contact met ex verbreken

Goeiedag allemaal :slightly_smiling_face:

Ik vraag wat raad omdat ik graag een afscheidsbrief wil versturen naar mijn ex,
ik wil eigelijk het contact verbreken, maar ik weet niet hoe ik dat het beste zeg
of doe. Er zijn misschien wel een paar dingen die je moet weten.

Ik zie hem graag, hij mij ook (zegt hij), maar we hebben geen relatie.
Het is een goeie jongen, dus daarom dat ik hem een beleefde brief wil schrijven, want hij is geen jerk die me onrespectvol behandeld.

Ik denk ook niet dat hij het verwacht, dus daarom
dat ik het heel duidelijk moet maken aan hem dat ik niet meer verder wil zoals het is. We hebben ook nog altijd seks en ik voel me er niet goed meer bij.

Ik denk gewoon dat als ik een brief stuur, dat hij zal blijven contact proberen te houden want we hebben dit al zoveel keer geprobeerd, nu wil ik het echt echt definitief, want ik zie er geen einde aan. Ik hou van hem, maar ik weet dat hij
niet de ware is. En ik heb nu écht wel eens tijd nodig voor mezelf om eens
na te denken.

Misschien weten jullie een paar goede zinnen om hem echt duidelijk te maken
dat ik het voorgoed over wil, maar dan wel op een vriendelijke respectvolle manier
dankje

Ga naar hem toe en vertel precies wat je hier net geschreven hebt.

Je kan hem gewoon zeggen dat het beter ophoud en dat je je er niet goed meer bij voelt.
Maar ik zou wel naar hem toegaan om het ze zeggen en niet via een brief :slightly_smiling_face:

Zeg dat je gevoelens verdwenen zijn, en je het boek met hem wilt sluiten. Zeg dat je het contact wilt stoppen omdat het bijvoorbeeld te pijnlijk is.
Probeer het in elk geval zo te doen, dat hij er respect voor heeft

Het is je ex.
dus contact houden is niet verplicht :slightly_smiling_face:
Zeg dat je tijd hebt om na te denken, omdat dit contact met je ex, het allemaal wel wat ingewikkeld maakt.
Zeg wat je denkt, maar laat het subtiel overkomen.
Zeg wat jij wilt! niet wat hij wilt horen.

Vind het nogal onpersoonlijk en een beetje bruut om hem via een brief te vertellen dat je hem niet meer wilt zien. Ga naar hem toe, dan kan je zijn reactie zien, en hij de jouwe. Dat is veel eerlijker, en dat brengt veel meer emotie over. Ik denk dat ie dat ook wel meer kan waarderen.

Anyway, zeg hem wat je ons hebt gezegd. Dat je tijd voor jezelf nodig hebt na te denken over wat je nu wilt. En dat je er niets meer bij voelt, dat het niet goed voelt.

Doe het face to face
Ik vind het ook onpersoonlijk om het via een brief te doen!

Zeg gewoon wát je erover denkt, en hoe je je eronder voelt. Klaar.