Contact met ex

Hee meiden,

Ik heb jullie advies nodig, want zelf kom ik er echt niet uit! Ik probeer het verhaal kort te houden;

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met een jongen die een uur met de trein van mij vandaan woont. Dit was geen goede relatie, het ging namelijk heel vaak uit doordat we veel ruzie hadden en elkaar niet vertrouwde. Er is in die 2,5 jaar heel veel gebeurt en daarom heb ik besloten er mee te stoppen, het kon gewoon niet meer zo. Na onze laatste ruzie heb ik gezegd dat ik geen contact meer met hem wil. Hij reageerde boos en zei: “Oke, maar haal het dan ook niet meer in je hoofd mij ooit nog iets te sturen.” “Je krijgt het nog moeilijk wanneer je je kut voelt of verdrietig bent, want ik ben er niet meer voor je.” “voor mij ben je nu dood!”

Inmiddels is dit al 3 maanden geleden gebeurt en denk ik nog DAGELIJKS aan hem. Niet omdat ik hem terug wil, absoluut niet. Maar ik mis onze gesprekken. We konden vroeger uren samen praten, elke dag. En nu is het contact in 1 klap over en ik kom hem nooit meer tegen vanwege de afstand. Ik kijk meerdere keren per dag op whatsapp wanneer hij online is (dit gaat te ver I know) om te kijken of hij al slaapt en vraag me voortdurend af wat hij aan het doen is. Ik moet me telkens inhouden niks te sturen. Ik wil namelijk niet overkomen of ik hem nog terug wil (omdat hij dit niet verdient) maar ik wil graag weten wat hem bezighoudt en of hij een nieuwe vriendin heeft, enz.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen, zal ik hem binnenkort al sms’en of is dit te snel. Of kan ik hem toch het beste met rust laten? En wat zal ik dan sms’en?? Want ik heb geen idee wat ik er in moet zetten!
Ik wil alleen jullie meningen uiteindelijk moet ik zelf beslissen. (:
X

Het klinkt heel vervelend. Maar je hebt er zelf voor gekozen om geen contact meer met hem te willen…

@ hierboven:
dat is zo, maar mensen kunnen veranderen van mening.

ALS je contact met hem wil, dan zoek je contact.
Is het toch niet helemaal wat je wil, dan verbreek je het weer.
ZONDER dat je hem opnieuw ‘kwetst’ of hoop of watdanook geeft.

Sterkte!

Het is heel lastig, en geloof me, een hoop meisjes hebben last van dit probleem. Maar je zult je er toch echt overheen moeten zetten, een andere oplossing is er niet.

En als dat je dan echt niet lukt, stuur hem dan gewoon een berichtje waarin je zegt dat je graag vrienden met hem wilt blijven, of gewoon iets van ‘alles goed?’ en dan kijken hoe hij reageert.

^ Ik zou niet een heel onschuldig berichtje sturen zoals ‘alles goed?’ (Geloof me, ik heb het andersom meegemaakt (zoals de ex van je) en het is niet echt nice als iemand dan gewoon doet alsof er niks gebeurd is)
Maar eerder hem gewoon vertellen dat je hem mist (als vriend) en dat het verkeerd van je was te zeggen geen contact meer met hem te willen hebben maar dat je gewoon even tijd nodig had?

Je kan het wel altijd proberen. Kijken hoe die reageert.

Het is niet zo dat ik er opeens genoeg van had. Het is vooral zijn schuld dat ik geen contact meer wilde, omdat hij bepaalde afspraken niet was nagekomen. Dus ik wil niet zeggen dat het fout was contact te breken. Misschien stuur ik hem gewoon iets van; hoe gaat het nu met je, op je werk…enz. Ik ben best bang voor een heel boze reactie aangezien ik “dood” voor hem ben.

Hij heeft duidelijk gemaakt dat hij geen contact met je wilt, wat wil je bereiken door weer contact met hem op te nemen?

Ik denk dat het geen zin heeft om contact met hem op te nemen, maar als jij het echt wilt en je jezelf daar goed bij voelt, dan moet je het doen!

Spreek die neigingen tegen. Zo geef je hem alleen maar z’n zin.

Geloof me, niet doen.

