Contact met hem opnemen of toch niet?

Hey meiden,

Mijn ex en ik zijn nu al een tijdje uit elkaar. Hij heeft sinds een aantal maanden een nieuwe vriendin en toen is ons contact verwaterd. Dit omdat het mij best veel pijn deed dat hij alweer een nieuw iemand had. Ongeveer 2 of 3 weken geleden stuurde ik hem een bericht op facebook. We hebben toen even gepraat en hij denkt dat het goed met me gaat. Maar eigenlijk gaat het dat helemaal niet. Sinds het uit is voel ik me doodongelukkig. Ik probeer van alles, maar ik kan hem niet vergeten en kom niet over hem heen. Ik heb eigenlijk ook geen vriendinnen waarmee ik kan praten. Ik kon altijd alles kwijt bij mijn ex en hij was ook mijn beste vriend. Ik mis hem gewoon zo erg.

Nu is mijn vraag: wat zal ik doen?

Ik zou gaan bedenken waar jij zelf gelukkig van wordt:) Het is zonde om je geluk te laten afhangen van je ex.

Hmm ik denk dat ik heel goed je ex kan zijn nu. Ik heb het ook een maand geleden uitgemaakt met mijn lief en ik krijg nog constant berichten van hem waarom ik hem niet meer stuur en dat hij niet over mij geraakt en echt constant hetzelfde gesprek opnieuw. De emmer is bij mij al een paar keer overgelopen en dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Ik heb hem al een paar keer rustig beleefd verteld dat ik best nog vrienden wil zijn maar dat ik geen relatie meer wil. Maar dat gaat er precies niet in.

Moraal van het verhaal: Ik zou hem niet sturen maar ik zou zelf andere oplossingen proberen verzinnen, ga eens weg, probeer mensen te leren kennen etc…

Geen contact met 'm opnemen!!! Je geeft aan dat je nog niet over 'm heen bent maar zo te zien is hij wel over jou heen. Pijnlijk, maar het is wel zo. Als je nu contact met 'm gaat opnemen kom je never over 'm heen.

Been there, done that! In het begin is het lastig, maar hou de eer aan jezelf. Ik heb een jaar in deze situatie door telkens met hem te praten, dan weer een periode niet, dan weer een periode wel, maar uiteindelijk draaide het er toch altijd op dat ik me daarna nóg rotter voelde dan ervoor, terwijl hij vrolijk verder ging.

Kortom, ik adviseer je jezelf dit niet aan te doen. Het lijkt nu dat hij de enige was, maar zodra je dit een mooi plekje gaat geven in je hart en gelukkig gaat worden met jezelf, dan komen er weer positieve dingen op je af. Ik heb dit gedaan door oude spullen op te bergen en herinneringen om te vormen van ‘ik mis dit’ naar ‘ik heb er een leuke tijd mee gehad, maar het is een afgesloten hoofdstuk’. Pas nadat je rust hebt gevonden, kun je weer gelukkig worden met jezelf, en daar moet je zelf de tijd voor nemen. Ik ben begonnen met yoga of soms gewoon tijd nemen voor mezelf, en niet altijd maar 24/7 bereikbaar zijn voor de buitenwereld. Zo leer je gelukkig worden met jezelf, want een relatie (ja dit heb ik ook moeten leren) moet een leuke toevoeging zijn aan je geluk, maar niet de oorzaak ervan. Daarna sta je weer open voor nieuwe uitdagingen en positieve dingen, en geloof me, die komen echt, juist als je het niet verwacht (erg cliché).

Succes, je kan het, daar geloof ik in!

Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik weet dat jullie gelijk hebben. Ik focus me ook op mijn werk en sport, maar ik denk nog zoveel aan hem. Ik mis die leuke grappen die we altijd maakten, ofja eigenlijk mis ik gewoon alles aan hem. Daarom vind ik het ook frustrerend dat ik iedere nacht weer alleen slaap en hij weer een leuke relatie heeft. Naast werk en sport heb ik gewoon niks. En ik doe ook mijn best nieuwe mensen te leren kennen, maar iedereen heeft zo zijn eigen vriendenclubje en het is moeilijk om daar tussen te komen. Ik probeer ook weer te daten, maar dat draait ook steeds op niks uit.

Misschien mis je alleen de herinneringen, en niet specifiek hem… Ga eens kijken naar andere jongens zou ik zeggen, misschien vind je wel een leukerd die beter bij jou past. En misschien is jouw vriends nieuwe relatie een rebound relatie, dus zal het niet al te lang duren?

Hmm een rebound is het niet denk ik. Wij waren 5 maanden uit elkaar en hij is nu al 4 maanden met zijn nieuwe vriendin