contact lenzen

een tijd geleden had ik harde lenzen gekocht omdat ik geen bril wilde en omdat de opticien zij dat het beter was voor m’n ogen.
maar ik had er best veel moeite mee,
ik kreeg ze er maar niet in steeds knipperde ik precies op dat moment, ze zaten ook niet lekker mn ogen brandde & waren droog
heel vervelend.
ik had ook niet echt de discipline om door te zetten, en ook steed schoon te maken dus ben ik er maar mee gestopt.
maar nu ong. anderhalf jaar veder wil ik toch weer lenzen tis gewoon veel handiger mn oude lenzen heb ik nog wel en heel soms oefen ik er mee met indoen alleen tis niet meer de goede sterkte.

hoe doen jullie dat met indoen? hebben jullie misschien tips/oplossing.
ik zat er ook aan te denken om misschien zachte lenzen te doen maar ik vind dat daar zoveel nadelen aan zitten.

bedankt voor het lezen xoxo

Je kan op youtube kijken,voor filmpjes.
En ik merk echt geen nadelen aan min zachte lenzen…
Welke ervaar jij dan?

nou ik heb best wel ‘amandelvormige’ ogen … aziatisch of gewoon spleetogen haha. en zachte zijn vrij groot dus dat lijkt me moeilijker met indoen,
ze zijn zo flubberig xd dat lijkt me ook geen voordeel met indoen.
en ze er uit halen vind ik eng. zo met je vinger in je oog, aangezien mn reflex zo heftig reageert denk ik ook niet dat ik daar goed in zou zijn.
en ik hoorde dat ze soms binnenstebuiten zitten.

Misschien heb je hier wat aan.
http://hansanders.nl/cont…33-4793-aa38-dd26cd5e228f

Misschien kan je beter zachte lenzen gebruiken? Die zijn een stuk comfortabeler.
Verder doe ik het altijd zo:
ik leg de lens op mijn rechter wijsvinger, dan doe ik met mijn rechter middelvinger en duw ik met mijn linker middelvinger het bovenste ooglid omhoog en de onderste omlaag en dan heeeel langzaam erop doen. Dan moet je een beetje op je bij je onderste ooglid drukken, zodat de luchtbelletjes weggaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt n_n

Ik heb ook kleine ogen, en toen probeerde ik zachte lenzen en toen kreeg ik ze niet uit. -.-

ik heb ook lenzen en in het begin had ik er veel moeite mee en mijn tip is gewoon proberen en gebruik een spiegel die scheef staat
en niet opgeven als het niet lukt
veel suc6

ik word altijd ook zo zenuwachtig/trillerig enzo, als ik het indoe omdat ik weet wat een gekl**t het wordt >.<"

Je moet met indoen & uithalen gewoon je oogleden ‘uit elkaar trekken’ en dan die lens op je oog duwen zeg maar.
Heb al 4 jaar zachte lenzen; nooit problemen mee, echt nooit!
En dat binnenstebuiten zitten, dat merk je alleen omdat het dan anders dan normaal voelt,
maar dan haal je 'em eruit en doe je m goed in, easy!

Alleen… trek er de eerste x wel tijd vooruit, duurde bij mij 1,5 uur xd.

ooooh.
ja ik weet wel dat het wat tijd kost,
maar voor school enzo kán dat gewoon niet.
zoveel tijd heb ik niet

ik heb ook lenzen,
Ik doe ze gewoon op het puntje van me wijsvinger,
en met me andere hand hou ik me oog open,en dan stop ik hem erin,
je moet gewoon durven en dan lukt het vanzelf,

suc6
xoxo

ik heb al eentijd zachte lenzen nooit problemen gehad! eerst is het altijd erg wennen maar na een tijdje heb je heus geen half uur ofzo nodig xD ik besteed er maar een paar minuten aan :wink: nouja succes

Misschien is met je andere hand proberen. Tenminste, dit was bij mij 't geval. Met m’n linkerhand kon ik het wel, terwijl ik eigenlijk rechts ben.

Hoe lang mochten jullie eigelijk oefenen bj de opiciën?
Ik mocht maar 15 minuten oefenen en toen moest ik weer een afspraak maken op een andere dag, omdat het niet lukte. En na 3 afspraken mocht ik niet meer. :frowning_face:

ik gewoon tot ik het kon,