Ik heb een keer tegen een jongen gezegt dat hij kon oprotten en ik nooit meer wat van hem wilde horen (zit een heel verhaal achter natuurlijk).
En een paar weken geleden stuurde hij opeens weer een berichtje terwijl ik eindelijk mijn leven weer op een rijtje had en dat waardeerde ik dus niet echt van hem, vooral omdat hij deed alsof er niks aan de hand was. Ik begrijp die ex van jou als hij het niet zal waarderen.

Ah ik weet precies hoe je je voelt. Al was het bij mij iets meer dan 1 jaar en ook 1,5 uur met de trein. Ik keek dagelijks op zijn twitter om te zien wat hij zei en deed. Nu heeft hij zijn tweets verborgen en het gaat véel beter met me. Je moet écht proberen om hem niet meer in de gaten te houden. Verwijder zijn nummer.

Dat je aan hem blijft denken is heel logisch, jullie hebben wel een lange relatie gehad en dat is dus ook heel normaal. Het is gewoon een periode waar je door heen moet komen. Je hebt er van geleerd, jullie hadden een leuke tijd maar je moet verder met je leven.

Waarschijnlijk als jullie weer contact krijgen zullen je gevoelens weer terug komen, en dan wil je hem uiteindelijk wél weer terug. En geloof me, die gesprekken die jullie hadden, zulke gesprekken zullen/kunnen jullie niet meer krijgen…

laat hem zelf contact op nemen als die dat wil

En dit. Ik heb ook tegen mijn ex gezegd dat hij dood mag vallen en dat ik niks meer van hem wil horen. Als hij dan inene tegen me zou gaan doen alsof er niks gebeurd is, daar zit ik ook niet op te wachten.

ik zou als ik jou was geen contact zoeken als je hem niet terug wilt,
door contact met hem op te zoeken ga je waarschijnlijk alleen maar vaker aan hem denken, waardoor jehem uiteindelijk misschien wel gaat missen en dan begint alles weer van voren af aan…
ook heb je misschien kans, als hij ook nog zo vaak aan jou denkt dat je hem valse hoop geeft als je contact met hem zoekt, misschien ziet hij dit als dat jij hem terug wil…

geen contact!
echt, verwijder hem dan overal, voor het geval je het niet volhoudt.
óf hij reageert kut waardoor jij je nog veel rotter voelt,
óf hij reageert normaal/lief, waardoor je terugwilt/gaat. en nu je nog je volle verstand hebt en niet blind van liefde bent weet je heel goed dat je dat niet wilt.
dus; geen contact

Hmm nu twijfel ik weer haha… Ik zou hem het liefste willen vergeten op dit moment. Over 1 dag ben ik waarschijnlijk al weer volledig omgeslagen en denk ik weer steeds aan hem. Ik ben zo gewend alles met hem te delen. En nu zit ik sinds 2 maanden op een nieuwe opleiding, allemaal nieuwe mensen. Heb hem zo veel te vertellen. Maar ik kan inderdaad niet doen alsof er niks is gebeurt.

Ik zou gewoon alles verwijderen wat je van heb hebt: dus zijn whatsapp, zijn nummer en weet ik wat. Dan is het zo ongeveer onmogelijk om contact met hem op te nemen. Zal ook wel heel rot voelen in het begin, maar ik denk dat het bij mij wel zou helpen.

Ik zou gwoon contact met m opnemen, niks te verliezen. Je mist m duidelijk en t is heel gek inderdaad om in 1x iemand uit je leven te laten. Als je zeker weet dat je m toch niet terug wil en het puur uit interesse is kan je dit toch zegge. Bedenk wel eerst goed hoe je dit contact voor je ziet, stel dat hij dit ook wil. Afspreken of alleen belle…

En als je besluit geen contact opteneme inderdaad nummer en alles wissen Success

doet me denken aan een tweet die ik als favoriet heb opgeslagen:

I hate the fact that you ignore me for so long, then you start talking to me like nothing happened.

hmm ik denk dat je het maar moet proberen, niet geschoten is altijd mis. maar ik zou eerst het met hem uitpraten en hem duidelijk maken dat je niet bij hem terug wilt maar wel graag met hem wilt praten. Aangezien jullie 2,5jaar hebben gehad denk ik dat hij ook weleens aan jou nog denkt.

Maar je moet je er ook op voorbereiden dat hij niks terugstuurd of boos reageert, want dat zit er natuurlijk ook in…