Contact met ex

Eind juli gingen mijn vriend en ik uit elkaar na ruim 9 maanden samen te zijn geweest. Was een beetje op een kutmanier, ik kwam erachter via Facebook dat ie vond dat het over was terwijl we samen op vakantie waren. Hij voelde niks meer voor me. Daarna hebben we een keer ongelofelijke ruzie gehad en heeft hij me flink zitten beledigen en het contact verbroken.

Nu 3 maanden na die ruzie zocht hij opeens weer contact, omdat hij graag met me praat zegt hij. Nou had ik geen idee wat ik hiervan moest denken dus ik heb hem de afgelopen dagen af en toe weer gesproken. Uit de paar dingen die over ‘ons’ vroeger gingen kon ik toch redelijk afleiden dat hij echt niks meer voor me voelt. Maar ik wel nog voor hem, er is eigenlijk in die 3 maanden voor mij helemaal niks veranderd.

Ik heb dus gister gezegd dat ik niet met hem kan praten want ik ga me dan toch weer rot voelen. Hij zei dat ie dit begreep en hoopte dat we binnenkort weer konden praten. Het lijkt alsof hij me een beetje ziet als amusement als ie zich verveelt, maar toch praat ik echt heel graag met hem.

Heeft er iemand tips hoe ik beter over hem heen kan komen zodat we weer vrienden kunnen zijn? Want ik dacht dat ik het na 3 maanden wel onder controle had maar nu denk ik weer 24/7 aan hem.

Contact houden, maar dan met mate. Bijv. de ene dag wel, en de andere dag niet. Je moet gewoon eventjes de boot afhouden. Gewoon rustig aan doen.

Heb ik wel geprobeerd maar zodra er eenmaal contact is dan sla ik weer helemaal terug op zoals het vroeger was, praten met hem is dan het moment van de dag waar ik helemaal naar uitkijk :frowning_face:

Ik denk dat je beter geen contact meer met hem kan hebben als je nog gevoelens voor hem hebt. Want je voelt je er nu alleen maar rot door als je met hem praat en denk je weer 24/7 aan hem. En hij dus niet aan jou, daarmee kwel je jezelf alleen maar door met hem te praten, al lijkt het misschien op het moment leuk, later voel je je er weer rot door, zoals je zelf al aangeeft.

Je kunt beter over hem heen proberen te komen door geen contact meer met hem te hebben, dan kun je je ook weer openstellen voor nieuwe jongens, die wél graag iets met jou willen!