel zou ik voorzichtig zijn met de informatie die je mogelijk gaat krijgen. Het is en blijft mensenwerk, en er zijn ook veel mensen in omloop die zeggen dat ze paranormaal begaafd zijn, maar het eigenlijk niet zijn en helaas valt dit niet te controleren.
Persoonlijk zou ik niet zelf dingen gaan proberen, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Misschien kan je een paar mediteersessies doen (wel met een begeleider die weet hoe je moet mediteren natuurlijk). Ik deed er eerst heel lacherig over, maar toen ik aan een paar lessen meedeed via school kwam ik erachter dat het eigenlijk helemaal niet zo stom is. Je leert echt dingen van je af te zetten, een plek te geven en rustig te worden. Misschien iets om ook over na te denken?

Heel veel succes!

Heel erg bedankt! Ook voor de andere reacties trouwens. X

O, sorry, heb idd te snel gelezen. Ik heb over het ‘misschien’ deel heen gelezen. Nevermind.

Ik zou inderdaad een professioneel iemand inschakelen, alleen heb ik geen idee hoe je bij zo’n iemand komt. Succes en gecondoleerd!

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Ik snap je behoefte wel, overigens. Het is ook niet niets om je vader te verliezen. Gecondoleerd in ieder geval en als je het alsnog graag wil, is een medium misschien inderdaad wel een oplossing. Neem dan wel de tijd om uit te zoeken wat de ervaringen van mensen met dit medium zijn. Het is niet iets om licht mee om te springen.

Wat erg voor je, gecondoleerd. Ik snap hoe jij je voelt, mijn vader is ook overleden twee jaar geleden en ik zou er alles voor over hebben om een soort van contact met hem te hebben. Echter heb ik zelf geen behoefte aan een medium ofzo, gewoon omdat ik bang ben dat ik met een of ander nep figuur te maken krijg en dat zou ik niet willen. Als jij denkt dat een medium een oplossing voor je is zou ik er gewoon een bij je in de buurt zoeken waar jij een goed gevoel bij hebt! Misschien kun je ook ervaringen van andere mensen opzoeken ofzo voordat je je keuze maakt…
Qua verwerking: mij helpt het erg om met mn therapeut erover te praten. Zij gelooft er ook heilig in dat hij ‘er nog is’ omdat ze zegt zijn aanwezigheid te voelen soms. Ik weet verder niet wat ik daar van moet denken eigenlijk. Verder heb ik zelf wel een paar keer getwijfeld. Een aantal keer is het gebeurd dat toen ik aan hem dacht of het over hem had er ineens iets omviel of het licht knipperde ofzo. Mijn rationele kant wil dit natuurlijk uitleggen als toeval, maar aan de andere kant geloof ik niet zo in toeval :stuck_out_tongue: (ik hoef hier trouwens geen hatelijke reacties op over dat het niet kan en dat het onzin is en blablabla, just in case)
Heel veel sterkte, iedereen verwerkt dit soort dingen op een andere manier en jij zal toch echt zelf je eigen manier moeten ontdekken hoe moeilijk dat ook is.

Ik zou het niet zelf gaan proberen, ga dan naar iemand toe. Als jij erin gelooft moet je het zeker doen!

Ik zou geen idee hebben hoe je soort contact met je vader kan krijgen, maar sterkte! x