Contact ex?

Hee,

Hier een kansloos verhaal van iemand die maar even een ander account heeft aangemaakt. Twee maanden ongeveer heeft mn ex het uitgemaakt op een nogal rotmanier. Hij zei omdat hij bang was dat ik boos werd& hij anders niet uit zn woorden kon komen. Nouja, dat zal wel. Hij wilde wel graag “vrienden” blijven. Ik dacht dat hij daar mee bedoelde; ik doe even aardig maar praat niet meer met je. Maaroke, hij bedoelde dus het tegenovergestelde. Ik heb hem sindsdien niet meer gezien, maar ik praat nog om de dag echt uren met hem… Hij doet alsof er niks gebeurd is, doet gewoon ook “lief”, stuurt liedjes met teksten over een meisje en dat ie haar mee wil nemen met haar wil zijn en zoenen en weet ik wat, hij wil altijd webcammen& maakt nonstop complimentjes& zei laatst “je weet toch dat ik van je hou”. Ook begon ie een x over elkaar zien en even praten (ben nog steeds niet uit waarover, want toen zei hij laatmaar, is ook een stom idee?). Ik word er echt helemaal niet goed van& heb dus ook gezegd dat hij daarmee moet stoppen. Maaroke, ik vraag me af wat jullie zouden doen. Aan de ene kant vind ik het gewoon fijn om met hem te praten, omdat het een leuke jongen is (ook zonder gevoelens). Vind het alleen een beetje moeilijk dat hij steeds van die opmerkingen maakt, omdat die gevoelens dat toch weer terug komen. Aan de andere kant weet ik ergens wel dat het beter zou zijn om gewoon alle contact te verbreken, maar ik weet niet of ik dat kan. Vandaar, meningen zijn van harte welkom.

& sorry voor het enorme verhaal. Domme reacties zijn ook welkom, want het slaat nergens op =)

ik heb precies hetzelfde probleem nu. in ieder geval, ik zou met hem afspreken, en dan vragen wat hij nou echt wilt en wat zijn bedoelingen zijn.

Ten eerste dit slaat niet nergens op.
Ik vind het nogal raar van je ex, hij heeft het uitgemaakt en gaat nu zo lief tegen je doen, dat hoort gewoon niet.
Als ik jou was zou ik tegen hem zeggen ‘Je hebt het nu wel uitgemaakt, maar je doet nog steeds alsof ik je vriendin ben. Als je me nog leuk vind zeg het dan gewoon, en als je vrienden wil zijn doe dan gewoon als vrienden zonder dat kleffe en lievige gedoe.’

Het klinkt nogal rot, maar je moet hem echt duidelijk maken dat je het niet leuk vind en dat hij je in de war brengt.

Good luck…

Ik zou 'm gewoon confronteren met z’n gedrag en zeggen : ‘Waarom doe je zo tegen mij? We hebben geen relatie.’

Dit deed mijn ex ook een tijd, zelfs toen hij al een nieuwe vriendin had, ik ben toen heel erg tegen hem uitgevallen dat ik het écht heel kut vond dat hij zo deed en maar eens moest gaan uitvissen wat hij wilde/dat ik hem toch nooit meer terug wilde.

Sindsdien zien we elkaar 1x in de 1/2 maanden, en spreken we elkaar soms via chat e.d. Veel fijner en prettiger.

Dankjulliewel! Misschien toch maar even serieus tegen hem zeggen dan& als hihj het dan nog niet snapt inderdaad maar zelf weer beginnen over afspreken. & Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Dan heeft ie waarschijnlijk gewoon bevestiging nodig dat ie leuk is ofzo.

Hij speelt een beetje met jou…

Ja wat een rare snuiter… ik zou wel een keer afspraken met hem zodat hij face to face kan zeggen wat hij nou eigenlijk wil zeggen…

Waarom maakte hij het dan uit…

Ik weet niet waarom hij het heeft uitgemaakt, maar misschien wil hij door jou nog een keertje te zien, kijken of het eventueel nog wat kan worden tussen jullie. Misschien heeft hij spijt van zijn beslissing toen, aangezien hij nog zo lieve dingen zegt en doet… ?
Spreek met hem af en vraag wat zijn bedoeling nou eigenlijk is :slightly_smiling_face:
Xx. Succes !

Heb ook hetzelfde probleem, maar wij spreken ook nog in het echt af alsof er niks aan de hand is… zo moeilijk! aan de ene kant wil ik hem niet kwijt maar aan de andere kant heb ik geen zin om nog een keer gekwetst te worden…
We zijn nu al voor de tweede keer uit elkaar. de vorige keer ging het precies hetzelfde maar is het weer aangegaan… niet dat ik daar spijt van had, want daarna hebben we nog een leuk jaar samen gehad. maar nu gaat hij naar australie over een maand, dus heb ik geen zin om weer een relatie te beginnen met hem.

Dus kan je geen advies geven :stuck_out_tongue:
Als jullie elkaar allebei nog leuk vinden, kan je het er met hem over hebben en het misschien opnieuw proberen…